Luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lautjuh85, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik kon niet vinden of hier recent al een onderwerp van was gestart.

Mijn zoontje heeft vuurrode billen en ontzettend veel spuitluiers op een dag. Ik denk zelf dat het tanden zijn. Alleen nu merk ik dat hij met verschonen best pijn heeft aan zijn billetjes. Ik heb er al sudocreme op gesmeerd, maar het helpt niet echt. Zonet talkpoeder erop gedaan en heel veel talkpoeder in de luier. Hebben jullie nog tips? Ik zat te denken om vanmiddag zinkzalf te kopen. Dat is wat dikker. Want elke keer als ik de luier verschoon dan is de sudocreme er weer af.

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De sudocreme trekt in, dus vandaar dat je hem niet meer ziet. Ik las laatst hier een tip dat maizena schijnt te helpen,maar dat weet ik niet zeker :( Ik gebruik ook vaak sudocreme of anders bepanthen. En geen geparfurmeerde billendoekjes gebruiken! Dit doet pijn. Even een washandje met warm water om de billetjes schoon te maken en daarna goed insmeren met een zalfje.

Oh ja, ik liet Kyra met rode billen vaak even lekker in haar blote billen liggen. Even de lucht erop zodat de wondjes drogen. Dit werkt vaak nog het beste ;)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het is niet verstandig er sudocreme op te smeren, dat prikt behoorlijk.
    Ik heb laatst toen mijn zoontje diaree had, maizena gekocht en het helpt geweldig! Binnen een dag was het minder. Dat is hier echt de gouden tip. Talkpoeder zou ik niet gebruiken. Je strooit de maizena gewoon op de billetjes en in de luier. Zinkolie van dr swaab werkt ook erg goed, maar is bijna nergens te krijgen.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zinkolie of zinkzalf idd.
    Geen sudocreme, zeker niet als t open is. Het prikt en sudo mag niet op open plekjes. Zinkzalf en olie wel.

Talkpoeder maakt klontjes als je veel gebruikt en dat gaat ook schuren.

Sowieso dun smeren, er hoeven geen hele lagen op.

Maizena schijnt idd goed te helpen en natuurlijk luier aflaten en aan de lucht laten. Dan is t zo weg, dus als die mogelijkheid er is dan zou ik dat doen. Al is t maar een kwartiertje na elke verschoning, dat scheelt al

Als je wil kiezen tussen zinkzalf of olie, zou ik olie kiezen (dr swaab) dat is dunner en smeert heel fijn. Zalf is net nog wat stugger dan sudo dus smeert wat minder fijn op pijnlijke billen

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik gebruik bepanthen en dat helpt hier nog steeds erg goed. als de billen echter al flink aangetast zijn dan moet je stoppen met de billendoekjes die prikken onwijs echt heel erg. je kan hem een paar eker per dag met zijn billen in het badje met olie zetten om de billetjes schoon te maken. of met een kommetje water met wat olie met een babywashandje. en geregeld even zonder luier laten spelen of liggen ( kweet niet hoe oud je kleintje is) onze zoon heeft gelukkig niet zo heel erg last nog gehad van uitslag dus of bepanthen dan goed helpt weet ik niet. s avonds na het bad smeer ik er een dikke laag gewone vaseline zonder iets erin op.ik ben er altijd heel secuur op en hoop het nog lang te kunnen voorkomen. mijn middelste zoon had het namelijk altijd heel erg zo erg dat er korsten opkwamen en zelf paars werd en er met speciale zalf behandeld moest worden van de huisarts op laatst. maar dat bleek laten allergie te zijn waardoor het zo extreem was.

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Bedankt voor de reacties. Hij heeft zijn billen nooit zo rood. Maar dit komt natuurlijk door de vele spuitluiers. Dat zuur tast zijn huidje aan. Zodra hij een vieze luier heeft verschoon ik hem direct. Ik heb nu van de buurvrouw maizena gekregen. Kijken of dit helpt.

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Met wat verschoon je zijn billetjes? Zou alleen (lauw)water en hydrofiele washandjes gebruiken en geen sudocreme maar een dik laagje vaseline bij elke verschoon beurt. En na het verschonen met water, goed droog deppen en hem eventjes laten drogen aan de lucht zodat het zeker weten goed droog is, daarna vaseline en dan zijn luiertje. Maizena kan ook goed helpen inderdaad!

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook af en toe opeens erge rode billen! Meestal als ze van die zure spuitluiers heeft! Dan smeer ik het gewoon heel dik in met sudocreme en probeer de luiers zo goed en snel mogelijk te verschonen! Alleen tegen die poep is gewoon niet op te smeren. Hier gaat het pas over (de rode billen) als ze weer normale poepluiers krijgt!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik zweer bij weleda billenbalsem, echt supergoed spul!

10. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Maizena werkt super!
    Eerst met washandje met lauw water schoon deppen, even aan de lucht laten drogen, daarna poederen en luier om: klaar.
    Wel zo lang mogelijk aan de lucht laten drogen, vinden ze ook meestal erg fijn ;)

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

maizena helpt indd goed..
    mocht het daarvan niet overgaan, dan is het waarschijnlijk een schimmeltje en dan moet je naar de HA, daar krijg je dan een zalfje voorgeschreven..

dat was hier ook het geval, alles had ik geprobeerd.. sudocrem, bepanthen, zinkzalf, maizena maar niks hielp.. nu met dat zalfje gaat het prima!

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik heb nu een paar dagen maizena gebruikt. En het is aanzienlijk minder geworden! Hij slaapt ook een stuk beter nu. En de spuitluiers zijn bijna over. Bedankt voor alle tips! :D

Oh ja..ook een goeie site:
    www.omaweetraad.com

13. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 woorden :weleda calendula billenzalf
    als dit niet helpt eet ik mijn schoen op hahahaha.
    dis is echt heel goed spul wel wat prijziger dan andere zalfjes ongeveer 7 euro voor een tube maar kan haast niet anders dan dat dit helpt tegen de luieruitslag van je zoontje!

te koop bij de drogist

Deel Deze Pagina