Maagpijn 13 weken (gal is er al uit)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prettykitty, 5 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    • IK BEDOEL NATUURLIJK GALBLAAS IS ER AL UIT. OEPS!


    • Hoi!

    Sinds gisteren avond laat na een latecmaaltijd kreeg ik last van mijn maag.

    Vanmorgen dacht ik nog ik heb zeker te weinig gegeten.
    Wel voelde mijn maag nog erg vervelend en dacht ik ik neem 3 mandarijnen.

    Paar uur later was de pijn nog aanwezig en heb ik 2 beschuitjes gegeten.

    Nog steeds erg last.. Dus na een uur of twee weer 1 beschuitje gegeten.

    Avondeten ongeveer 100 gram gegeten, meer durfde ik eigenlijk niet aan ivm aanhoudende pijn.
    Ook heb ik later nog 1 boterham gegeten.

    Tijdens het douchen werd de pijn wel iets minder, want ik dacht nog gelukkig het trekt eindelijk weg.
    Niet dus :o:

    Ik zit nu met een warme kruik op de bank, kleine nipjes te nemen van mijn warme melk.


    Vandaag heb ik ookal 2x 20 mg Omeprazol op, dit gaf maar heel weinig verlichting.

    Mijn galblaas is er al uit, en ik heb gisteren nog ontlasting gehad.
    Ik ben 13 weken zwanger.

    Is er iemand die dit herkent?
    Ik lees namelijk wel dat dit vaak voorkomt in het eerste trimester als beginnend kwaaltje, maar niets over na de 12 weken.

    Vanmiddag toen ik een beetje voorzichtig met het huishouden bezig was, leek het wel iets minder.
    o_O
     
  2. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Gekke vraag misschien waar je niet zo snel zal zoeken.. heb je toevallig stress of veel stress gehad afgelopen tijd? De maag en darmen zijn hier namelijk heel gevoelig voor! Ik spreek ook uit ervaring. Ik ben daardoor 2x in het ziekenhuis beland omdat het zo erg werd dat ik het gevoel had alsof mijn maag aan het scheuren was. Stress, zonder dat ik me daar bewust van was. Nu is dat een graadmeter voor mij. Ik krijg vaak pijn in mijn maag als ik een stressvollere periode heb. Kunnen ook leuke dingen zijn, maar dat je gewoon te druk bent geweest. Dat de maag hier gevoelig voor is zie je bijvoorbeeld ook doordat mensen echt maagzweren kunnen krijgen door stress. Had ik overigens niet. Heb een gastroscopie gehad en aan mijn maag was niets te zien. Hoeft voor jou natuurlijk helemaal niet zo te zijn he! Maar dacht vertel het je toch..
     
    Sophy en Prettykitty vinden dit leuk.
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Erg lief van je om even te reageren! ❤️
    Hmmm het zou kunnen, dat is het lastige met stress natuurlijk. Want wanneer heb je zoveel stress dat je lichaam erop gaat reageren? Haha!

    Ik ben sowieso wel iemand die niet zo stressbestendig is, en erg veel nadenkt over van alles en nog wat. Maar ik weet helaas niet of het dit keer ook stress zal zijn..
    Ik hoop natuurlijk dat ik er morgen geen last meer van heb, maar anders toch maar even contact opnemen met de huisarts.

    Vraag mij alleen af of de maagklachten nu al zwangerschaps gerelateerd kunnen zijn (bijvoorbeeld ivm het snelle groeien van mijn buik)
     
  4. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    klinkt voor mij als maagzuur en ja daar kun je helaas ook al zo vroeg last van hebben. Misschien dat de medicatie begon te werken waardoor je tijdens het huishouden doen minder last had.

    En anders dan is het huishouden doen misschien de oplossing:roflmao::roflmao:
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!
    Haha ja echt he, lekker eeuwig blijven poetsen hahaha. :roflmao:

    Het was gisteren gelukkig weg, dus geen "blijvend" probleem zoals een ontsteking ofzo. Met af en toe maagpijn kan ik wel leven haha.
     

Deel Deze Pagina