Mag je als je zwanger bent naar een wellness center?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mariejowlijn, 13 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariejowlijn

    9 jan 2019
    41
    37
    18
    Vrouw
    Secretaresse
    Almelo
    Ik heb twee kaartjes gewonnen voor een dagje wellness. Nu lijkt me dit erg prettig en
    ontspannen zo'n dag.

    Alleen nu las ik van de week dat het gevaarlijk is om in een bubbelbad te zitten als je zwanger
    bent. I.v.m. de hoogte van de temperatuur van het water. Dit kan zeer gevaarlijk zijn voor de baby.

    Wat raden jullie aan? Als het echt klopt (ik las het in een roddelblad nl. ergens in een wachtkamer)
    dan wacht ik er uiteraard ook nog gewoon mee. Maar ik had er zelf nog nooit iets over gehoord.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nog nooit gehoord dat bubbelbad een probleem is. Sauna is wél problematisch owv de hoge temperatuur.
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  3. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Je kunt gewoon naar een wellness gaan hoor! Een warm bad of bubbelbad is geen probleem, tenzij je jezelf er niet goed bij voelt of je vliezen gebroken zijn.
    De sauna is geen goed idee als je dat niet gewend bent (als je dit normaal wekelijks doet, is het nu ook geen probleem als je niet te lang erin gaat en niet te heet).
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zeg ... totaal niet doen! Geef die kaartjes maar aan mij en ik maak ze wel op over 4 wkn!

    Nee grapje uiteraard, stik leuk dat je wat gewonnen hebt! Ik heb weleens begrepen dat het in het 1e trimester van de zw niet word aanbevolen om jezelf flink op te warmen, zeker als je dat niet gewend bent.

    Ik denk dat het geen kwaad kan bij jou termijn, maar een belletje naar de verlos is zo gedaan en dan weet je het zeker.

    Wanneer je ook gaat, veel plezier!
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    In het eerste trimester wordt het afgeraden, omdat een verhoogde lichaamstemperatuur een verhoogde kans op afwijkingen geeft bij de baby.

    In het laatste trimester wordt het afgeraden 4 tot 6 weken voor de uitgerekende datum, omdat je dan al wat ontsluiting kan hebben, wat kans geeft op infecties. Dan gaat het vooral om bubbel en kruidenbaden.

    https://www.oudersvannu.nl/zwanger/gezondheid/sauna-tijdens-zwangerschap/
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  6. Mariejowlijn

    9 jan 2019
    41
    37
    18
    Vrouw
    Secretaresse
    Almelo
    Bedankt voor jullie reactie! Dan houd ik de bonnen toch nog maar even :p

    Sauna lijkt me sowieso niet echt fijn. Veel te warm en ben soms al iets kortademig.
    Maar als dat ook niet safe is dan sowieso niet.

    Ik zal voor de zekerheid de verloskundige vragen en als zij ook ja zegt dan weet ik
    wat me binnenkort te doen staat. :)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Het wordt afgeraden op theoretische gronden die wat mij betreft nergens op slaan. Alsof je in een wellness rondloopt met koorts. Echt niet. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt.
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  8. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb het gedaan tot inderdaadcongeveer 6 weken voor de uitgerekende datum. Had veel last van mn banden en het hielp me echt heel erg om de pijn te verlichten. Natuurlijk niet zo lang in de sauna en onderin. Ook de baden lekker lang in gezeten. Hoewel ik thuis een bad heb was het wel stukken handiger daar lekker in en uit een bad teopen met dikke buik.. Ook ben ik het eerste trimester niet geweest.
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  9. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Lekker badderen! Sauna is oppassen maar dan nog kun je prima genieten. Je moet vooral heel goed naar je lichaam luisteren. Ik vond het toen ook spannend omdat ik er vanalles over las maar ik kon juist heel erg ontspannen van een warm bad. Maar er was ook een bad dat ik dan weer zo warm vond dat ik er bijna van ging "zweten"; daar ben ik wel weer snel uitgegaan omdat het gewoon niet goed voelde. Je lichaam laat jou echt wel weten wat slim is en niet. Dus lekker genieten meid!
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  10. yvonneh

    yvonneh Actief lid

    26 feb 2013
    282
    151
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als je nog nooit in een sauna bent geweest dan vooral niet doen. Ben je wel een geoefend sauna ganger dan mag het wel mits je niet langer dan 10minuten in een sauna blijft zitten en zeker niet op een hoger bankje gaat zitten. Koud dompelen mag, mits je er heel lang over doet. Stap voor stap, benen, armen. heel langzaam erin lopen.
    Ik heb er toen 20 minuten over gedaan maar was wel weer lekker afgekoeld! Mensen keken mij aan alsof ik een aansteller was :roflmao:
    In een warm bad heb ik de 10 minuten ook gewoon aangehouden.
    en wat @Wolky84 idd zegt, als het bad te heet aanvoelt dan wil je er ook wel uit gaan. Niet alle baden hebben dezelfde temperatuur.
    Bij de zwaluwhoeve was het bubbelbad tegenover de opgietsauna lang niet zo heet als die anderen, kon ik prima 15 minuten in zitten!
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  11. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ga zaterdag lekker naar een wellness! Op de site stond ook die vraag. Er stond inderdaad bij wat hier ook staat. Beter niet in het eerste trimester of de laatste 6 weken. Niet in een sauna boven 90 graden, niet langer dan 10 min in de sauna en ga bij de deur zitten.

    Dus ik ga heerlijk genieten :) ze hebben ook massages die je gewoon kunt doen voor zwangeren.
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  12. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    705
    78
    28
    Als je het gewend bent zoals ik dan kun je prima in de sauna. Ik heb het elke zwangerschap meerdere malen gedaan. Zo heerlijk ontspannend, zeker ook als je lichaam het gewoon zwaarder heeft door het zwanger zijn, bekken problemen, enz. Maar zoals anderen al zeggen niet in eerste trimester en niet op het laatst. Heel goed naar je lichaam luisteren.
    Heel jammer nu voor mij dat ik even niet mag. Ik ben nu overtijd en mijn lichaam heeft het zwaar:(. Het zou zoooo fijn zijn nu...
    Maar ga gewoon lekker genieten joh! Ik maak er altijd een compleet dagje uit van. Lekker lunchen erbij, mmm
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.
  13. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Is echt geen probleem hoor! Gewoon goed opletten, goed naar je lichaam luisteren, niet te lang in de sauna en niet te heet. In de laatste weken van de zwangerschap kun je beter niet meer gaan ivm mogelijk al ontsluiting.
     
    Mariejowlijn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina