Lotgenoten gezocht - Let op: heftig onderwerp -

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SaraPetersen, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaraPetersen

    15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Lieve forumleden,

    Sinds een tijdje zitten wij in een enorme slechte film. En aangezien we er nog midden in zitten heb ik een nieuw anoniem account aangemaakt, onze privacy en vooral die van ons kind is erg belangrijk.

    Afgelopen jaar zijn wij er achter gekomen dat ons zoontje is misbruikt door zijn badmeester. Dit heeft al langere tijd gespeeld. Ontzettend heftig, waar emoties gaan van woede naar verdriet en van frustratie naar schuldgevoelens. Want het gevoel je kind niet te hebben kunnen beschermen voor een monster is afschuwelijk.

    Wij zitten midden in het hele juridische systeem.Helaas hebben wij te horen gekregen dat de zaak is geseponeerd ivm te weinig bewijs. Wat betekend dat hij niet veroordeeld kan worden omdat er te weinig bewijs is. Het is eigenlijk het woord van een kleuter tegen het woord van een volwassene. En deze volwassene ontkent. Er zijn meerdere slachtoffertjes. Maar helaas maakt dat blijkbaar in ons rechtssysteem niet uit.

    Onze advocaat gaat hier tegen in beroep en we hopen dat er alsnog een veroordeling plaats gaat vinden. Maar we moeten realistisch zijn, de kans is groot dat het wederom geseponeerd word.

    Eigenlijk ben ik in een situatie dat ik me ontzettend machteloos voel. Ik wil iets doen, maar wat. Geen idee. Het enige wat ik wil is dat dit monster die mijn kind en andere kindjes zoveel pijn heeft gedaan gestraft word voor zijn daden.

    Ik weet dat de kans klein is, maar ik ben op zoek naar lotgenoten. Ouders die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Die me misschien kunnen helpen met eventueel tips, ervaring die zij hebben opgedaan. Zowel in emotie als in juridische kennis en ervaring.

    Ik zou graag in contact komen, privé berichten is daarom geen enkel probleem. Privacy voor alles, dat snap ik.
     
  2. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    832
    638
    93
    Vrouw
    Hoewel ik niet tot de groep hoor die je "oproept", wil ik je toch even een dikke virtuele knuffel geven. Wat moet je je machteloos voelen. Ik zou niet weten wat ik gedaan zou hebben als zoiets mijn kind was overkomen en het monster niet veroordeeld werd.
    Heel veel sterkte
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ook ik ben (gelukkig) geen lotgenoot maar wil je wel veel sterkte en kracht wensen. Wat zul je je machteloos voelen als er juridisch niets tegen zo een monster te doen is. Ik hoop dat je zoon de juiste hulp krijgt om deze nachtmerrie te verwerken. Dikke digi knuffel!
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Misschien niet de juiste plek in dit topic voor een gesprek hierover maar ik had het wel geweten ben ik bang.
     
  5. SaraPetersen

    15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve woorden.
    Het raakt je in je diepste wezen als het meest kwetsbare wat je hebt door een ander beschadigd word.

    @GossipGirlxoxo
    Geloof me, ook die scenario’s gaan als ouder zijnde door je hoofd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    @SaraPetersen wat onvoorstelbaar heftig voor jullie. Ik heb geen persoonlijke ervaring met jullie situatie.

    Is de zaak geseponeerd door het openbaar ministerie of is de badmeester vrijgesproken door een rechter? In het eerste geval is er (even heel simpel gezegd) een mogelijkheid om een zogeheten artikel 12 procedure te starten, om te proberen ervoor te zorgen dat er alsnog vervolging zal komen. En als er een vrijspraak is geweest wegens gebrek aan bewijs kan er hoger beroep worden ingesteld door het openbaar ministerie. Maar ik denk dat jullie advocaat dit dan ook gezegd zal hebben..

    Nu ik mijn post teruglees heb je er niet veel aan denk ik. Maar ik kon niet zomaar voorbijgaan aan je post zonder reactie.
    Heel veel sterkte in ieder geval.
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Afschuwelijk.. Afgrijselijk.. je vertrouwen geschonden, je dierbaarste beschadigd en een rechtssysteem die je vervolgens laat stikken. Hoe kan dat in een land als Nederland.

    Heel veel sterkte :(
     
    SaraPetersen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wat verschrikkelijk. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik geloof je meteen maar snap ook dat dat bij gedachtes kan blijven omdat je kind al genoeg ellende doorstaan heeft en die gedachtes in daden omzetten ook voor je kind extra traumatische gevolgen kan hebben. En wat je ook kan doen, je neemt niet weg wat er al gebeurd is.
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  10. SaraPetersen

    15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    De zaak is geseponeerd door het openbaar ministerie. Wij starten nu inderdaad met onze advocaat een artikel 12 procedure. Maar ik heb begrepen dat er dan enkel word gekeken of de juiste stappen zijn genomen. Er word niet meer inhoudelijk naar de zaak gekeken.

    Bedankt voor je post, en de lieve woorden.
     
  11. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Wat heftig! Kan me voorstellen dat je gedachten alle kanten opgaan! Ik wil jullie vooral veel sterkte wensen!
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hier gelukkig ook geen lotgenoot maar ik werd er helemaal naar van en kon niet zomaar voorbij scrollen zonder iets te zeggen. Maar wat ik ook zeg, geen enkel woord zal deze pijn dekken. Maar toch een hele dikke digitale knuffel!
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  13. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.496
    113
    Ik ben een zus (toen 9j) waarvan broertje (6j) is misbruikt voor mijn ogen.
    Mijn broertje is toendertijd helemaal los geslagen woede uitbarstingen, niet luisteren. (Mijn ouders wisten dit toen nog niet durfde het niet te vertellen)
    Ouders hadden toen al hulp ingeroepen maar door wachttijden duurde het lang voor dat hij kon geholpen worden.
    Tot de dag dat hij iets heel ergs deed toen werd hij mee genomen naar een gesloten inrichting.
    Toen durfde ik het te vertellen.
    Maar hij heeft een half jaar uit huis gewoond en begeleid.

    Met mijn broertje gaat het nu redelijk nog altijd geen vriendin gehad (30j is hij nu)
    Nu heeft hij een vrouw ontmoet overzees.
    Maar praten deden wij niet.
    Hij heeft toen alle hulp gehad en ik niet.
    Je moet mij sus ook geen details vragen het is blanco tot op zekere hoogte.
    Ik weet dus ook niet of ik ben gepakt of hoe vaak me broertje gepakt is om het zo maar te zeggen.

    Ouders hebben nooit stappen ondernomen om hem te vervolgen hij zelf was ook minderjarig.
    Maar er zou incest gepleegd worden daar en er is niets mee gedaan gewoon.

    Ik vind het dan ook heel goed van jou dat je vecht en luistert.
    Maar zoek goede hulp nu al en niet waneer hij er last van lijkt te krijgen.

    Sterkte
     
  14. SaraPetersen

    15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Wat ontzettend heftig dat je dat hebt moeten meemaken. Wat moet je je machteloos hebben gevoeld toen dit gebeurde bij je broertje.

    Wat ontzettend dapper dat je dit met me deelt.

    Bedankt voor je advies. Wij hebben voor ons zoontje al speltherapie ingezet en hopen dat hij daar snel baat bij gaat hebben. Hij heeft vaak nachtmerries en momenten dat hij ineens huilt maar niet goed kan vertellen wat er is.
     
  15. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.527
    1.496
    113
    Het gebeurde gewoon was zelf nog jong en tja..

    Wat goed dat je hulp hebt voor je kind.
    Het heeft ook tijd nodig natuurlijk.
     
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.968
    17.011
    113
    Vrouw
    Geen lotgenoot, maar word naar en verdrietig van je bericht :( wat vreselijk om mee te maken en wat frustrerend dat er 'te weinig bewijs ' is.. ongelofelijk... ik hoop dat de dader alsnog gestraft gaat worden. Heel veel sterkte..
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  17. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hier ook (gelukkig) geen lotgenoot.
    Wat een ongelofelijk nachtmerrie waar jullie midden in zitten.
    Heb er gewoonweg geen woorden voor.
    Heel veel sterkte!

    Dikke (digi) knuffel
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  18. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Het zoontje van mijn beste vriendin is hetzelfde overkomen masr dan door de partner van haar gastouder. Er is tot op heden twijfel of ook hasr dochter misbruikt is maar die was toen te jong om te kunnen praten.

    Je mag me altijd een pb sturen
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  19. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.776
    2.676
    113
    Noord-Holland
    Geen lotgenoot maar ik wilde je een knuffel geven en daarnaast: ik denk dat gevoelens of ideeën over vergelding niet zoveel oplossen. Probeer je te focussen op je kind, op je gezin, op dat wat je geluk brengt. De grootste overwinning is juist zelf gelukkig te zijn ondanks wat je is overkomen.
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.
  20. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik werk veel voor de zedenpolitie. Is hij in een kindvriendelijke studio gehoord door een rechercheur die daar speciaal is opgeleid?
    Aan deze verhoren wordt door de rechter veel waarde gehecht omdat de kinderen op die leeftijd die dingen vaak nog niet zelf kunnen bedenken wat hen is overkomen.
     
    SaraPetersen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina