loopfietsje - fietsje met trappers voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door TanjaK, 16 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Vanaf welke leeftijd kon jullie peuter op een gewoon fietsje fietsen? Hoe lang gebruikten ze een loopfietsje.
    Ik ben van plan voor mijn kleindochter een fietsje te kopen, voor als ze hier is op vakantie, maar vind het een flinke uitgave. Is 't het waard om eerst een loopfietsje te kopen? Ze komt drie weken en is dan net iets ouder dan 2 jaar.
    Ik heb al gedacht om van een gewoon klein fietsje de trappers te verwijderen en dat eerst als loopfietsje te gebruiken, maar ben bang dat de zadel niet geschikt zal zijn.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    M’n zoon kon met 2,5 jaar fietsen met zijwieltjes, met 3 jaar 2 maand zonder zijwieltjes.
    Gebruikt z’n loopfiets nog steeds, is bijna 5,5 jaar.

    M’n dochter kon met 1,5 jaar op de loopfiets, met 2 jaar met zijwieltjes, met 2 jaar 9 maand zonder zijwieltjes. Gebruikt loopfiets ook regelmatig nog. Is nu bijna 3,5 jaar.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  3. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Als je een 2e hands loopfiets koopt valt het toch wel mee, kun je vaak voor hetzelfde bedrag ongeveer weer doorverkopen als je een goed merk hebt.
    Hier fietsten ze vanaf 2 jaar op een loopfiets, en met 3j2m en 3j5m op fiets zonder zijwielen. Loopfiets is wel echt goed om op te oefenen met evenwicht voor ze gaan fietsen. En ze gebruiken de loopfiets nu nog steeds, ook onze 5 jarige.
     
    Vero0504 en TanjaK vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kreeg ze met 2 jaar een loopfietsje (Puky’s staan ook veeeeel tweedehands op marktplaats!), ze heeft er veel op gereden en ergens tussen de 2,5 en 3 jaar wilde ze eens een fiets met trappers proberen - ze fietste meteen weg, nooit zijwieltjes gehad. Maar ook daarna bleef het loopfietsje leuk, nu is ze er met 6 (bijna 7) wel echt te groot voor... maar alsnog sjeest ze er soms op rond :D
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier fietste ze met 2 jaar en 9 maanden weg op een fiets zonder zijwielen. Vanaf 1 jaar al loopfiets, eerst pukylino daarna gewone puky. Nu met 3,5 gebruikt ze beiden nog steeds even graag. En zoon 6,5 gebruikt de loopfiets ook nog graag.
    Marktplaats staat vol met loopfietsjes. Vooral pukys zijn onverwoestbaar.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier met 1,5 op loopfietsje, met 2j2m fiets met zijwieltjes, met ruim 3,5 zonder zijwieltjes. Loopfiets vindt ze nog steeds leuk, haha. Is inmiddels 6.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Loopfietjes zijn super leuk op die leeftijd, en blijven ook nog een hele poos leuk. Mijn kids vonden de loopfiets met 4 a 5 jaar ook nog heel leuk, ook al konden ze met net 3 jaar ook los fietsen op een gewone fiets.

    Wij hadden ook een BMW kidsbike (van marktplaats, voor 25 euro ofzo). Dat is een loopfiets en fiets in één. Heel handig, met 3 jaar waren ze al heel erg gewend op dat fietsje als loopfiets, toen zetten we de kettingkast en trappers er op en konden ze zo wegfietsen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Heel fijn om te lezen dat ze er langer gebruik van kunnen maken. Ik ga eerst eens kijken of er tweedehands loopfietsjes zijn. Nieuw kopen kan altijd nog.
     
  9. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Mijn dochters hebben eerst ook op de loopfiets gezeten en daarna gelijk op een fiets zonder zijwieltjes. Mijn oudste dochter fietste met bijna 3 en mijn jongste met 3. Wij hebben een pucky. Ze rijden er nog steeds graag op al is de oudste wel echt een beetje te groot. Ze zijn 6,5 en bijna 4 jaar nu.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  10. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Ik zag net dat er in de regio een Smoby loopfietsje tweedehands wordt aangeboden, maar er staat niet bij hoe hoog het zadel is, dus ga ik straks even bellen, want ons ukkie is niet zo groot.
     
  11. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Screenshot_20210617-211353_Chrome.jpg Oudste 3 kregen met hun 3e jaar een fiets met zijwieltjes. Daar hebben we wat achteraan gerend toen de zijwieltjes er af gingen.
    De jongste 3 met 2.5 een loopfiets gegeven en met 3.5 fietsen ze zo weg op een fiets zonder zijwieltjes. Ideaal!
    Voor de jongste hadden wij een loopfietsje van t merk Pelikaan, die kan je ombouwen naar een fietsje.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Dochter had hier al vlot een loopfiets, raakt m overigens ook compleet niet meer aan, maar die fietst (4) echt niet zonder zijwieltjes.

    Ze vindt t wel lekker makkelijk geloof ik dat er niks mis kan gaan. Zoals wij dr zien fietsen moet ze makkelijk zonder kunnen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een nieuwe fiets zou ik sowieso niet doen. Ze groeien er zo snel uit op deze leeftijd en bijna geen enkele 10 of 12 inch fiets heeft een standaard, dus ze kunnen 'm niet netjes neerzetten. Loopfiets is wel perfect voor het evenwicht etc.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Vanaf 1,5 jaar een loopfiets.
    Oudste 2 fietste beide met 3 jaar op een 12 inch zonder zijwieltjes.
    Zijwieltjes hebben ze ook nooit gehad.
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina