Logeren 13 jaar - tijdstip gaan slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Snoopy1979, 3 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even een vraagje, ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

    Mijn oudste gaat wel eens logeren bij een vriendin (vaak samen met nog een andere vriendin), of er blijven hier 1 of 2 vriendinnen slapen. Zoals afgelopen donderdag. Ze (en ik) waren vrijdag vrij, mijn man moest gewoon werken. Dus wij hadden zoiets van, om 1 uur moeten jullie echt wel gaan slapen. Sowieso vinden we dat gewoon een prima tijd en laat genoeg. Maar mijn dochter is het er niet mee eens, donderdag maar ook de andere keren gaan ze pas rond 4 uur slapen, en echt stil zijn ze dan niet altijd.

    Mijn man was hier echt pissig om (hij wordt ook snel wakker ergens van), en wil eigenlijk iets van straf geven. Ikzelf vind het vervelend dat dochter niet luistert en geen rekening met ons houdt, en dat heeft ze ook echt wel te horen gekregen, maar voor die paar keer per jaar denk ik, waren we vroeger ook niet zo?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou 1 uur ook laat genoeg vinden en dan is het kiezen of delen: Of je houd je er aan; of het gebeurd niet meer.
    En dan vóóral als het voor anderen gevolgen heeft. En dat kan dan direct zijn-zoals bij je man zijn - of indirect - een kind waar je de volgende dag geen normaal woord van hoort omdat ze te sjacherijnig zijn.

    Als het alleen maar geluidsoverlast is; hoeven ze niet eens te slapen, maar gewoon stil (genoeg) zijn. Als haar slaapgebrek voor overlast zorgt, zou ik dit ook aangeven. Of je gaat proberen te slapen vanaf die tijd (of je doet maar alsof ;) dan slaap je ook zo) - of het gebeurd niet meer.

    Gelukkig zal het hier niet snel gebeuren; dochter is gevoelig voor migraine bij slaapgebrek.... dus die let wel op. Die wordt door haar lichaam afgestraft helaas.
     
    NiVa0230 en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is de dag erna helemaal kapot maar daar hebben we geen last van gekukkig. Ik had ook gezegd, als je dan wakker blijft, prima op zich, maar wees dan stil.

    Maar wat vinden jullie, straf of niet? Want het gaat elke keer zo, maar is maar een paar keer per jaar.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier hebben ze geen tijd als man de volgende dag vrij is maar als hij moet werken dan moet het tussen 12 en 1 stil zijn. Wakker blijven is prima maar zonder geluid.

    En straf nee, hoogstens geen slaap partijtjes meer als man dag later vroeg op moet.
     
    highenergy vindt dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    #5 Jo79, 3 apr 2021
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Zoals de rest zou ik net zo denken. Vanaf 1 uur is het stil, want je man heeft ook zijn slaap nodig. Heeft ze geen zin om rekening met hem te houden? Dan voorlopig even niet meer of bij een ander die het niet uitmaakt.
     
    suus1983 en Athina vinden dit leuk.
  6. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik ben het met je eens, 01.00 uur is een mooie tijd. Zeker wanneer er de volgende dag gewerkt moet worden. Mocht er een vrije dag volgen, dan kun je nog weleens schappelijk zijn denk ik en ze het zelf uit laten zoeken.

    Wat ik wel kwalijk vind is dat je dochter en haar vriendinnen geen rekening met jullie hebben gehouden. Ik snap wel dat je man pissig is hierover, zeker omdat hij moest werken de volgende dag. Buiten dat vind ik het niet meer dan normaal dat je midden in de nacht zo stil mogelijk bent en dat je ervoor zorgt dat een ander geen last van je heeft.

    Dus ik denk dat ik voorlopig geen logeerpartijtjes meer zou doen en duidelijk zou uitleggen waarom. Ook zou ik aangeven dat er niet meer gelogeerd wordt als er de volgende dag iemand van jullie moet werken want ze willen daar blijkbaar geen rekening mee houden.
     
    NiVa0230, rijo, Sado en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Zo denk ik er ook over!
    En wat betreft niet meer logeren zou ik dat ook zeker uitbreiden naar óók niet meer uit logeren.
     
    Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind straf geven behoorlijk overdreven. Hier al heel vaak slaappartijtjes gehad en ja dat gaat nu eenmaal met geluid en dan kan ik 100x roepen dat ze stil moeten zijn maar ze kletsen gerust tot 4/5 uur want ja het is nu eenmaal gezellig.
    Tip: geen partijtjes als er iemand de andere dag moet werken, doe oordoppen in, accepteer hoe het is en anders gewoon geen logeerpartijen meer bij je thuis maar straffen, kom op zeg, het zijn kinderen die een lolletje hebben. Overdrijven is ook een vaak.
     
    Yellowsun, Axia, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hier zou het voorlopig niet weer gebeuren. Ik vind nachtrust echt heilig en zeker als iemand de volgende dag moet werken. Vind het echt respectloos om dan tot 4 uur door te gaan, vind het echt een idiote tijd voor een 13 jarige. 1 uur vind ik zelfs al te gek. Mijn oudste logeert ook wel eens bij vriendjes of andersom en dan is het rond 22 uur naar bed en om 23 uur is het stil zijn. Zo niet, dan gebeurt het niet weer
     
    vruchtje24, NiVa0230, Roanna en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik vind het helemaal niet zo raar om hierom straf te geven (al ben ik daar niet echt voorstander van). Ik weet niet wat ts haar man voor werkt doet, maar mijn man werkt soms met heel gevaarlijke stoffen, dan moet hij zijn kop er echt bij kunnen hebben en hij is vast niet de enige voor wie dat geldt. Vind daarbij ook gewoon dat ze met 13 jaar best oud genoeg zijn om anderen ook met respect te behandelen en daar valt dit voor mij echt wel onder.
     
    Sado en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Zo denk ik ook over, ik vind 1 uur een hele mooie tijd. Mijn zoon is wat jonger maar hier is 23 uur toch echt de grens.
     
    Roanna, Luna86, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    1 uur stil zou ik wel verwachten bij een gewoon logeerpartijtje; ze zijn niet alleen. Kunnen ze dat niet, prima, dan geen logeerpartijtje meer (misschien streng, maar het maakt wel duidelijk dat het serieus is).
     
    suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    1uur is al laat genoeg.
    Als ze zich niet aan die afspraak kan houden, dan maar geen kinderen meer die blijven slapen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    Hoezo overdrijven? Als ik het zo lees is het ze gevraagd om stil te zijn. Daar werd niet naar geluisterd. En dat lijkt elke keer zo te gaan.

    Ja ... Dan snap ik wel dat je er een keer klaar mee bent. Daarbij, die meiden zijn te gast in hun huis, dan gedraag je je toch ook?

    Hier kids van 8 en 11 die ook wel vriendinnetjes te logeren krijgen (en uit logeren gaan), maar zelfs de grootste belhamels (zitten pittige tantes tussen) luisteren gewoon hoor.
     
    suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik snap dat 'straf' lastig is, zeker omdat het niet vaak gebeurd. Maar misschien kun je wel afspraken met haar maken. Zodat ze weet dat het serieus is. Het mag, maar alleen als het om 01.00 uur echt stil is. Zo niet? Ja - zeg jij het maar, wat zou dan een passend gevolg zijn? Iets waardoor je je écht wel aan je belofte gaat houden? Ze is oud genoeg om hierin mee te denken. En als ze zelf zegt dat ze het niet weet - of met iets te simpels komt zeg maar om er vanaf te zijn; dan gewoon geen logeerpartij.

    Wat suus zegt is precies zoals ik het voel: "Vind daarbij ook gewoon dat ze met 13 jaar best oud genoeg zijn om anderen ook met respect te behandelen en daar valt dit voor mij echt wel onder."
     
    Roanna, suus1983 en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die logeerpartijtjes doen ze voor de gezelligheid en ja 1 uur is zeker laat genoeg maar vaak in de praktijk niet haalbaar. Daarom doen wij logeerpartijtjes ook nooit op doordeweekse dagen, juist om dit soort irritaties te voorkomen.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die kinderen hebben het gewoon gezellig met elkaar en die gaan liggen giebelen. Daarom wordt er hier ook nooit op doordeweekse dagen gelogeerd, juist om dit gezeur te voorkomen.
    Ik heb hier al heel wat logeerpartijtjes gehad en allemaal keurige kinderen maar ja het is leuk en gezellig en dan wordt er gepraat en gelachen en met een beetje mazzel zijn ze een keer zo moe dat ze is slaap vallen.
    Ik kan me nooit zo druk maken om dit soort dingen. Ik ben daar wat dat betreft wel makkelijk in. Maken ze het te bont dan horen ze dan van mij maar gelukkig is het nog nooit zover gekomen dat iets gezelligs heeft moeten uitmonden in irritatie en boze gezichten. Doe het dan gewoon niet als je kind er een rommeltje van maakt en niet wil luisteren.
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.553
    7.367
    113
    #18 Felice, 3 apr 2021
    Laatst bewerkt: 3 apr 2021
    Inderdaad ja, dan houdt het op, dan maar geen logeerpartijtjes :D
     
    Anouk2005, Neuzeke en suus1983 vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Leuk om te lezen die verschillende reacties :)
    Net zo verschillend als mijn man en ik ;)

    Wat betreft werk, mijn man werkt op kantoor en hij had het ivm goede vrijdag heel rustig. En hij slaapt zelf sowieso altijd slecht. Het gaat hem meer om het principe. Dat snap ik, maar ik ben ook jong geweest en hoe vaak gebeurt dit nou? Ik vind het geweldig om te zien hoe leuk ze het hebben. Ze rouleren vaak qua ergens slapen, dus het is niet altijd hier. Mocht het een keer zo uitkomen dat ze weer op een doordeweekse dag willen logeren, dan maar bij het vriendinnetje met speelkamer zodat de ouders er niet wakker van worden ;)
    Wat betreft dat de kinderen hier te gast zijn, vooral 1 van de vriendinnen is kind aan huis hier. Wel heel beleefd. De ander komt hier wat minder maar ook lieve en beleefde meid. Ik wil het niet onbeschoft noemen wat ze hebben gedaan. Wel had mijn oudste er op een gegeven iets van kunnen zeggen vind ik, maar ergens snap ik dat het dan zo gezellig is. En mijn man is 1 keer naar beneden geweest, en ik 1 keer. Omdat we ze hoorden giechelen. Dus valt al met al best mee. Vind ik :)
    Volgende keer weer bij iemand anders in ieder geval :)
     
    Youtan, Mapje en Anouk2005 vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maak je borst maar nat: naarmate ze ouder worden wordt het nog erger ;)
     
    chrystel73, Youtan en Snoopy1979 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina