Maatregelen woning als je op vakantie bent

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zojuist weer bericht gekregen over een poging tot inbraak in de straat, al de zoveelste.
    Nu gaan we in de meivakantie met vakantie en hou mijn hart vast voor een inbraak.
    Heeft iemand tips? Rolluiken laten we dicht, tijdschakelaar op de lampen.
    Normaal kwamen mijn schoonouders elke dag even om voor de katten te zorgen, maar die gaan nu mee op vakantie (schoonouders dan).
     
  2. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
    Buren vragen een oogje in het zeil te houden. Post uit de brievenbus halen. Lichten aan/uit doen, op de oprit laten parkeren als je op vakantie bent
     
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.113
    113
    Als je je rolluiken dicht laat zien ze toch juist dat er niemand is?
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje (19 jaar) is blij dat wij zo vaak weg gaan, dan pastorij op ons huis. Wij blij, zij blij!
     
  5. rums

    rums Niet meer actief

    Wij hebben camera's hangen. En stickers op bijna elk raam dat er camerabewaking is. Is trouwens ook wettelijk verplicht .
    En we laten de post weghalen.
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Hier tipt de politie juist rolluiken open te laten. De inbrekers hebben namelijk vrij spel als ze eenmaal binnen zijn want niemand die ze dan ziet....
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Wij doen niks. Alleen in de zomervakantie vraag ik mijn zus om een keer de planten water te geven. Geen tijdschakelaar op de lampen, geen camera, wel veel sociale controle door buren.
    We wonen in de crimineelste buurt van de stad, maar inbreken doe je niet in je eigen wijk ;)
     
    Casara, Mamavanvier95, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    Eigenlijk doen wij er weinig aan. De buren lichten we altijd in dus die letten op zo ver dat kan.
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.822
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben van die schijnwerpers op sensor, zowel achter als voor aan het huis. Als we langer weggaan, een schakelklok op de verlichting binnen. Wat speelgoed laten slingeren van de kids her en der zodat het er uit ziet alsof je "even" weg bent. Post laten rapen door buren. En gek misschien, wij hebben geen hond, maar wel een bordje "beware of the dog". Als we bv ouders van klasgenootjes over de vloer krijgen, vragen ze toch even naar de hond (die er dus niet is :) ) Schrikt dus toch enigzins af.
     
    Casara en Ysabella vinden dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik woon in Almere. Burglar city of all freakin' places in tha wooooorrrrld.

    Hier een camerasysteem, alarmsysteem en tijdschakelaars. Elke dag op andere tijden ingesteld en de bovenverdieping opvolgend op de benedenverdieping. Dus als het beneden uit gaat, gaat het 2 min later boven aan. Ook in de achtertuin een lamp die aangaat op bewegingen , als die aanslaat ben je fully blinded de eerste 10 minuten lol.

    Ook op de schuur zit alarm met magneet. Die zat vast met dubbelzijdig tape maaaaaarrrrr , in de zomer.. wordt het heet... in de schuur.. en tape.... smelt... Dus je raad het al. Midden in de nacht, viel de magneet op de grond, en de hele buurt was wakker van het alarm. Gelukkig waren we die nacht al thuis dus kon ik om 03:30 in mn half blote reet naar buiten rennen om het alarm uit te zetten...Dus nu is hij vastgeschroefd.

    Allen staan fully armed als wij op vakantie zijn.

    Je hebt zelfs een lamp die het licht van een tv nabootst en een bel die als je erop drukt, na 2 seconden het geluid geeft of er een hond blaft whehehe. Ik heb dat niet hoor, zo ver ga ik nou ook weer niet...maar hey, in Almere heb je nou eenmaal een ophaalbrug en sloot met krokodillen nodig.
     
    Huismuisie, maartje84 en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met rolluiken dicht hoef je ook de lampen niet aan te doen. Tenzij je aandelen hebt van de Nuon, dan levert het je nog wat op.
     
    Huismuisie, maartje84, zigzag en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Buren vragen of ze op willen letten?


    Zelf doen we vrij weinig. Zetten lampen op een tijdschakelaar aan. En zwager haalt de post weg en geeft de vijvervissen te eten. Thats it.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind het lastig.
    Met zowel rolluiken open/dicht hebben ze na 2 weken wel door dat je op vakantie bent, maar met een rolluik dicht kunnen ze de ramen in ieder geval minder snel open/stuk krijgen dan wanneer de rolluiken open zijn.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb beneden geen rolluiken ;)
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb weleens gelezen dat je gordijnen/rolluiken juist open moeten zijn en dat je spulletjes neer moet zetten, zoals een beker en een bord op tafel/keuken alsof je thuis bent.
     
  16. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wij hebben overal goede sloten en verder doen we niks. Laptop en andere dingen van enige waarde gaan mee op vakantie.

    Er is bij ons een keer ingebroken tijdens de vakantie, op de eerste nacht dat we weg waren. Waarschijnlijk hadden ze ons de auto zien inpakken ofzo. Nu doen we dat dus minder opvallend.
     
  17. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik woon in een fort, mijn voordeur is al 2,5 meter hoog. Mijn achtertuin moet je zoals van links, rechts als achter minimaal 8 andere grote tuinen door.

    Als ze binnen willen komen kan dat altijd, maar het is bij ons dan A een opzichtige klus en B het duurt lang om binnen te komen.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  19. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij doen op zich niks bijzonders.
    De buren houden het in de gaten en halen de post weg.
    Gordijnen blijven gewoon open.

    En niet op social media zetten dat je op vakantie bent.
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja ik zou dat ook wel graag willen, alleen gaan we met de caravan en die staat al een week voor vertrek voor de deur.
    Ben nog aan het bedenken of we daar iets anders op kunnen verzinnen.
     
    floppie888 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina