Maatje 56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaMiaatje, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Laten jullie je kindjes ook slapen in de pakjes maat 56 die zij overdag aanhebben of gebruiken jullie een pyamaatje, want ik ben van plan m'n kindje ook in de pakjes te laten slapen en vraag me bij nader inzien af of ik dan niet meer stuks van maatje 56 nodig zal hebben?
    Ik zal hier en daar ook nog wel een pakje krijgen in die maat, maar de meeste mensen zullen denk ik grotere maatjes geven.
    Sorry voor alle vragen hoor. :D

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Er zit in het begin nog zo weinig verschil in 'tussendoor slaapjes' en de echte nacht en omkleden kost energie. Ik heb er dus altijd voor gekozen als ze nog zo klein zijn om ze te laten slapen in de kleertjes die ze al aan hebben. Dat is toch ook lekkere zachte stof. En dan is 4 pakjes misschien niet genoeg maar er is snel bijgehaald (dan wel besteld via internet).

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik gebruik pas sinds een week of twee pyamatjes, omdat ik sinds een week of twee ook wel eens een ruwer broekje aantrek. Ik heb een hoop spijkerbroekjes gehad en hoewel ik liever niet dat soort dingen aantrek bij hem doe ik dat nu soms wel omdat mensen zo'n kadootje niet voor niks kopen. (Nu begrijp ik ineens waarom ik een bon vragen niet eens zo'n slecht idee vind). En daar laat ik hem 's nachts niet in slapen. Nu maak ik er 's avond ook een pyama-aantrekritueel van. Tot die tijd had ik hem alleen maar pakjes aangetrokken van zachte katoenen stoffen en daar sliep hij dan ook in. Inderdaad omdat omkleden best intensief is voor zo'n hele kleine baby.

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb iets van 6 pakjes maat 56...

Maar ook omdat de wintermode er nu pas is ;)

Ik koop niet teveel want je krijgt een heleboel...en als de kleine er straks is en naar buiten mag dan ga ik ook echt nog wel even winkelen...
    Dan weet je ook hoe ze eruit ziet en wat haar leuk staat ;)

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ikzelf koop ook altijd een bon als ik op kraamvisite ga

ik zoek ook inderdaad liever zelf mijn kleertjes uit (heb ook al veel te veel gekocht :oops: )

maar toch vind ik het niets voor mezelf om om bonnen te vragen.
    dat kan toch gewoon!
    en inderdaad als ik dingen krijg die ik niet leuk vind nou ja pech dan maar.
    krijg nu ook al heel vaak iets van kennisen en tot nu toe is het wel allemaal wat ik leuk vind.
    maar nogmaals ik heb er geen moeite mee om bonnen te geven alleen dat vragen is niet echt iets voor mij.

kan me bijvoobeeld voorstellen dat iemand met een kleine beurs in de uitverkoop iets schattigs haald en daar 5 euro aan kwijt is en dat genoeg vind.
    en als diegene dan een bon zou kopen durven ze niet een bon van 5 euro
    te geven.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    als ik iets voor mijn verjaardag krijg denk ik alleen maar dat het me gegund is vanuit een goed hart.
    ik ga daar echt niets van zeggen dat vind ik zo erg ontevreden.
    dus als nu iemand jou iets geeft vanuit zijn hart voor je babytje dan brand jij diegene ff af door te zeggen wat moet ik daar nou mee dat gaat naar het grof vuil toe :confused:

gelukkig zit ik niet zo in elkaar.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vind het belangrijk eerlijk te zijn wat als ze je een afschuwlijke lamp ofzo geven en ze komen de volgende keer en vragen waar de lamp staat moet je ook weer gaan liegen eerlijk heid staat hier heel hoog.net als met spullen voor de kleine ik laat mijn kind niet in kleren "lopen"die ik zelf lelijk vind zo simpel is het. en dan ligt het in de kast nooit aangehad want ik doe het gewoon niet aan.ook niet als de mensen komen wie het gegeven hebben.

8. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Ik had in maat 65 een stuk of 4 pakjes gekocht. Maatje 50 2, ik vond het zonde als ze bv groot geboren word en ze kan 50 niet of bijna niet aan. Toen ze werd geboren was zelfs 50 te groot :D , we moesten snel naar de winkel om prematuur (maat 44) aan te schaffen :) .

9. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik raad je wel aan heel wat rompertjes te kopen! Die zijn erg handig!

Wij hebben een stuk of of 6 setjes mt 56 en 4 mt 50.
    Maar idd het verschil in maten is zo raar! Ze had pas een broekje mt 68 aan :confused:

Wij doen onze kleine wel een pyama aan. Doen we nu al om een soort van ritme te krijgen. (zal ze nu niet erg merken...maar straks wel)

En ik zou ook niet durven het op de kaart te zetten, van een bon. We zijn blij met wat we krijgen! En krijg je een keer wat wat je niet zo mooi vind...nou ja jammer dan ;)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik snap af en toe nog steeds niks van die maten. alyssa heeft zelfs nog een paar broekjes mt 50 die ze nu pas aankan en sommige al mt 68. ik had geloof ik 6broekjes, 8shirtjes, 10 rompertjes in mt 50/56 en 2setjes in mt 56. alyssa gaat nu met de rompertjes naar mt 62/68 en die is nu 4maanden. en het verschilt ook per kindje. zo heeft alyssa een normaal bovenlijfje en wat kortere beentjes en ze heeft ook een beetje een smal middeltje, maar wel weer een kontje. best lastig dus. ik heb alleen een paar pyjama`s die aan 1 stuk zijn en verder allemaal losse broekjes en shirtjes.

liefs doris

11. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Ik heb nu ongeveer zes setjes van maatje 56..van maatje 50 1 pakje.
    Bij mijn zoontje had ik dat pakje maat 50 gekocht maar die pastte daar al niet eens meer in toen hij geboren werd.
    We hebben nu ook niks aangeschaft verder in die maat en mocht onze kleine meid wel in maatje 50 kunnen is het zo aangeschaft ;)

Overigens kregen wij nauwelijks kleding van het kraambezoek..en wat we kregen waren allemaal grote maatjes..

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    heb gisteren van mijn schoonzus 2 pakjes maat 44 gehad voor het geval dat .zei heeft ze 2 weekjes gebruikt dus vandaar.
    maar das wel heeeeeeel ini mini hoor!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind maat 50 al zo klein! Die heeft Eva de eerste week wel aangehad, maar was eigenlijk te klein, maar ik vond het zo zonde om niet aan te doen, dus haar er toch maar ingewurmd ;).

Pyjama's heb ik nooit gebruikt. Vanaf 3 maanden slaapt Eva in een slaapzak, met t-shirt van die dag en broekje uit. Daarvoor sliep ze met de kleertjes van die dag onder een laken en deken. We hebben wel eens geprobeerd alleen een pyjama aan te doen, maar dan zat ze telkens klem tussen de spijlen en daar werd ze heeeeel onrustig van ;).

14. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Niet teveel kopen hoor in die maat. Je krijgt nog vanalles en je hebt zo wat aangeschaft mocht het nodig zijn. En hier paste het niet zo lang, 56.

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ehm nou onze meid heeft maar 56 bijna overgeslagen, die knalde ineens door van 50 naar 56 en toen al snel denk 1,5 week tot 2 weken naar maat 62 ;)

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben gisteren nog wel broekjes mt 50 aangeschaft. 56 is gewoon nog veel te groot. En we hebebn juist mt 68 en groter gekregen als kado.

Onze dochter is welliswaar 50 cm maar toch is bijna alles te groot!
    Dus ik raad juist wel aan wat meer mt 50 te kopen!

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hoop voor je dat je kleine deze niet gaat passen...
    Maatje 44 is toch alleen als ze te vroeg geboren worden? Want dat is echt heel klein...!
    of zijn t smurfen in jullie famile :)

18. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik had aardig wat kleertjes in maatje 50/56 gekocht en dat was maar goed ook want onze dochter was vrij klein bij de geboorte (48 cm 3080 gr) en ze is nog steeds een kleine baby. Uiteindelijk heeft ze bijna 4 maanden maat 56 aangehad en ze is pas sinds kort over naar 62! Ik heb zomerkleertjes in maat 68 in de kast liggen maar die gaat ze niet dragen :cry:

Mijn vriendin heeft ook een dochter en die is 2 weken ouder dan mijn meisje en die draagt nu al kleertjes in maat 74 :confused: ! haha, wij zitten pas net in maat 62!

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Geen idee. Een hoop in ieder geval.

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    was inderdaad een kindje wat met keizersnee geboren is dus erg klein was maar heeft 1 week maat 44 gedragen en nu is het een flinke meid geworden hoor niets meer van te zien.
    maar mijn schoonzus had toen niets in huis en dat is erg vervelend en ik heb nu wel gewoon 2 pakjes in die maat

en nee we zijn eigenlijk wel lang bij ons in de familie ikzelf 1,78 dus daar zal t niet aan liggen denk ik.

Deel Deze Pagina