Lunchen met een groep

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Van het weekend gaan wij lunchen met een groep.

    Normaal doe ik harde/zachte broodjes, scrumbled eggs, croissantjes, fruit, soep, knakworstjes..

    Ik heb geen zin om uitgebreid te komen, tenzij het het echt waard is..
    Wie heeft nog lekkere tips. 10 volwassenen 2 kids van onder de 7.
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wat je noemt klinkt prima toch? En als niet te veel werk. Je kunt eventueel nog een zak kaasstengels halen, doet het ook altijd goed.

    Ik heb zelf wel eens een tosti party gehouden toen veel familie kwam lunchen en ik weinig tijd had om alles voor te bereiden. 2 soorten brood (mais en donker), allerlei recepten op papiertjes geschreven (mexicaanse tosti, italiaanse tosti, klassiek, vegetarisch, zoet etc), 2 tosti-ijzers inpluggen en iedereen kon zelf het werk doen ;) Was een groot succes!
     
    Tuttebelleke, Poolvos, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Kant en klare mini saucijzenbroodjes die je alleen nog even hoeft af te bakken doen het hier ook altijd goed.
    Daarnaast vers geperste jus d' Orange?
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik maak wel eens een pannenkoeken taart die is altijd als eerste op. Er zit rood fruit tussen, jam en mascarpone.
     
    A new day vindt dit leuk.
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Misschien nog een lekkere salade erbij? Een pastasalade is zo gemaakt. Of een saladebuffet: losse ingredienten op tafel zetten (diverse slasoorten, snoeptomaatjes, plakjes komkommer, paprika, augurken, bakje pijnboompitten, verschillende soorten kaasblokjes bijv. feta en mozzarella bolletjes, olie, azijn of wat zelfgemaakte dressings, etc.) zodat iedereen zijn eigen salade kan samenstellen. Dat kost je bijna geen moeite. ;)

    Een buffet vind ik sowieso altijd wel een goed idee. Veel kun je van te voren al klaarmaken en klaarzetten. Op het moment dat het druk is, kunnen de gasten voor zichzelf zorgen (self service :thumup: ) en hoef je zelf niet te serveren.
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.225
    3.671
    113
    Quiche en ragout mogen voor mij niet ontbreken.
    Wraps ook altijd lekker, met carpaccio en zalm of kip
     
  7. Inieminie83

    Inieminie83 Actief lid

    11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Klinkt lekker! Mag ik het recept :)
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ja hoor!

    - 2 bakken aardbeien
    - 3 bakken frambozen
    - 3 bakken bramen
    - munt
    - poedersuiker
    - aardbeien jam
    - mascarpone ik had aan 1 bakje genoeg.
    - 10 a 12 zelfgebakken pannenkoeken.

    Ik heb de pannenkoeken een dag van te voren gebakken zodat ik de dag van de brunch het ‘s ochtends alleen in elkaar hoefde te zetten.

    Snij de aardbeien in 3 plakken, de frambozen door de helft en de bramen kan je het beste heel houden. Zorg ervoor dat je voor de topping een x aantal aardbeien en frambozen heel houd(!)

    De mascarpone smeer je op elke pannenkoek je kan soms als je wilt afwisselen met aardbeien jam, je legt het fruit op de besmeerde pannenkoek en zo stapel je alles op.
    Als je bij de laatste pannenkoek bent smeer je daar aardbeien jam op, legt de hele vruchten erop en bestrooid die met poedersuiker en legt er een paar munt blaadjes op. Gegarandeerd succes!

    Als je fruit over hebt kan je alles in een schaal doen en heb je voor de gasten gelijk een rode fruit salade. :D

    Een Franse taart met mango is hier ook altijd een succes en heel makkelijk te maken!
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina