Maaltijdvervangers: Modifast/Weight care

Discussie in 'De lounge' gestart door papier, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    Is iemand m.b.v. maaltijdvervangers afgevallen? Welke maaltijdvervanger gebruikte je? Heb je al je maaltijden vervangen of alleen ontbijt en lunch? Hoeveel ben je afgevallen?
     
  2. Ellie86

    Ellie86 Fanatiek lid

    27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik heb 3 weken aan de shakes van weight care gezeten. Ik dronk ze 3 keer per dag. Ben in doe 3 weken 10 kg afgevallen dus het werkte wel. Gelijk daarna kwam ik erachter dat ik zwanger was, dus ben ik er gelijk mee gestopt. Normaal moet je zoiets langzaam afbouwen om er voor te zorgen dat je niet gelijk weer alleen aankomt.
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik weightcare.
    Ik vervang meestal 2 maaltijden, ontbijt en lunch.
    Ben vanaf 6 januari bezig en ben 13,5 kilo afgevallen.
    En dat terwijl ik ook regelmatig dagen heb gesmokkeld en geen weightcare heb gedaan.
    Ik vind vooral de smaken banaan en aardbei erg lekker. Door de magere melk is het net een milkshake (maken met shaker).
    En ook door de magere yoghurt is het lekker.
    Als tussendoortje neem ik fruit en volkoren knackerbrod.
    Met het avond eten eet ik meestal mager. Maar ben ook regelmatig uit eten geweest.
     
  4. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    Hoe doe jij dat dan met afbouwen? Ben je niet bang dat zodra je stopt met shakes je weer aankomt?
     
  5. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Abbo
     
  6. MaggieMagpie

    MaggieMagpie Niet meer actief

    Ik heb cambridge gedaan. 2 maaltijden per dag vervangen. 10 kilo kwijt. Daarna ook drastisch het roer omgegooid. Meer sporten, minder koolhydraten en tussendoortjes. Blijf stabiel.
     
  7. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    In hoeveel tijd?
     
  8. MaggieMagpie

    MaggieMagpie Niet meer actief

    Week of 8
     
  9. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Ik heb een tijdje met shakes en repen 2 maaltijden vervangen en ik ben best veel afgevallen toen, toen ik wilde gaan afbouwen werd ik zwanger dus toen gelijk abrupt gestopt. Ik wil er binnenkort weer mee beginnen.

    Volgens mij is het zo met afbouwen dat je om de dag doet dus dag 1 2 maaltijdvervangers en dag 2 1 maaltijdvervanger en dat dan 1 week en dan 1 week met een of geen om de dag.

    En dan daarna om de week en dan eens in de zoveel tijd een dieet week geloof ik.
     
  10. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    Welke shakes heb jij gebruikt? En mag ik vragen hoeveel je bent afgevallen?
     
  11. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik ben nou zon 5 weken met shakes bezig en 12 kilo kwijt.

    een beetje mijn menu

    ocht. Shake.
    tuss. Fruit
    lunch. Reep en kopje thee
    tuss. Fruit
    avond een salade met stuk vlees. Of groenten met vlees.

    verder drink ik de hele dag door water. En als ik in de avond zin in wat lekkers heb dan pak ik de weightcare chips zoo lekker.
     
  12. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Ik weet niet welke je pakt maar hoe dan ook ga je belangrijke micronutriënten missen.
    Mineralen, vitamines.. etc etc.. ja ze zitten er waarschijnlijk een beetje in toegevoegd... maar voor alle kcal en micronutriënten geldt dat ze het beste zijn als ze direct uit voeding komen! Tuurlijk kun je multivitaminen en bruistabletten gaan gebruiken... maar die dienen als je ze al pakt als toevoeging, niet als middel om je complete behoefte mee binnen te krijgen. In alle pillen zitten toevoegingen... toevoegingen als bvb het middel dat ervoor zorgt dat de pil een pil blijft en het zooitje bij elkaar houd. Alle toevoegingen die niet opgenomen kunnen worden moeten worden afgebroken en zijn een extra belasting voor je lever.
    Waarschijnlijk zijn je shakes ook behoorlijk KH-arm.... de nadelen daarvan heb ik gisteren al stukje over verteld in een ander topic.

    Door laatst genoemde ga je ook weer het jojo effect krijgen zodra je weer overschakelt op normale voeding... Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken!!
    En dat weten ze... want er wordt niet voor niets geadviseerd af te bouwen en eens in de zoveel tijd jezelf uit te hongeren om het resultaat enigszins vast te houden.
    Wat niet gaat werken... want je lichaam gaat sowieso iedere kh opsparen omdat er heel lang een tekort aan geweest is.
    Mijn idee... val af door middel van volwaardige voeding.. ja, dit gaat langzamer maar is veel makkelijker vast te houden doordat het gewoon een nieuwe eet/levensstijl is, en doordat dit gewoon voor je wordt. Dit is gewoon gezond en vol te houden voor de rest van je leven, geen jojo. Geen ongezonde nare effecten, gewoon goed!

    Eigenlijk, heeeel kort door de bocht kun je er vanuit gaan dat diëten die je maar "even" dient te volgen ook gaan zorgen voor een terugslag nadat je klaar bent!
    Gooi je levensstijl om. eet gezonder en val af op een gezonde manier. helaas langzamer maar zoveel beter vast te houden!!
     
  13. Sammy88

    Sammy88 Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik heb cambridge gedaan. Iets van 15 kilo afgevallen in week of 6. Ook al probeer je af te bouwen je komt sowieso weer aan. Ik was uiteindelijk nog dikker dan ervoor! Daarna ben k gewoon 3x pd gaan eten met 3 tussendoortjes, veel water en een beetje sporten.. Ben toen 25 kilo afgevallen en dat is eraf gebleven.. Na mn zwangerschap was ik zelfs nog lichter! :D veel mensen krijgen door de shakes ook
    Problemen aan blaas, lever en weet ik het allemaal.
     
  14. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    @imensa: En als je nou calorieën aan het tellen bent om 0,75 kg af te vallen per week,op basis van 1200 calorieën. (Uitgerekend met my fittnespal)
    En je neemt s,morgens een shake (vind ik zo makkelijk in de auto onderweg naar werk)
    En de rest van de dag eet je gezond dus fruit salade een broodje of 2,thee water,en koffie en een gezonde warme maaltijd en s,avond wat tomaatjes ofzo
    En ik kom aan die 1200dan is het toch zo slecht niet of wel?
     
  15. Ik gebruik ze afentoe. Vind het soms lastig om een maaltijd klaar te maken, dan gebruik ik liever zo'n reep of shake dan dat ik later op de dag een snack-attack krijg ;)
     
  16. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    1 shake zou ik zelf nog geen ramp vinden...
    Maar ik vind je 1200 wel erg weinig!
    Of je moet 1.55m 50kg zijn en amper bewegen op een dag ;)
    Bereken je onderhoud bvb een hier:

    http://m.menshealth.nl/Artikelen/Bereken-je-caloriebehoefte

    Dan daar 500 kcal onder gaan zitten. . Evt iets opbouwen/afbouwen naar max 800....
    Je zult de eerste weken waarschijnlijk wat meer afvallen maar uiteindelijk na week 2 zo'n 0.5kg per week.... wat gezond en blijvend is!
    En gezien je al "normaal" eet de dag door zal je minder last hebben dan een jojo
     
  17. papier

    papier Actief lid

    25 sep 2008
    275
    20
    18
    Ik ben vanmiddag begonnen met het drinken van de shakes. Het heeft gelukkig geen chemische smaak. Heb daarnaast nog één rijstwafel gegeten. Nu wachten tot 4 uur om mijn lunch op te drinken (ben vrij laat wakker geworden).
     
  18. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat heb je gekocht, Weight care of modifast? Hoeveel kostte het en hoe lang kan je ermee doen? Succes in ieder geval!
     
  19. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb onder ziekenhuisbegeleiding modifast gebruikt en viel hiermee 1kg per week af; ik nam enkel 1 zakje modifast intensif per dag en gestoomde groentes van de lijst die ik gekregen had (= 200 kcal/dag ongeveer). Het viel me zeker de eerste week enorm zwaar, dacht dat ik ging doodgaan, daarna ging het beter.
    Het idee was om af te bouwen maar toen werd ik zwanger (niet ongepland maar toch een verrassing gezien nummer 1 jaren langer gekost heeft), intussen zit ik zelfs op een lager gewicht dan voor de zwangerschap (tijdens de zw.schap ook een dieet maar op basis van gewone voeding) en ik hoop dit gewicht te kunnen vasthouden tot ik weer naar de diëtiste mag (6mnd na de bevalling).
     
  20. Aylen

    Aylen Niet meer actief

    Ik ben ruim 40 kilo afgevallen met Cambridge. 3x per dag een shake of soep of reep. Het ging goed. Netjes weer een normaal eetpatroon opgebouwd onder begeleiding van de CB-consulente. Ze neemt nu nog regelmatig contact met me op om een vinger aan de pols te houden.
    Inmiddels bijna 8 maanden op goed gewicht, al schommel ik wel 2-3 kilo op en af, maar dat schijnt niet zo gek te zijn.
     

Deel Deze Pagina