Hey meiden, Ik liep al een tijd met het idee om iets te doen voor mijn medemens en heb ik besloten om maatje te worden voor iemand ik heb volgende week een gesprek . Ik werk zelf 3 dg in de week op kantoor en heb natuurlijk mijn kleine meisje nog, dus ga dan 1 x de twee weken vrijwillegerswerk doen, vind het wel spannend hoor, waarschijnlijk wordt ik bij een jong gezin geplaatst die het moeilijk hebben zo kan ik leuke dingen gaan doen met de kinderen of helpen met huiswerk met moeders gaan winkelen zwemmen schilderen koken enz..........Ik ben erg benieuwd of er hier ook meiden zijn die maatje zijn en hoe jullie dit ervaren. veel liefs flower
goed idee zeg! het is dat ik het idee heb dat ik geen tijd heb anders zou ik het ook doen, hihi. ik zou trouwens wel een adoptie opa/oma willen voor isab. gewoon gezellig keuvelen en die mensen een bezoekje brengen. Hmm, misschien moet ik maar eens iets met dat idee doen, maar hoe kom je eraan he? via wat heb jij het gedaan?
Goed van je ! Heb er zelf idd ook wel eens over na gedacht,maar werk 4 dagen, heb Levi en vind het toch ook wel een beetje eng. je weet nooit waar en bij wie je terecht komt
is echt heel goed van je! en natuurlijk leuk Ik heb toen Quinn in z'n huilbaby fase zat..(Hij huilde toen bijna 20 uur per dag en dat 5 maanden lang) en toen kreeg ik via zo'n instantie een vrijwiliger die 2 uur in de week met de kids kwam spelen zodat ik in die 2 uur ff bij kon komen en alleen met Quinn bezig was en het huishouden. Ik vond dit heel fijn. Het fijnste van die 2 uur vond ik dat ik iemand had om ff erover te praten want op een gegeven moment word jezelf een beetje gek om de hele dag alleen maar met gehuil bezig te zijn. Het consultatiue buro raade ons dat toen aan. Heeft mij echt veel goed gedaan en op dat moment veel kracht gegeven
Je kunt kijken bij www.maatjegezocht.nl daat staat alle info en ze zoeken net zolang tot je een gezin hebt of een kindje waar mee het klikt, heb het zelf ook heel druk hoor, maar het voelt gewoon goed en dan moet ik maar tijd maken hoor twee zaterdagen van 5 uurtjes is best te doen,normaal kan ik ook shoppen en koffie drinken met vriendinnen en de toekomst neem ik mijn maatje gewoon mee....hahaha
Je kan dan kijken bij jou in de buurt en aangeven wat je het leuks vind kinderen, ouderen, verstandelijk gehandicapten, exverslaafde enz........ Het hoeft niet vaak te zijn en ook niet op een vaste dag, dus het is erg flexiebel...
Ik ben maatje geweest van een vrouw met hersenbeschadiging. Ze woonde in een woonvorm maar er was gewoon te weinig personeel voor de sociale dingen zeg maar. Ik ging daar elke woensdagavond heen, we dronken een bakkie, gingen een stukje wandelen of speelden een spelletje. Was best gezellig en zij was er erg blij mee.