Lunchtrommel overblijf + inhoud

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Knuffelmonster, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Hoi

    Binnenkort gaat mijn dochter naar een andere school 20km verderop, dus ze moet elke dag (behalve woensdag) overblijven.

    Wat voor trommeltje gebruiken jullie? Gewoon 1 van mepal of iets met vakjes? (Had iets gelezen over goodbyn bynto)

    En wat geven jullie mee? 10 uurtje iets van fruit en overblijven? Brood? Maar is dat niet saai na een tijdje?

    Gaat nog moeilijk worden voor mij, pfff 20 km verderop, nu is ze gezellig elke dag tussen de middag bij mij, dan niet meer
     
  2. oumnouafel

    oumnouafel Actief lid

    24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo mijn kids blijven ook elke dag over geef fruit mee variëren daarin twee pakjes drinken en 2 boterhammen ze mogen dan,ook geen koekjez of andere dingen hebben en ja vind brood ook saai elke dag maar ze wennen eraan. Ik zorg wel dat om 16 u meteen warm eten klaar staat en dan erna nog toetje of iets lekkers

    Elke school is anders
     
  3. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Sochtends beker of pakje en fruit of een liga en s,middags gewoon brood.
    Drinken krijgen ze bij ons op school.
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Voor de ochtend geef ik fruit en drinken (heel soms een koekje en drinken). Voor de middag 2 boterhammen of een broodje of heel soms croissants en een beker drinken. Soms doe ik er nog een klein snoepje bij (klein kerstkransje bijvoorbeeld).

    Ik geef het mee in zo'n meppal trommel en beker. Elk jaar mag ze nieuwe uitzoeken.
     
  5. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat niet allemaal in de trommel. we hebben fruit doosje apart voor fruit, drinkfles en een pakje drinken + lunch doos met 2 boterhamme, soms een koekje er bij in de doos.
    mepal flesje en doosje.fruit doos hema.
     
  6. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    Thuis is de lunch ook altijd een boterham (bahalve in het weekend soms). Hier een trommel van Mepal met pakje drinkyoghurt, twee boterhammen en een mandarijntje (of beetje kruidnoten de afgelopen weken). Voor 10 uur heeft hij dan een beker limo en een koek.
     
  7. oumnouafel

    oumnouafel Actief lid

    24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn kids zijn ze streng geen snoep of koek. En ja je kan ook bakje met gemixed fruit doen. Brood kan je afwisselen zoakd croissantje of melkbroodjes
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Het went vanzelf!

    We hadden eerst een heel goedkoop trommeltje van 1€ bij de xenos.
    Niet heel goed, wel heel schattig en hij voldeed prima.
    Had er meteen 3 gehaald dus toen hij stuk ging uiteindelijk was er niks aan de hand.
    Inmiddels heeft ze een beker (pop up) en trommel van mepal.
    Qua gebruik even makkelijk maar gaat wel een stuk langer mee.
    Maarja, ze zijn dan ook veel duurder :)

    De pop-up beker zijn wij niet zo'n fan van... Er blijft een dubieus luchtje uitkomen ondanks dat ik hem dagelijks was en met regelmaat een beetje soda er in doe.
    We hebben nu een metalen beker met zo'n sportsluiting.
    Bevalt eigenlijk prima.. Geen luchtjes en lekvrij.

    Ze neemt mee:
    1 stuks fruit (1 banaan, 2 mandarijnen, gesneden appel, druiven, gesneden wortels, tomaatjes... Verzin het :) in een handig afsluitbaar bakje. Alleen de banaan gaat los in d'r tas)
    1 pakje houdbare melk
    En in d'r beker gaat meestal water, limonade of sap.

    Hier dus inderdaad een kind dat na 3 jaar soverblijven helemaal klaar is met brood eten.
    We ontbijten dus doordeweeks met cruesli of pap (dat scheelt alweer 2 boterhammen) en in d'r broodtrommel gaan dan 2 boterhammen.
    Tenzij... (De big if) ik salade in huis heb die ze mee kan nemen.
    Of een leftover van de maaltijd van de avond ervoor.
    Gekookt ei naast d'r boterham vind ze ook heel fijn.
    En ik doe er vaak ook wat extra's bij: 2 kleine tomaatjes, wat gedroogd fruit of een worteltje..
    En voor morgen ligt er alvast een gekookt eitje klaar.

    Ik vertik het om elke dag complete bento-lunches te maken maar As het even kan stop ik wel wat anders in d'r trommeltje dan een standaard boterham.
    Regelmatig tot commentaar van klasgenootjes... Die eten gewoon elke dag brood.
    Blijkbaar zijn er genoeg kinderen die het weinig uitmaakt :)
    Alleen de mijne dus wel.

    Brood in een leuk figuurtje of een bolletje met een bakje humus om zelf te smeren vind ze ook leuk trouwens.
    Variatie is goed :)
     
  9. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Went hoor. Mijn oudste blijft ook elke dag over. Scheelt echt een hoop geren en gestress.

    Hier is fruit verplicht, dus voor de ochtend altijd fruit mee. Bij de Wibra hebben ze hele handige kleine vierkante bakjes, daar past precies een mandarijn, kiwi, halve appel, aardbeien, druiven etc in. Banaan geef ik los mee, de rest geschild/gesneden. Erbij water.

    Voor tussen de middag 1 boterham met hartig beleg (2 boterhammen krijgt ze niet op). Op donderdag (laatste dag van de week, vrijdag alleen de ochtend) mag ze zoet beleg mee. 2 keer per week een pakje drinken, rest van de week gewoon water. Ik maak er altijd wel iets leuks van: een stukje komkommer, wortel, kaas, augurk, tomaat oid erbij (in folie), heel soms een klein stukje cake of een stukje ontbijtkoek. Soms wissel ik af met bijvoorbeeld een stuk Turks brood met een gekookt eitje, een overgebleven wrap met roomkaas/kip/sla, een stukje börek, etc. Wij eten zelf tussen de middag ook gevarieerd dus ik probeer haar ook zoveel mogelijk variatie mee te geven.
     
  10. Miranda81

    Miranda81 Fanatiek lid

    22 jun 2012
    1.387
    111
    63
    Hier 2 kinderen die overblijven.
    Fruit in tupperwaretrommel. Bv halve appel, halve peer en een mandarijn.

    Lunch in een mepal trommel. Zoon krijgt 2 dingen uit onderstaande mee en dochter een belegde boterham, bolletje of krentenbol.
    Rijstwafel/cracker/Roggebrood met kaas
    Krentenbol
    Belegde boterham
    Bakje met slaatje
    Suikerbrood

    Ik maak ook wel eens een dubbele boterham met ham, kaas en komkommer of augurk. Vindt zoon erg lekker.

    Ze krijgen 2 bekers van mepal mee met drinken.

    S ochtends ontbijten we ook wel met muesli of cornflakes.
     
  11. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Mijn kinderen eten ook elke dag op school.
    Mijn zoon is dol op brood dus hem verveeld het nooit dochter vind het idd wat saai soms.
    Ze krijgen smorgens fruit of een koek met water.
    De middag 3 bruine boterhammen 2 met kaas of vlees een met zoet een apart balje met tomaatjes/ komkommers en een stukje feta kaas en een knijp fruitje of sap.
    Mijn dochter neemt naast haar brood vaak een bakje rauwkost mee.

    Op vrijdag geef ik ze vaak witte sandwiches dat is dan weer iets anders voor ze.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb er 1 met vakjes...zelfde idee als goodbyn bento. Maar ik maak ook zulke lunches;) ik probeer elke keer een soort bentolunch te maken.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Hier thuisntussen de middag ook brood, dus in mijn ogen niet raar iedere dag brood mee naar school te geven.

    J. krijgt voor 10 uur fruit en wat sap mee, voor tussen de middag een boterham en melk. Heel af en toe een krentenbol of eierkoek ofzo.. Kruidnootjes ed mogen hier niet. En zou ze thuis ook niet krijgen tussen de middag, dus waarom op school dan wel?
     
  14. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Waar heb je lunch box vandaan ? Zag er eentje op internet van een nieuwe merk ( bende naam kwijt ) en die was 25 euro dus best duur
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    In mijn ogen ook niet.. Maar dochterlief vroeg gewoon of ze af en toe wat anders mag. Nouja, dat mag :)
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier krijgen ze als tussendoortje liga, sultana,ontbijtkoek, soepstengel, rijstewafel, of kroepoek mee. En een beker diksap of limo.

    C tussen de middag 1 broodje, meestal hartig, soms zoet en pakje chocomelk.
    D en J 2 broodjes, 1 met hartig en 1 met zoet met pakje chocomelk.
     
  17. Sunbeam

    Sunbeam Niet meer actief

    Hier verplicht fruit mee, dus dat krijgt ze sowieso mee. En ook elke dag brood, maar van de week ga ik hartige muffins bakken, zodat ze dat ook eens mee kan nemen ter vervanging van een boterham.
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kids eten hier s middags uit school fruit, vandaar.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Deze van v&d, van sistema:
     
  20. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Wow wat veel reacties, dank jullie wel!

    Hier kan ik wel wat mee. Ik heb in ieder geval al gemaild met de overblijfmoeders en ze zijn daar super makkelijk, zolang het maar een complete maaltijd is en af en toe er iets lekkers in mag daar gewoon. Dat scheelt!

    Ik ga even kijken bij de v&d voor zon broodtrommel dankje
     

Deel Deze Pagina