Maat 18 babyschoentjes

Discussie in 'De lounge' gestart door 4days, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb online leuke babyschoentjes gezien van babymexx, maar ze waren er alleen nog in maat 18. Weet iemand voor welke leeftijd die zijn? Vanaf hoeveel maanden ongeveer? Ik zoek eigenlijk iets voor op maar 62.

2. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Heb even wat op internet gekeken en kwam deze site tegen:
    Bobux - Maattabel

Daar staat dat maat 18 overeen komt met 9-15 maanden. Heb je hier iets aan?

3. 4days

4days Niet meer actief

Ow heel erg bedankt, die tabel is erg handig!!! ik vond namelijk alleen tabellen waarbij het aantal centimeters staat, maarja dat is lastig te meten bij een kindje wat nog niet geboren is. ;) Dus nogmaals tnx. :D

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Graag gedaan ;)

5. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Die maattabel is denk ik alleen te hanteren wanneer jouw kindje gemiddelde voetjes heeft. Ik heb een kindje van 20 maanden met hele kleine voetjes. Dus voor ons zegt die maattabel helemaal niets.

6. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Van die tabellen kun je niet zoveel van op aan. Ons zoontje is nu 4 maand oud, maar heeft al sokken aan van maat 6-12 maand. Hij heeft gewoon grote voetjes. Het blijft dus een gok als je nu schoentjes koopt.

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    persoonlijk zou ik ook wachten tot het kindje geboren is, mijn dochter had namelijk maat 18 aan met 20 mnd.

8. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Nog afgezien wat anderen hier al zeggen, is mijn ervaring ook nog eens dat zéker bij die echte babyschoentjes vaak nogal verschil zit tussen de ene maat 18 en de andere maat 18...

De eerste schoentjes die m'n dochter had, zouden ook maat 18 zijn. Die had ze met een maand of 5 al aan. Haar eerste (echte) loopschoentjes waren ook maat 18 (maand of 2 later), maar die waren echt wel een stuk groter.

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier hetzelfde...hij heeft schoentjes maat 19 die te klein zijn en maat 20 die dan weer veel te groot zijn. Dus ik zou inderdaad wachten. Hij heeft in sokken nu maat 86 geloof ik dus het zegt echt heel weinig.

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

mijn dochter heeft nog baby voeten en is nu bijna 18 maanden en past nog niet in maat 17 hi hi of 18
    ze draagt eigelijk nog echter pas geboren dingentjes

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.147
    8.116
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    luc had met 5 maanden maat 18, en nu met 20 maanden maat 21/22

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier een meisje van 10,5 maand en ze draagt maar 17 maar ze heeft ook een paar leren schoentjes die in maat 20 zijn. Het verschilt zooo erg!

Maar helemaal met schoentjes met harde zool. Maar goed, die mag ze zowiezo nog niet aan voordat ze 6 weken zelfstandig loopt.

13. 4days

4days Niet meer actief

Hihi, grappig dat er zo'n hele discussie is ontstaan. :D Ik wilde eigenlijk alleen heeeeel ongeveer weten welke maat op welke leeftijd past, had geen idee of dat nou meteen na de geboorte of pas met 1 jaar ofzo was. verder maakt het me niet zoveel uit, ze groeit er wel in, vroeg of laat...

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

cossy zo is dat uiteindelijk groeien ze erin hi hi

Deel Deze Pagina