Mijn zoontje loopt nu zo'n 2 maanden helemaal los. Ik heb hem zo lang mogelijk op slofjes en blote voetjes laten lopen, maar afgelopen weekend toch maar echte loopschoentjes gekocht, van shoesme, goed laten aanmeten enzo. Maar....hij loopt er op alsof hij klompen aan heeft en valt ook echt heel erg vaak. Is dat normaal? Is het gewoon wennen? Of heb ik verkeerde schoenen? Hoe was dat bij jullie kindjes?
ja zo'n echte zool is echt wennen. Ons meisje liep alsof ik baksteentjes aan d'r voeten had vastgemaakt. Na een weekje ging het al een stuk beter.
Wat grappig, mijn dochtertje liep juist een stuk steviger en beter toen ze haar eerste loopschoentjes aan kreeg. Ik denk dat ie er dan ook gewoon even aan moet wennen.
hier ook een meisje die liep alsof er bakstenen aan haar voeten zaten. Doet ze nu overigens nog steeds even als ze nieuwe schoenen heeft
Mijn dochter liep met het ene schoentje beter dan met het andere. Ligt dus echt aan het soort zool en gewicht van de schoen. Maar dit wordt wel beter. Welke Shoesme schoentjes heb je genomen? Babyproof of Walkproof? Ik vind de zool van Walkproof redelijk stug om mee te beginnen.
Ik had eerst Shoesme babyproof, daar liep ze best goed op, daarna van die Elefanten. Ze ging eerst heel hard huilen en de eerste dag liep ze ook erg raar, maar daarna ging het echt prima. Was gewoon even wennen.
De zolen zijn ook 'redelijk' soepel, daar heb je gelijk in. Maar het kan dus soepeler . Ik heb schoentjes van Bardossa gekocht. Maar ook Elefanten (van Haren) en Beagle (Scapino) hebben echt hele soepele zooltjes, vanaf 25,- ongeveer te koop.
De eerste schoentje moeten zo soepel zijn dat je de zool dubbel kunt buigen. Ik had ze van van Haren, Elefanten en later dr visser van scapino. Niet duur en goede schoenen.
Dat was hier ook zo. Ze moest echt even goed wennen aan de stevigere zolen. Wij hebben ook shoesme schoentjes (walkproof), en laats heb ik een paar van bardossa besteld (flexzool), de zolen van de bardossa schoenen zijn veel flexibeler dus eigenlijk beter om mee te beginnen. Inmiddels loopt ze al heel goed dus maakt het niet zoveel uit.
Collin loopt nu 2 weekjes los. Hij loopt tot nu toe nog op zijn sokken en slofjes, en buiten op schoentjes van de prenatal (gympies die slijten bij t leven!) ik lees even mee welke schoenen ik straks t beste aan kan schaffen. Had hem laatst ook echte schoenen aan getrokken, nou hij zette geen stap meer!
Ik denk dat het gewoon wennen is. Mijn zoontje loopt nu 1,5 maand op babyproof schoentjes van Shoesme. Sinds een paar dagen heb ik regenlaarsjes voor hem gekocht ivm het vieze weer. Eerst liep hij als Klein Duimpje in de laarzen van de reus, maar nu loopt hij er prima op. De shoesme babyproof zijn voor de eerste 2-3 maanden, de walkproof zijn voor de tijd daarna, dus zouden die je hebt goed moeten zijn.
Ja, klopt. Walkproof is de opvolger van Babyproof en bedoelt voor kindjes die kunnen lopen. Maar de één heeft meer moeite met de overgang naar (stevige/zwaardere) schoenen dan de ander. En er zijn dus merken de een soepelere zool hebben dan Shoesme Babyproof.
Kyra's eerste schoentjes waren Elefanten waar de zool wel dubbel gebogen kon worden, maar toch vrij stug was. Ze heeft daar echt aan moeten wennen en heeft de grond ook regelmatig van dichtbij bekenen. Nu heeft ze schoentjes van Jochie met een iets soepelere zool en daar liep ze vanaf de eerste dag goed op. Ik denk dat het een kwestie van wennen is, maar als het na een week nog niet gaat zou ik misschien toch voor een soepelere zool gaan.
Mijn zoontje liep pas 7 dagen los en hij moest echt nieuwe schoenen. Ik zocht naar babyproof's maar er werd me geadviseerd om walkproof's te kopen. Hij trok ze aan en liep zo trots als een pauw de winkel uit. Super stevig, zonder vallen. Zal dus echt wel per kind verschillen. Ze zal er echt even aan moeten wennen. Mocht het na 2 weken nog zo zijn, zou ik terug gaan naar de winkel en kijken of er iets te regelen valt met een ander merk/schoen? Succes!
Shoesme heet ook 'extreme flex' zit tussen de babyproof en de walkproof in, alleen zijn veel moeilijker te vinden, zijn blijkbaar niet zo veel soorten van. Mij is verteld dat de hele soepe zolen bedoeld zijn voor een kind dat nog moet leren lopen. Loopt je kind echt al goed los dan waren deze soepele zolen (zoals de babyproof) niet nodig. Ik heb als eerste schoentjes voor mijn zoontje dr Visser schoenen van Scapino. Zool is echt wel flexibel, maar niet vergelijkbaar met de babyproof. Heb wel op het gewicht gelet, sommige schoenen zijn zo zwaar dat ik me voor kan stellen dat dat niet lukt. Toen mijn zoontje de eerste schoenen kreeg liep hij al goed los (op slofjes). De eerste 2 dagen dat hij schoenen aan had ging het lopen moeilijk, maar dat wende erg snel. Denk dat je gewoon even moet afwachten, tenzij je hele zware schoenen hebt, dan blijft het langer moeilijk gaan. (ik heb bijvoorbeeld zware regenlaarsjes gekregen, daar wil hij geen stap mee zetten)
Thanks voor de reacties. Vandaag ging het al beter. Vond het zo sneu. Liep hij net goed los, moet ie weer opnieuw beginnen met zijn nieuwe schoentjes.
Mijn dochter had haar eerste schoentjes met flexzool van Bardossa, daar liep ze meteen goed op. Na 3 maanden had ik ook gewoon een stugge zool schoen aangedaan en eigenlijk liep ze meteen goed erop, had verwacht dat ze ze heel raar zou lopen maar niets was minder waar, wel viel ze vaker.. Dat is nu ook over, maar de eerste maand op echte 'stugge' zool schoenen liep ze helemaal goed zonder extreem veel te vallen. Denk dat het een kwestie van wennen is!