Luizenvraag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Taby, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

    M'n dochter liep van de week zo te krabben, zodat ik met een luizenkam ben gaan kammen, zo snel vond ik niks.
    Maar had die kam even op mijn donkere kast weggelegd omdat ik haar haar in een staart deed.
    En toen ik dit op wilde ruimen, vond ik 2 luizen op de kast bij de kam.
    Ze hadden zo wat dezelfde kleur als haar haren.

    Dus direct behandeld met prioderm dimecticon lotion en over 9 dagen weer herhalen.
    En verder kam ik haar haren met de luizenkam 's morgens 25 minuten droog en 's avonds 25 minuten nat met een conditioner er in.
    Zelf heb ik m'n haar ook behandeld en kam ik het met die kam.

    Dat kammen doe ik boven een wit laken, maar ik vind dus helemaal geen neten of luizen.

    Iemand enig idee hoe dit kan?
    Kam ik niet goed of zijn we er op tijd bij?

    Verder alles in de was, in zakken en ik stofzuig dagelijks het huis van boven naar beneden brrrrrr.

    En nu heeft m'n wasmachine het ook nog begeven van al dat wassen.
     
  2. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Tja geen luizen en neten vinden in de kam. ik weet eigenlijk niet of dat goed of slecht is. IK heb bij mijn dochter een paar keer prioderm gebruikt, maar dat werkte niet. Ik ben toen overgestapt op Nyda. Dat werkte heel goed.
    En dan iedere dag dat kammen, zucht!
    Ik schoof op de kam een verbandgaasje. Dan zie je heel goed wat je eruit haalt en de luizen ed blijven daar ook beter op hangen.

    Sterkte met de luizen.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier werkte Dimeticon altijd wel goed maar dochter bleef na eerste behandeling krabben en we zouden met vakantie gaan.
    Ik vond bij haar wel redelijk wat neten en dode luizen.
    Ik heb toen een nieuw product van Prioderm gekocht.
    Is ook een shampoo en erg fijn in gebruik.
    Toen was de jeuk over.
    Heb een paar dagen gekamd maar tijdens de vakantie ben ik daarmee gestopt want ik vond toch niks meer.
    Toen wad ze luisvrij.
    Je hele huis hoef je niet overhoop te halen.
    Beddengoed en kleding die ze recent heeft gedragen maar meer ook niet.
    Scheelt een hoop gedoe en tijd.
     
  4. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    alles uitwassen is achterhaald..
    de grootste besmettingskans heb je door direct haar op haar contact.
    voor je gemoedsrust is het voldoende om de spullen even een half uur in de droger te doen en door de hitte gaan eventuele luizen en neten die er in zitten dood.
    het kan idd zijn dat je er op tijd bij bent dus dat je nog geen plaag hebt.
    dl heeft ze tot nu toe 1x gehad ( ze is 8 ) en is waarschijnlijk net op de dag van de controle op school besmet met 2 luisjes.
    wel meteen behandeld maar ben toen niet elke dag met die kam er door gegaan ( heel lang haar dus drama ).
    ze heeft ook geen neten gehad dus was waarschijnlijk echt vers besmet
     
  5. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Mijn dochter heeft ook een keer luizen/neten gehad. Dit bleef de hele tijd maar op 1 plek van haar hoofd. Was op haar kruin (midden op haar hoofd) in een gebied van 5cm2 en verder op haar hoofd nooit iets te vinden. Echt heel vreemd!
    Neten zijn er overigens zeer moeilijk uit te krijgen. Ik zocht altijd het haartje waar de neet op zat en trok deze er helemaal uit.
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik had inderdaad gelezen dat het achterhaald is om dingen te wassen etc.
    Maar ook al is het niet vies, ik krijg flink de kriebels van.

    Morgen kijkt m'n schoonzusje even mee, haar dochter heeft nu 2x luizen gehad afgelopen zomer, dus zij heeft er iets meer kijk op dat ik zelf.
    Onze dochters hebben beide dezelfde kleur haar en zei vertelde dat ze zo zag lopen en dat de neten lijken op zandkorreltjes in het haar.

    Vanavond dochter weer gekamd, maar naar mijn idee weer niets gevonden.
    Dat van het verbandgaasje is wel een goede tip, ga ik morgenochtend gelijk doen.

    Blijf maar vooral komen met tips. ;)
     
  7. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Waaah!!! Ik vond net dus 3 luizen in mijn haar ben als de dood voor die dingen...

    Was alleen thuis met de kids dus huilend mijn moeder gebeld die heeft een extra kam en shampoo enz gehaald en mij geholpen gelukkig :D (heb echt een fobie voor die beestjes) dus gelijk shampoo erin... toen weer gekamd en niks meer... maar ook geen neten gek genoeg... morgen zijn mijn dochters dus aan de beurt (op school en de psz een luizenplaag zo leuk...) Maar maandag zijn ze nog gecheckt toen hadden ze niks...

    Ze kunnen niet tegen shampoo etc... dus dat wordt kammen... de een heeft pijpenkrullen de ander haar bijna tot haar billen... (denk er erg hard over om het te laten knippen!!!) maar hopelijk valt het mee :(...

    Knuffels doe ik wel in de was en de droger ze hebben van die super grote knuffels die ze ook gebruiken als kussen... de jassen ook gewassen en nu in de droger en het beddengoed moest toch dit weekend... (of 2 weekenden geleden al haha...) onze hoofdkussens heb ik met spul ingespoten en gezogen en die luchten nu buiten... matras zit een molton om en een hoeslaken dus dan is alleen de molton en het laken wassen voldoende lijkt me...

    Stofzuigen doen we ook elk weekend dus wat dat betreft alles weer onder controle!!
     
  8. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Niet fijn he vogelhuisje.

    Mijn dochter en ik zelf ook, hebben van dat dun piekhaar en daar ben ik nu wel blij mee.
    Sterkte met het kammen bij jullie.
     
  9. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Toen mijn jongens het hadden heb ik bij alle 4 de tondeuse er over gehaald. 4 (bijna) kale koppies en meteen alle luizen weg.
    Maar met meiden doe je dat niet.
    Ik krijg al de kriebels als ik dit topic lees. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!
     
  10. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Als je dochter luizenvrij is helpt tea threa olie tegen luizen paar druppels in de nek en zijkanten van het haar
     
  11. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Dochter is nu bij m'n schoonzus aan het logeren.
    En m'n schoonzus heeft net geappt dat ze ook niks heeft kunnen vinden.
    Ben blij dat zij ook niets heeft kunnen vinden.

    Kan me voorstellen dat met tea treeoil ze ook wegblijven, dat ruikt echt niet lekker.
    Maar zal het weer eens in huis halen.
    Had het altijd in huis voor als de hond een hotspot had.
     
  12. Brezjika

    Brezjika Bekend lid

    Ik lees/hoor ouders altijd zo moeilijk doen met luizen. Koop een elektrische luizenkam! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :)

    Je hoort je kind altijd paar keer per week te controleren op luizen en niet wachten totdat je ze ziet krabben en/of klagen over jeuk.
     
  13. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hier worden ze elke week op school gecheckt maar blijkbaar niet zo goed dus... Ik heb zaterdagochtend 3 luizen gevonden bij mijzelf 2 bij de jongste en 1 bij de oudste waren al dood bij de meiden dan... Ik zelf had nog geen neten dus waarschijnlijk zaten ze er net...

    Ondanks dat de meiden heel dik haar hebben en ik een netenkam met dubbele rij ijzeren tanden had glipten ze er toch tussendoor... Dus een paar uur bezig geweest met mijn nagels alles verwijderd en toen een cadeautje met ze gekocht omdat ze zo lang stil zaten!! :D

    Gisteren en vandaag helemaal gecheckt en niks meer gelukkig dus neem aan dat de luizen weg zijn... Mijn dochters zijn ook ziek nu dus nog even lekker thuis en dan hopen dat de ergste plaag voorbij is! Weet nu in ieder geval wat ik moet doen :D
     
  14. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wat een getob met die ongewenste beestjes he. Brrrr
     
  15. Vogelhuisje

    Vogelhuisje Bekend lid

    2 apr 2014
    879
    1
    18
    Getsie!! Ze waren weer terug :S dit keer 3 bij mij en 5 bij de jongste de oudste niet dus denk dat ze van de psz kwamen dit keer... een keer kammen en ze waren weg gelukkig shampoo erop gedaan en neten weer verwijderd waren er dit keer gelukkig maar een paar dus op tijd bij :D nu ook niet meer zo panisch haha
     
  16. zwangerevrouw

    zwangerevrouw Fanatiek lid

    22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik doe die luizenschampoo in vochtig haar en dan een handdoek eromheen wikkelen en dan stikken ze, vervolgens na een paar uur boven het bad met de haren schudden, als je dan luis hebt vallen ze er dood uit, lekker veel shampoo gebruiken.
     
  17. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    Ik heb een electrische luizenkam ga preventief 1X per week door het haar heen, het dood de neten en vangt de luizen (werkt als een electrische vliegenmepper) 1 AA batterij echt ideaal ik heb hem van het merk combi pro.
     
  18. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Min kinderen hadden (ik hoop dat ze dood zijn….) ook luizen en neten. Ik heb het haar behandeld met prioderm. 8 dagen later weer voor de zekerheid, maar verder niet gekamd (wat een gedoe )Op de verpakking staat dat de luizen stikken en de neten ook, maar ik zie wel neten bij mijn dochter. Zijn deze dood in haar haar of zullen hieruit weer luizen komen?
     
  19. Mila79

    Mila79 Lid

    30 nov 2015
    71
    0
    0
    Schiedam
    Wij hebben er thuis gelukkig geen last van. Al die chemische middelen zijn helemaal niet goed.
    Ik zelf, langhaar-hebber... Heb ze ook gehad, wij hebben ze behandeld met mayonaise en olijfolie.

    Mayonaise zit een zuur in wat luizen dood.
    Olijfolie is zo glad (en ook goed voor je haar) dat je de neten er zo mee kan uitkammen. Met een luizenkam uiteraard.

    Herhaal dit meerdere dagen en weg zijn ze.
     
  20. farfalli

    farfalli Bekend lid

    4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit wil je niet horen maar je moet kammen , kammen , kammen!! Ik ben n tijdje luizenmoeder geweest. Als kinderen luizen hadden kwamen we 2 weken later terug. (Dan zijn de kinderen behandeld, gekamd, nabehandeld en nog n week gekamd als t goed is) Sommige kinderen hadden dan nog steeds luizen! Moeders verontwaardigd: ik heb behandeld!
    Ja, maar als er ook maar 1 neetje blijft zitten herhaalt t hele proces zich met gemak. Zonder kammen sla je echt n belangrijke stap over.
    Dus: echt blijven kammen! En niet met zo'n flutkammetje maar met lange ijzeren tanden die dicht op elkaar staan.
     

Deel Deze Pagina