Longontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 13 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik kamp met een longontsteking en heb een vijf daagse kuur antibiotica gekregen. Ik knap iedere dag een beetje op maar ben nog lang de oude niet. Morgen is de laatste dag van de kuur. Zouden de klachten dan niet al meer verminderd moeten zijn?
     
  2. sandramarije

    sandramarije Bekend lid

    17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik zou dan weer de arts bellen. . Op het moment zelf ook longontsteking en bezig met een 2e kuur.. de eerste heeft niet voldoende gewerkt.
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Een longontsteking kan heel lang blijven na-zeuren. De AB slaat wel aan, aangezien je wel opknapt, maar het kan heel lang duren voordat je weer de oude bent. Dan is de ontsteking wel weg, maar je longen moeten herstellen en daar kan je lang last van houden.

    Je moet in ieder geval na het stoppen van de AB even terug naar de huisarts om te luisteren of de ontsteking weg is.
    Beterschap.
     
  4. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb t een paar maanden geleden gehad. Duurde ook lang voordat het verbeterde. En ik heb me daarna nog wel 2 maanden moe en niet mezelf gevoeld. Als ik een trap had gelopen moest ik eerst een paar minuten bijkomen. Beterschap!
     
  5. Tuti80

    Tuti80 Fanatiek lid

    20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh je bent ook zwanger, misschien toch ff bellen!
     
  6. penseel

    penseel Niet meer actief

    Vorig jaar ook. Hielp niet voldoende toen prednison er bij gekregen een echt paarden middel.
     
  7. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo lang je je iedere dag een beetje beter voelt en dus vooruitgang merkt is het toch een kwestie van uitzieken denk ik. Als de koorts maar weg is en je niet heel benauwd bent.
    Longontsteking is heftig, niet onderschatten. Duurt wel even voor je er weer helemaal bovenop bent. En als je het niet vertrouwd, je kan altijd bellen voor overleg met de huisarts of HAP.
    Beterschap!
     
  8. allwoman

    allwoman VIP lid

    29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het meerdere keren gehad en het duurde soms weken of maanden voordat ik weer de oude was. kreeg ook vaak de kuur in combinatie met prednisolon.
     
  9. Tese

    Tese Niet meer actief

    Als je nog koorts hebt en je voelt je hetzelfde dan slaat de kuur niet aan. Als je geen.koorts meer hebt dan werkt de kuur wel. 5 dagen kuur voor een longontsteking is sowieso erg kort hoor. Misschien sowieso verstandig om een keer extra te bellen ivm de zwangerschap.
     
  10. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik zit nu net twee weken thuis met een longontsteking. Antibiotica was afgelopen maandag afgelopen, verwachtte twee dgn geleden wel te kunnen werken, maar dat viel vies tegen. Bleef de afgelopen week nog veel duizelig en vreemd voelen. Vandaag pas de eerste dag dat ik me weer beetje gewoon fit voel.
    longontsteking hakt er dus best even in. Mijn huisarts zei dat je na de antibiotica echt nog even verder tijd nodig hebt voor herstel, dit klopte dus in mijn geval,.

    Beterschap!
     
  11. Peace

    Peace Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.552
    244
    63
    Ik ben nu 4 weken thuis met een flinke longontsteking. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Ben nog lang niet de oude en dat frustreert me enorm :(
     
  12. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De huisarts vertelde al dat het herstel lang kan duren. Aankomende week werk ik nog niet en de twee weken erna heb ik vakantie. Dus nog wel even de tijd ook. Ik zal maandag bellen zodat ze even kunnen luisteren. Gingen jullie wel naar buiten? Of nog andere tips?

    Dankjewel in ieder geval.
     
  13. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ik weet niet welke antibiotica je hebt gekregen, maar op zich is 5 dagen best wel kort voor een longontsteking. Beterschap!
     
  14. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Amoxicilline
    Misschien omdat ik zwanger ben? Geen idee
     
  15. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Op zich is dat wel een redelijke goede antibiotica om te geven, ook als je niet zwanger bent. Maar ik vind persoonlijk 5 dagen erg kort, maar ik ben natuurlijk geen arts
     
  16. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik overleg maandag wel.;)
     
  17. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Op zich is 5 dagen prima, vaak wordt 7 dagen voorgeschreven, maar dat is niet nodig, dat doen ze vaak uit voorzichtigheid (hebben we gehoord van een longarts).

    Wat je kan doen, is elke dag een half uurtje gaan lopen buiten. Frisse lucht en wat beweging zorgt dat je conditie weer sneller op peil is. Bouw het rustig op, elke dag een stukje verder. En natuurlijk niet in de regen gaan lopen.
     
  18. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Herstel kan zes weken duren voor je weer de oude bent. Vooral het hoesten. Beterschap!
     
  19. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.200
    140
    63
    Dit klopt niet altijd. Mijn pa had in het begin van de longontsteking flink koorts. Na een aantal dagen was de koorts weg. De kuur had echter niks gedaan, de longontsteking is zelfs over de hele long uitgebreid en zelfs nu heeft hij geen koorts.

    @ ts, ik zou maandag terug naar de arts gaan om het opnieuw te laten beoordelen. Vaak is er nog een kuur extra nodig.
     
  20. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik had ook geen koorts. Alleen afgelopen woensdag even. Daarna kreeg ik de kuur.
     

Deel Deze Pagina