Luuk* geboren na 15 wk

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Evaaatje, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evaaatje

    Evaaatje Actief lid

    17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorige week maandag ging ik op controle bij de vk.
    Toen ze het hartje ging luisteren, bleek het niet te vinden. Nog een poos met de echo gekeken, maar ook niet gevonden. Dat zei weinig zei ze want ze was niet opgeleid als echoscopiste vertelde ze. Nog een keer luisteren en nog een keer met de echo kijken. Geen hartje te zien of te vinden... Ik maakte me nog niet te druk. Placenta aan de voorkant, bij de andere jongens kon de vk het ook niet elke keer goed vinden. Toch maar voor de zekerheid doorgestuurd naar het zh.

    Daar aangekomen bleek al heel snel dat er echt iets mis was.
    Ons kindje had geen hartslag meer...
    Een week na een perfecte nekplooimeting...

    Die middag huilden we veel, een zee van verdriet. Dit kindje was blijkbaar al helemaal onderdeel van ons gezin geweest.

    Op donderdag werd ik ingeleid mbv tabletjes die ik vanginaal ingebracht kreeg. Na de tweede dosis begon ik te bloeden, maar verder geen weeën. Ik voelde een knapje en de vliesjes braken. Ineens was hij daar, ons derde kleine mannetje. Onze kleine Luuk. Ik nam hem in mijn handen en we riepen de verpleegkundige. Zo mooi, zo klein en zo compleet, maar zo duidelijk nog helemaal niet klaar voor onze wereld.

    Toen de placenta niet kwam, moest ik voor een curretage naar de ok. Onderweg verloor ik enorm veel bloed en werd ik goed dizzy. Ik kreeg een ruggeprik en de placenta werd verwijderd. Dat was voor mij enorm heftig, aangezien ik geen enkele ervaring had met verdovingen of überhaupt de ok. Mijn vorige bevallingen gingen min of meer vlekkeloos.

    Omdat het al laat was, bleef ik nog een nachtje in het ziekenhuis en toen de metingen de volgende ochtend goed waren, mocht ik gaan. Luuk bleef achter in het ziekenhuis, hij wordt binnenkort gecremeerd samen met andere vlinderkindjes en uitgestrooid op een speciaal vlinderveldje op de begraafplaats.
    Eenmaal thuis kreeg ik koorts, waardoor ik een paar dagen en nachten in een soort waas leefde. Nu ben ik weer aardig op de been lichamelijk en probeer ik mijn weggetje te vinden.

    Het emotionele deel gaat met ups en downs, maar het verdriet overheerst vooral nog. Ons kleine mannetje is er niet meer...

    Lieve Luuk, je was zo ontzettend welkom. Samen met jouw grote broers had je het heerlijk gehad. We missen jou enorm en zullen je nooit vergeten. Jij bent en blijft voor altijd onze derde zoon! Hou van jou schatje... Liefs, Mama!
     
  2. LMI

    LMI Bekend lid

    21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Pfff wat heftig!!
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
     
  3. Kacheltje

    Kacheltje Bekend lid

    8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Heel veel sterkte ! Wat een ontzettend verdrietig verhaal!
     
  4. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wat ontzettend verdrietig!

    Heel veel sterkte.
     
  5. Smeetjuh1990

    Smeetjuh1990 Bekend lid

    11 mei 2014
    974
    0
    16
    Jeetje wat heftig.... heel veel sterkte met dit grote verlies :(
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Wat een verdriet :( gefeliciteerd met jullie derde zoon, maar wat onwijs oneerlijk dat hij niet kon blijven. Ik wens jullie licht en liefde, hou je vast aan elkaar.
     
  7. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte :(
     
  8. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat vreselijk :( Gecondoleerd en heel veel sterkte :(
     
  9. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte gewenst en gecondoleerd met dit grote verlies.
     
  10. Daisykesie

    Daisykesie Fanatiek lid

    Wat vreselijk verdrietig :( Gecondoleerd.
    Het emotionele gedeelte zal nog wel heel lang moeilijk blijven, hier doet het elke dag nog evenveel pijn. Je went alleen steeds een beetje meer aan die pijn. Heel veel sterkte met dit verlies!
    Ook voor de broertjes, want die zullen het ook wel heel verwarrend vinden nu.
     
  11. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig en heftig :(
    Heel veel sterkte voor nu en voor later...neem je tijd om te rouwen!
    Nu 1,5jr later heb ik het er soms nog erg moeilijk mee.
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie :(. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je gezin.
     
  13. Evaaatje

    Evaaatje Actief lid

    17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de lieve berichten. Onze oudste zoon vraagt nog wel steeds naar de baby. Hij vindt het ook heerlijk dat ik nu even niet werk... Ik heb geen idee of ik volgende week alweer aan de slag kan zoals bedacht. Denk dat ik er over 10 weken nog steeds geen zin in heb.
     
  14. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Heel veel sterkte met dit verlies. Dat Luuk maar een mooi plekje in jullie hart mag krijgen. Herken alles in je verhaal. Wij zijn vorige jaar onze zoon verloren bij 16 weken zwangerschap. Heftig.
    Neem je tijd meid, is niet gek als je even niet toe bent aan werken.
     
  15. mnr

    mnr Niet meer actief

    Heel veel sterkte!
     
  16. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Evaaatje; Ik heb ook een flinke tijd thuis gezeten..voelde mij daar erg schuldig om maar nu achteraf denk ik dat ik toch misschien nog wel te snel weer aan het werk ben gegaan.
    Het heeft een enorme impact gemaakt op alles!
    Ik kon niet normaal functioneren op de werkvloer, mijn hoofd zat te vol met emoties en opgekropte woede.
     
  17. AnitaP

    AnitaP Bekend lid

    15 feb 2014
    760
    0
    0
    Zie nu pas dat je 26/3 bent bevallen.
    En dan volgende week alweer aan de slag?!
    Ben toen zeker een maand thuis geweest en achteraf gezien ben ik nog heel snel aan de slag gegaan.
    Als je de 24 weken was gepasseerd had je gewoon recht op 16 weken verlof he! Neem je tijd hoor, ook al voel je misschien de druk...
     
  18. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ontzettend veel sterkte. Ik weet hoe zwaar het is. Het gemis blijft, al gaan de scherpe randjes er vanaf.

    Dikke knuffel!
     
  19. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Heel erg veel sterkte met het verlies van jullie Luuk :(
     
  20. Evaaatje

    Evaaatje Actief lid

    17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel... Begin nu heel erg te twijfelen of ik deze week alweer ga beginnen!
     

Deel Deze Pagina