maandverband?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door deirdre, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    hoi iedereen,
    nu een goeie week verder na de bevalling.
    het bloeden is dan ook al minder.
    Maar euhm ...gebruiken jullie een kraamverband tot het helemaal voorbij is ?
    de kraamzorg had me verbanden voorgesteld van kotex. 10 in een pak, redelijk dik en absorberend voor in de nacht. lijkt ook op kraamverband .
    gewoon maandverband raadde ze af door het plastic dat erin zit zei ze en dus het infectiegevaar.

    dus ik twijfel een beetje ... wil geen infectie oplopen .
     
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.155
    2.050
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als het bloeden echt flink minder is geworden (hoeveelheid normale menstruatie) kan je best normaal maandverband gebruiken. Verschoon jezelf heel regelmatig (om de 2-3 uur) dan valt het met infectiegevaar allemaal wel mee. Alleen voor de nacht zou ik dan kraamverband in doen omdat je dan natuurlijk niet steeds eruit gaat om schoon verband in te doen. Plus dat je onverwacht nog wat meer kan gaan vloeien, dan is kraamverband fijn.
    Doe het kraamverband nog niet weg trouwens, je eerste menstruatie kan best heftig zijn na de bevalling. Bij mijn eerste had ik het nog weer nodig.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  3. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik heb 7 weken gevloeid en heb echt niet de hele tijd kraamverband gebruikt hoor.

    Na een poosje gewoon maandverband en dan regelmatig verschonen. Dat kan prima.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  4. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Geloof kotex wit of rood is van katoen. Die raadde de kraamzorg mij toen aan. Zijn er ook in dunne lappen en qua hygiëne dus prima

    Hebben ze ook bij kruidvat etc
     
    deirdre vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.882
    113
    Vrouw
    Ik ben de kotex blijven gebruiken omdat er minder plastic op zit. Ook kunnen jouw komende menstruaties heviger zijn dan voor de bevalling. Ik zou ze gewoon even proberen.

    Het is een stuk smaller dan echt kraamverband.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had die zwarte kotex, dat zat veel fijner dan gewoon kraamverband.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je hebt ook normaal verband zonder plastic laagje, of zelfs van katoen zoals die van yoni of cottons. Ik gebruike cottons kraamverband en later van yoni of cottons het normale verband. Krijg je ook geen infecties e.d.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  8. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik de zwarte Kotex niet meer nodig had heb ik van een ander merk dunne maandverbandjes gekocht zonder plastic laagje (volgens mij van Cottons).
    Mijn kraamzorg zei dat je ook wel gewoon maandverband mocht gebruiken als de hechtingen eruit waren, maar dit heb ik dus niet gedaan voor de zekerheid.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  9. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik heb al heel snel gewoon maansverband gebruikt. Kraamverband alleen in kraamweek en toen was dat al veel te dik. Bloeden maar heel weinig. Verschoonde vaak en goed spoelen na elke keer plassen.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb maar 3 dagen kraamverband gebruikt. Daarna gewoon always. Gewoon regelmatig verschonen, ook als ie nog niet verzadigd is. Ik deed elke 2u max een nieuwe onder.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  11. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik ben best snel overgestapt op gewoon maandverband.Dat kraamverband ging van voor tussen zitten en dat deed pijn.Met gewoon verband niet,wel regelmatig verschonen.Geen infectie ofzo gehad.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Ik ben in de kraamweek al overgestapt op gewoon maandverband. Dat bovenste laagje kraamverband zat zo los, dat plakte aan de hechting en dat deed enorm veel pijn. Overgegaan op gewoon maandverband en met twee dagen voelde ik me zoveel beter.
     
    deirdre vindt dit leuk.
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik vond die kotex ook veel fijner dan gewoon maandverband. Heb eerst de zwarte gebruikt en dan de witte. Daarna eigenlijk overgegaan op inlegkruisjes, die vsn libresse geloof ik die zijn ook wat minder plastic dan alldays
     
    deirdre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina