Maatje 56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaMiaatje, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hoeveel kleertjes of pakjes hebben jullie aangeschaft in maat 56?
    Ik heb in maat 50 al een paar pakjes, maar wil graag weten welk aantal handig is om in maatje 56 te hebben.
    Heb nu 4 pakjes in maat 56, maar weet niet of dit voldoende is.
    Wat is jullie ervaring?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had 5 pakjes maat 50/56 aangeschaft, na de geboorte van onze zoon kregen we er in no time een heleboel bij.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meestal heb je in maat 56 meer dan 4 pakjes nodig omdat ze die maat vaak wat langer hebben dan maat 50. Maar soms krijg je nog vanalles en het is ook leuk om als je baby er is nog wat leuks te kunnen kopen. Vooraf lijkt het mij meer dan genoeg.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je echt van vrienden en familie zeker weet dat je geen kleertjes krijgt.of net zo als mij het in het geboorte kaartje zet dat je liever bonnen hebt of geld dan zou je je nog wat extra's kunnen halen

5. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    wij kregen juist van familie en vrienden een heleboel kleding in grotere maten, ik had zelf zo'n 3 pakjes maat 50 en een stuk of 6 maat 56, maar het valt mij wel op dat timo de ene maat 56 wel past en de andere is nog veel te groot

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou niet te veel halen en denk dat je nu wel voldoende hebt... Kans dat je nog veel krijgt en anders valt er altijd wel wat bij te halen als de nood hoog is. Ik hoor vaker dat mensen te veel kleding hebben waardoor hun kind niet eens alles kan dragen!

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ja ik kreeg hier ook bijna alleen maatje 62 en nog meer van maatje 68.... De enige kleine maatjes die ik gekregen had, was van mensen die vroegen welke maat ze moesten kopen...

Reden waarom kinderen ook vaak kleding ongedragen houden is omdat mensen vaak zo slim zijn om een maat te kopen die helemaal niet bij het jaargetijde pas... als de kleine die maat heeft...
    dus bv.. een korte broek die je kind aankan in de winter..!

Verder ben ik het ook mee eens dat er van die maten geen bal klopt...
    Bij C&A valt het meestal klein uit.... en bij H&M weer groter.
    Ook kon mijn zoon bijna geen boxpakjes aan die ik gekocht had.. omdat hij een "lang" lijf had dus zat alles te strak in het kruis.... of de beentjes waren veel te lang...

4 pakjes maat 56 vind ik persoonlijk wel weinig hoor.... vond het fris om hem zowiezo elke dag te schonen en ook als hij gespuugd had ofzo... en met die spuitluiers van de borstvoeding ging het ook wel eens mis....

xxmona

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.054
    7.999
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb 7 rompers maat 50, 4 pakjes maat 50, en iets van 10 pakjes en rompers maat 56 geloof ik.

Bij H&M hebben ze nu zon romper 7 pack voor 12 euro geloof ik (in Antwerpen sowieso) in allerlei maten.

9. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb het volgende in maat 56;
    - 2 vestjes
    - 3 broekjes
    - 1 broekje met voetjes
    - 4 shirtjes
    - 2 slobpakjes
    - 5 rompertjes

Niet zo heel erg veel, maar dat is omdat we eigenlijk nog geen kind in de familie hebben dat maatje 56 ook daadwerkelijk gepast heeft. Ja, of voor hooguit een week... En dan vind ik het zonde om zoveel in te slaan. Word de uk te vroeg geboren? Dan stuur ik vriendlief en mijn moeder wel op pad om het nodige alsnog in te slaan.

10. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben 6 rompertjes in maar 50/56
    en verder stelletjes kleertjes en boxpakjes....

maar wij hebben niks in de maat 50 zelf maar alles dan of maat 50/56 of 56

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb eerst maatje 50 ingeslagen, maar laatst in 56 wat gekocht, een setje. Daar ga ik nog wel 2 of 3 setjes bijkopen, maar dat kan ook nu pas echt een beetje omdat nu pas de winterkleertjes echt weer in de winkels komen te hangen. Die 44/50-jes heb ik gewoon meerdere laagjes van gekocht en ik had de mazzel dat ik twee dikke vestjes kon krijgen nog, maar maatje 56 was steeds van dat zomerspul. Morgen gaan we naar Brussel een weekend en dan ga ik me eens uitleven op maatje 56 winterkleertjes, :-D

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik heb veel pakjes maat 50/56
    en het ene op het andere neergelegt en scheelt echt een heel stuk dat t groter of kleiner is.
    je ziet door de bomen het bos af en toe niet meer.......

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dit wil ik dus ook doen zeggen bonnen het liefst omdat we kleding liever zelf willen kopen inverband met onze smaak van kleding die van hun totaal anders is.

en ik hbe nu 2 setjes maat 50 en 2 setjes maat 56 haal nog wel wat bij

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vind t zelf niets om op t kaartje te vragen om bonnen.
    vind het al lief als iemand iets mee neemt.

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.421
    47
    48
    thuis
    Ik heb wel op het kaartje staan dat ALS ze iets willen meenemen dan graag een bon..

Verder heb ik nu van maat 56
    5 joggingbroekjes (van die zachter broekjes zeg maar)
    5 broekjes
    13 shirts die hij aankan...
    Ik heb dus eigenlijk 10 setjes.. zo zou je het kunnen zien...

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nou sorry maar ik kies liever kleertjes zelf uit naar mijn eigen smaak
    anders ben ik heel eerlijk vind ik iets niet mooi trek ik het me kind gewoon niet aan.
    en er zijn tegenwoordig zoveel mensen die om bonnen vraag niets mis mee lijkt me toch leuker omz elf de dingen te kopen .
    als ik op kraam visite gaat neem ik altijd een bon mee kunnen ze zelf wat leuks kiezen

17. Alita

Alita Niet meer actief

ieder zijn eigen mening.... maar ik vind het ongepast om een bon te vragen, ik krijg liever iets wat iemand persoonlijk met liefde heeft uitgezocht en geen bon!
    Je kan toch nu niet bij iedere verjaardag om een bon vragen omdat jij het mischien allemaal niet zo mooi en leuk vindt wat mensen kopen?
    Blij zijn met wat je krijgt zou ik zeggen.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.421
    47
    48
    thuis
    Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe je het op het kaartje zet..
    Ik zou ook nooit een envelop onderaan zetten op het geboortekaartje..

Wij willen zelf wel graag bonnen ipv spullen omdat we gewoon al heel veel hebben gekocht of gekregen en toch een specifieke smaak hebben.
    Dan heb ik liever dat mensen mij een bon geven (als ze al iets willen geven, want niets is verplicht!) dan dat mensen iets hebben uitgezocht dat in hun ogen het mooiste pakje van de wereld is en ik het mijn kind nooit aan ga doen. Omdat het bv niet mooi is of omdat het niet bij het jaargetijde past.. Dat zou ook zonde zijn, lijkt mij...

Verder hebben wij het, al zeg ik het zelf, super leuk omschreven in een gedichtje dat we zelf hebben gemaakt... het is, in mijn ogen, dus ook afhankelijk van HOE je het vraagt.....

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb ook juist een hele uitgesproken mening over kleren en spullen.ik ben ook heel eerlijk als ik iets krijg voor mijn verjaardag wel ik bonnen of geld ALS mensen dan nog iets willen kopen voor me en ik vind het niets dat zeg ik dat gewoon anders verdwijnd het in een doos en gaat naar het grof vuil. ik heb een leuk gedichtje waarin we vertellen dat we genoeg spulletjes hebben en dat we liever bonnen willen hebben.ik hoef absoluut niet dat baby roze of blauw te hebben.als het een meisje krijg het echt geen meisje meisje dingen aan wat mensen dan wel kopen

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.421
    47
    48
    thuis
    Wij hebben ook een gedichtje gemaakt... hij staat hier ergens op de site,. weet effe niet waar

Deel Deze Pagina