Mag je ontharingsspray gebruiken tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mxm, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb thuis deze ontharingsspray staan. Mijn vraag; mag je dit gebruiken tijdens de zwangerschap? Ik kan er niks over vinden op internet eigenlijk. De spray ruikt wel een beetje chemisch, dat wel. Ik wil het niet overmatig gebruik. Maar zo eens een keer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Die ken ik niet maar ik gebruik gewoon veet ontharingskreme
     
    mxm vindt dit leuk.
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik geloof niet dat het kwaad kan. Door de zwangerschap is je huid vaak wel iets gevoeliger waardoor je huid kan gaan irriteren. Als ik op het merk google dan kom ik uit op AliExpress. Eerlijk gezegd zou ik nooit, en zeker niet tijdens mijn zwangerschap als je huid toch al gevoeliger is, een huidproduct van Ali gebruiken. Misschien zit ik er naast, maar ik vertrouw de kwaliteit niet echt. De controles en veiligheidseisen liggen daar in China lager dan hier in de EU. Misschien eerst op een klein stukje testen? Of lekker naar de Etos gaan en nieuwe halen. Dan kan je gelijk daar navragen of het kwaad kan.

    Dit vond ik op internet:
    Yes, it's safe to use hair removal creams, although you may find that they irritate your skin now you're pregnant. The chemicals in hair removal creams work on the structural ingredient of your hair, called keratin. The creams cause your hair to break and separate from your skin.
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ja hoor, kan je gewoon gebruiken. Wel goed de ruimte ventileren terwijl je gebruikt, dat je niet teveel in eventuele chemische dampen staat. (Gewoon raampje of deur vd badkamer open is voldoende.) En inderdaad even checken of je huid ertegen kan.
     
    mxm vindt dit leuk.
  5. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Top thanks allemaal! ;) ik zal het op een klein stukje huid proberen, en anders ga ik langs de drogist voor iets van Veet of zo.
     

Deel Deze Pagina