Mag ik even mopperen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Knuffelmonster, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Wij (mijn ouders, dochter en ik) gaan in de herfstvakantie 8 dagen naar kos. We zouden aankomen om 20:30 en weer naar huis gaan om 21:15 uur. Nu hebben ze terugweg veranderd in een ochtendvlucht, waardoor er een hele dag wegvalt zegmaar. Dus wij waren/zijn daar niet echt blij mee.

    Dus hadden wij een mailtje gestuurd, of we niet 2 of 3 dagen konden bijboeken. Het is toch super rustig op kos en wij dachten, ze willen vast alles vol hebben.

    Nu kegen wij een mail terug, dat het natuurlijk wel kon, moesten we alleen even 1700 euro bijbetalen. WAT?! Voor 3 daagjes! Daar kun je in de meivakantie 11 dagen voor op vakantie naar kos....

    Ga er goed over nadenken of ik volgend jaar wel weer wil boeken bij sunweb
     
  2. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik denk dat dat vooral komt door de prijzen van het vliegen. Want verlengen bij de locatie zelf kan meestal ook via booking.com of als je daar bent en dat zijn meestal de kosten niet.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Even ter plekke bij de reisleiding proberen?
    Wij hebben dat ook een keer gedaan, was geen probleem.
    En betaalden ook geen 1700 euro..
     
  4. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Je bedoelt als je er bent?
     
  5. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat raar dat je er zo over denkt.. je hebt nou eenmaal 2 reisdagen, die gaan sowieso van je vakantie af.
    Dus als het je niet bevalt is dat de schuld van het reisbureau?
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ja!
    1700 euro is natuurlijk belachelijk...das gewoon buiten proportie.
    Wie weet lukt het ter plekke wel:)
     
  7. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Nee het is zeker niet de schuld van het reisbureau, maar erg klantvriendelijk zijn ze niet. We zouden namelijk savonds terug en dan de volgende dag aankomen, dus moesten een extra dag parkeren reserveren en nu gaan we sochtends terug en zeggen ze tja heb je pech en anders 1700 bijbetalen. Vind jij dat klantvriendelijk?
     
  8. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Vluchttijden kunnen altijd toch veranderen? Daar kan een touroperator toch ook niks aan doen?
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Die vluchttijden daar kunnen ze verder echt niets aan doen.
    Je vliegt met een charter en dat betekent dat de tijden altijd kunnen
    veranderen.
    Zelf ook meegemaakt, heel vervelend :cool:
     
  10. Joli86

    Joli86 Fanatiek lid

    13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Is inderdaad vervelend dat je vluchttijden veranderen maar kan altijd. Kan het reisbureau niks aan doen. Maar volgens mij staat dat ook altijd in de algemene voorwaarden voor je boekt dat vluchttijden nog kunnen wijzigen. Maar snap dat je baalt van het bedrag, €1700,- is ook veel geld voor een paar dagen extra!
     
  11. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Hoezo is het belachelijk?! Zolang je niet weet waar de kosten uit bestaan kun je daar niets over zeggen. Langer blijven betekent wel aanpassing van je vliegreis! En dat is op het laatste moment prijzig.

    TO: vraag een specificatie van de kosten.
     
  12. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vind 1700 euro wel belachelijk voor 2 a 3 extra dagen. Want je hebt al betaald voor de vlucht terug, dus het is alleen omboeken (mogelijk iets duurdere vlucht) en 3 dagen extra hotel (2 kamers). Ik zou even kijken op de website wat het zou kosten met drie extra dagen.
     
  13. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    1700,- voor 5 personen, dus 340,- per persoon. Dat is toch niet heel erg gek, alhoewel het natuurlijk wel aan de accomodatie ligt.... Misschien kom je ook nog eens uit op deen duurdere vlucht dus dan zit je zo aan dat bedrag.

    Ik zou ze gewoon even bellen en bespreken wat de mogelijkheden zijn. Bij deze organisatie een keer hetzelfde gehad, vluchtijden waren veranderd (naar 2x 's nachts vliegen) en dat zag ik niet zitten met 2 kleine kinderen. Voor 50,- hebben ze ons omgeboekt naar gunstigere tijden.... Ik zou echt evn bellen en vragen waar die 1700 op gebaseerd zijn en wat de mogelijkheden verder zijn.

    Vind je verder wel een beetje 'zeuren', ik snap dat het niet leuk is, maar aan de veranderde vluchttijden kan de T.O. niets doen en aan de extra parkeerkosten al helemaal niet. Hoezo is een organisatie dan niet klantvriendelijk?!?
     
  14. Om antwoord te geven op je topictitel; van mij wel hoor! Alle anderen hier kunnen blijkbaar héél goed relativeren, maar ik snap wel dat het even een grote tegenvaller is en dat alles en iedereen (en vooral Sunweb in dit geval dus :p ) gewoon even ronduit kut is en dat hoeft echt niet altijd heel redelijk en terecht te zijn ;) Ik snap dat je baalt, ik zou er ook niet blij mee zijn. Hopelijk zakt het weer een beetje en kun je je de komende tijd toch weer verheugen op je vakantie! :)
     
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wees er wel op voorbereid dat je wel wat kan meekrijgen vd vluchtingen ellende. Misschien wil je er niet eens langer blijven.
     
  16. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Ws. doordat er op de andere vlucht behoorlijke toeslagen zitten
    Informeer eens wat 4 dagen bijboeken kost. Zou kunnen dat dat nog goedkoper uitkomt.

    Veel plezier alvast!
     
  17. koala28

    koala28 Niet meer actief

    En daar zit een denkfout. Want je hebt een vlucht terug op een bepaalde dag. En 3 dagen later kan zo 200 a 300 euro p.p. schelen. Ga zelf maar eens kijken naar vluchten. Op de ene dag is het (bijvoorbeeld) 300 euro, 2 dagen later is het ineens 500 euro. Er kan dus zeker wel veel verschil zitten.
    Dan komt je accommodatie er nog bij. Want de dag dat ze later zou vliegen moet je meestal om 11:00 uur eruit. Als je langer wil blijven die dag moet je in sommige gevallen gewoon bij betalen.
     
  18. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Heeft niets met relativeren te maken. Je bent nou eenmaal afhankelijk van een vliegtuigmaatschappij daar kan Sunweb niets aan doen. En zolang je geen specificatie hebt van de extra kosten en nagekeken hebt of dit echt zo is, kun je in mijn ogen ook niet lopen zeuren op een reisorganisatie.
     
  19. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Wat een reacties hihi

    Ik snap dat sunweb er niks aan kan doen, alleen moest het gewoon even kwijt. Was gewoon een baalmomentje. Moet wel zeggen dat ik ze niet klantvriendelijk vond, omdat ze zeiden tja heb je pech (qua extra dag parkeren)

    1700€ vind ik wel heel veel geld voor 4 personen op 1 kamer. Maar ja ik weet niet hoe die kosten zijn verdeeld. Ik weet alleen dat het qua toeristen super rustig is en dat de grieken dat echt voelen, dus ik dacht dat ze allang blij zouden zijn, dat je een paar dagen extra zou willen.

    En ja er zijn heel veel vluchtelingen daar op het moment, maar het is ook vooral voor familiebezoek, anders was kos sowieso niet mijn eerste bestemming, ben meer fan van scandinavie enz.

    Ach genieten gaan we wel, ik geniet nu al van de voorpret.
     
  20. En da's ook niet meer dan logisch hoor! ;) Veel plezier met de voorpret! :D
     

Deel Deze Pagina