Lotgenoten gezocht!

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Hartje93, 21 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartje93

    Hartje93 Nieuw lid

    21 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedeavond,
    Ik zoek op deze manier lotgenoten op advies van de praktijkondersteuner bij de huisarts.

    Ik kamp met nare klachten.
    Ik ben opnieuw moeder geworden, bijna 6 maanden geleden. Ik werk alweer 3 maanden, vanaf daar is het begonnen.
    Ik slaap slecht door nachtmerries wordt regelmatig zwetend wakker. Voordat ik werk geef ik over en veeg me tranen weg.

    Ik voel me zo omdat ik steeds het gevoel heb dat mijn kinderen overlijden,verschrikkelijk gevoel.
    De praktijk ondersteuner zei dat het aan de hormonen ligt en dat heel veel vrouwen hier last van hebben.

    Vandaar mijn vraag wie herkent zich ook in dit soort klachten?
    Wat waren jou handvaten?


    Bedankt voor de tijd en moeite om dit te lezen.

    Groetjes Hartje93.
     
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Wat ontzettend vervelend voor je :(

    Helpt werken je momenteel? Of heb je het idee dat dit je angst wakker houdt zeg maar? Als het laatste het geval is zou minder weken of tijdelijk stoppen (ziek melden) evt een goed idee zijn.

    Heb je toevallig tijdens de bevalling ook synthetische oxitocyne gehad om de bevalling op te wekken of placenta los te laten komen gehad? Ik las gisteren een artikel waarin uitgezocht was dat je dan verhoogde kans op paniek en angst klachten had na de bevalling :(

    Bij mij helpen wandelingen buiten in het bos bijvoorbeeld goed.... Heeft de praktijk onder steuner het met jou gehad over de 3g?(gebeurtenis, gedachte, gevoel) besproken? Ook heeft een EVA sessie over de bevalling bij mij geholpen... (de bevalling een positief gevoel geven ipv de nare die er zat... Klinkt heel zweverig, maar hielp mij goed!

    Sterkte
     
  3. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik vind eerlijk gezegd het wel aardig kort door de bocht om te zeggen dat dit door hormonen komt. Dit klinkt als iets heel naars, heb je enig idee waardoor het getriggerd is/word?
     
    Malbec en Mapje vinden dit leuk.
  4. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Wat heftig joh.
    Dat je zo angstig bent, en je daar fysiek (spugen) op reageert.
    Ik heb dat zelf niet zo ervaren en Kan je geen tips geven daarin ..maar dit is volgens mij niet 'normaal' als in de zin dat de meeste vrouwen dit hebben zoals je poh aangeeft.
    Was je voor je zwangerschap of tijdens bekend met angsten? Dan kunnen hormonen de boel versterken (maar is dat niet de oorzaak, want Dan was het er Al).
    Denk goed om medisch te checken of je hormoon waardes de pan uitvliegen (bloedtest) en Dan wellicht hulp in de richting van een professional na zwangerschap. Ik ken wel iemand evt in de Randstad.

    Niet het Antwoord waar je om vraagt maar ik vind dit heel heftig voor jou dat je op deze manier je moederschap ervaart, ik gun je zoveel mooiers en rust. Heel goed dat je jezelf dit ook gunt en de stap naar de pOH hebt gezet. De vraag is voor jezelf of dit meerwaarde voor je heeft of eens een intake bij zo'n coach.
    Hou je taai!
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Helaas herkenbaar. Vooral toen hij zo jong was. Dan stond ik tig keer midden in de nacht aan zijn bedje.

    Nu is hij een stuk ouder maar als ik snachts naar de wc ga kijk ik altijd even bij hem. Als ik snachts wakker lig heb ik bijna altijd nare gedachten. Nu probeer ik gelijk wat te bedenken waar mijn hoofd zich mee bezig kan houden tot ik weer slaap. Als ik na 30 min nog wakker lig ga ik lezen.

    Als hij speelt bij een ander maak ik me druk, als hij later is met de taxi ook. Ik probeer te relativeren. Hij is in goede handen maar merk dat het lastig is omdat je geen controle hebt.

    Slaapgebrek hielp hier trouwens niet bij. Niet echt wat je wil horen of wat je wat aan hebt behalve herkenning.
     
  6. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik kreeg op een ander moment veel last van nachtmerries. Ik heb hier EMDR voor gehad en toen gingen ze over. Misschien dat dat bij jou ook helpt?
     

Deel Deze Pagina