maat kleertjes VOOR de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gerieke, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Hoi hoi!
    Ik zit echt met een probleem!
    Voor de geboorte moet je 2 pakjes hebben ongeveer wat het kindje na de bevalling aan kan, maar ik weet echt niet welke maat ik moet nemen!
    Ik ben hier nog helemaal niet in thuis!
    En na 1 a 2 maand, wat voor maat heeft kindje dan gemiddeld? Ik vind dit echt heeel moeilijk!
    Ik heb zo'n leuk jasje gezien! En wil het graag kopen, maar weet ECHT NIET welke maat ik moet nemen! Echt moeilijk zeg!

    Wie kan mij helpen?

    Liefs!
     
  2. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Je weet natuurlijk nooit hoe groot je kindje is bij de geboorte. Voor een jasje zou ik mt 62 doen..Dat is in het begin natuurlijk te groot maar dat is niet erg.. de mouwen kun je dan oprollen. Ze kunnen het jasje dan wel lang aan.
    En voor de pakjes zou ik mt 50/56 nemen.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm je verwoordt letterlijk mijn probleem :)

    maar job merkte op: je hebt een hele stapel dekentjes.. en kind hoeft enkel van deur naar auto en van auto naar deur
    dan pak je het kind toch lekker warm in in een dekentje en ga je daarna een jasje shoppen?

    *zucht*
    dilemma nu
    wil eigenlijk gewoon NU een jasje kopen wnat ik heb gewoon een onwijs leuke gezien :)
     
  4. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Zou geen 62 nemen, meestal zijn de kindjes ongeveer 50 cm. Dan is 12 cm groter heel veel.
    Ik heb een jasje maat 56 gekocht. En heb deze bij allebei mijn kinderen een tijd kunnen gebruiken.
    Je hoeft echt niet alles op de groei te kopen.
     
  5. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Verschilt natuurlijk ook per jasje ... hoe het valt ;) Bij ons kon het heel goed en hij draagt em nu nog steeds.
     
  6. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kleertjes net na de geboorte meestal maat 50 maar zorg dat je ook wat in maat 56 hebt voor het geval je baby groot is.

    Voor Jarissa heb ik een allerschattigst jasje maat 56. Ze heeft het maar liefst 2 keer aangehad. Zonde dus. In de wagen ligt ze altijd in haar gewone kleren en dan bij fris weer in de Bunker van Lodger. Maakt jasjes overbodig. Jasje zat trouwens niet lekker. Veel geprop en rits kon niet goed dicht. Baby's hebben nog niet echt een nek, zeker niets als ze in b.v. een autostoeltje zitten. Geef mij maar een Bunker.
     
  7. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Jasje zou ik niet groter kopen als maatje 56, heb zelf een jasje gekocht toebn we het zieknhuis uitkwamen maat 62 maar daar heb ik verschrikkelijke spijt van, ik heb het nu 1x gebruikt(vanuit het ziekenhuis) maar ze zwemt erin(nog steeds, toevallig gisteren avond gepast)
     
  8. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Het is een jasje met knoopjes dus met rits heb ik gelukkig geen problemen.
    Ik denk dat ik dan maar een maat 56 doe...
    Bedankt allemaal
    Dit is trouwens het jasje:
    http://www.prenatal.nl/Shop/Product.asp ... ctid=39445

    Kan toch wel voor jongetje of meisje?
    Is toch wel unisex jasje?

    Liefs
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik vind hem hartstikke leuk! :)

    jasje dat ik gezien heb is wel met een ritsje geloof ik
    maar niet echt gemaakt op nekjes had ik al het idee
    marja.. dat hebben babies sowieso inderdad niet

    vervelende is dat ze in de reiswieg gewoon een winterslaapzak heeft.. en daar hoeft dus ook niet perse een jasje in lijkt me
    ding is hartstikke warm.. plus nog een extra dekentje erbij.
    dus ergens is daar misschien wel ene punt.

    daarentegen in de auto.. zal het toch in de maxi cosi moeten
    en daar werkt een dekentje ook wel.. maar is een jasje misschien toch wel zo practisch

    zucht.. nu al dilemma's
    arme kind is nog niet eens geboren :)
     
  10. Gerieke

    Gerieke Actief lid

    6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Haha!
    Dat is erg ja...
    Ach het jasje is maar 14 euro, en als je keertje een klein stukje gaat rijden, lijkt het mij veel makkelijker en sneller om een jasje aan te doen, dan helemaal de dekentjes goed te doen en dan de riempjes nog vast, dus ik koop dat jasje mooi!
    Vind em hartsikke leuk, dus doe em ook echt wel aan!
    En vooral als het heel erg koud is in januari of februari!

    Succes!

    Liefs
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn jasje hangt hier ongebruikt dus wat dat betreft zonde van het geld. Aan de andere kant was het uitzoeken en kopen al volop voorpret. Ook wel wat waard. En bij je eerste weet je gewoon niet zo goed wat je het handigst vind. Dus koop je wel eens iets wat niet nodig was achteraf. Ach, het jasje hangt hier schattig aan de kapstok. Zo'n probleem is die 15 euro toch ook weer niet? Het geeft ook een gerust gevoel toch?
     
  12. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Gerieke leuk jasje, ik had/heb zoiets in het babyblauw. Met knoopjes. Vooral in de winter heb je een jasje nodig hoor. En ach die 15 euro, als zullen ze het maar een paar keer aan hebben, altijd weer handig als je misschien nog een kindje krijgt. Het jasje gaat hier nu ook voor ronde 3, dus het geld zeker waard hoor.
     
  13. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hoi Gerieke, dat jasje heb ik ook aangeschaft maatje 56. Heb het gekocht omdat ik er helemaal verzot op ben en omdat we al in december ff de deur uitgaan. Het kan voor zowel jongen als meisje.
     
  14. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Oeps ik heb van de week een MEXX jasje gekocht maat 50/56! Zie album!
     
  15. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Onze jasjes hangen ook op 1 keer na ongebruikt in de kast.
    Ik merkte dat ik ze, toen ze nog zo klein waren, veel liever goed inpakte in de maxicosi (met extra voetenzak, dekentje etc.) dan zo'n oncomfortabel jasje.
     
  16. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik zou ook maat 62 doen.
    Onze 1e kon amper maat 50 aan, die zat gelijk in 56 dus dan heb je aan een jasje 56 niet lang wat.
     
  17. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Bij z'n geboorte kon onze zoon maatje 50 aan, dat heeft hij 2 weken volgehouden. Nu (nog geen 2 maanden oud) zijn veel kleertjes van maat 62 ook al te klein... :oops:
    Let er wel op dat maat 62 in de ene winkel anders is dan maat 62 in de andere winkel.
    Een jas heeft hij trouwens nu nog steeds niet, maar hij is dan ook in de zomer geboren (hoewel, zomer, die hebben we niet hier, herfst bedoel ik... ;) )
     
  18. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik had een jasje maat 62. Tymen is prematuur en dysmatuur geboren, zelfs maatje 50 was nog te groot. En ja, het jasje was ook veel te groot, maar ik heb de mouwtjes omgeslagen. Het stond ook wel schattig en hij lag er zo lekker helemaal in. Ik ben juist blij dat ik niet kleiner heb gekocht. Tymen heeft er heel erg lang plezier van gehad!
     

Deel Deze Pagina