mja 1 pakje maat 50 is wel iets weinig, wat als je zaterdagavond bevalt en beebje heeft maat 50, heb je voor 2 dagen maar 1 pakje?
Nou, dan geef je het kindje een mt 56 aan en slaat de mouwen en broekspijpen iets om . Ik heb bij mijn 2 jongens nooit mt 50 gekocht. De eerste week is mt 56 misschien iets groot maar daarna past het prima. Joh, die kleintjes groeien zo snel en mocht het nodig zijn dan kan je altijd nog iets bijkopen.
Nou, het ligt er maar helemaal aan hoe groot je ukkie wordt. Die van ons was heel klein en draagt nu nog een paar van haar maatje 56 kleertjes! Vooral de jurkjes, daarbij maken die lange benen van haar niet uit (ze is al bijna een half jaar!) Ik heb eigenlijk altijd te kort gehad van 56, maar na de bevalling was ik niet in staat er op uit te gaan, en later dacht ik dat het de moeite niet meer zou zijn. Als ik had geweten dat ze het een half jaar aan zou hebben...Volgens de tabellen zou ze met 2 maanden naar 62 toe moeten, maar omdat het zo intensief gedragen en gewassen werd was het op een gegeven moment toch echt op en heb ik in de aanbieding toch nog wat nieuwe dingen gekocht in maat 56 toen ze al 4 maanden was... Ik heb nu eindelijk haar rompertjes maat 62 in gebruik genomen. Maar ik had een pak met rompertjes 62 zonder mouwtjes gekocht tijdens mijn zwangerschap. Maar nu is het koud is en zij znibbbverkouden en heb ik dus alleen rompetjes 62 zonder mouwtrjes... En weer het dilemma bijkopen in 62 of toch 68? :-k Broeken heeft ze soms al wel 68 aan.... En ze heeft allemaal superschattige t-shirtjes met korte mouwtjes en zomerjurkjes gekregen in 68. Leuk voor de herfst en winter.... Met die hollandse zomers kun je toch het beste meer shirtjes met lange dan korte mouwtjes in huis hebben, in alle maten en seizoenen. En ik had ook van die net-geboren-pakjes gekregen tijdens mijn zwangerschap met van die voetjes er aan in 56 en 62, heeft ze nooit aan gekunt. Een pasgeborene heeft hele andere verhoudingen dan een baby van een half jaar. En daar staan die pakjes ook totaal niet meer bij. Ze is begonnen in maatje 44, overigens.