wat is dit?? koemelkallergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door balleke, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Vanaf dag 2 is ons zoontje erg onrustig geweest met drinken en sliep nauwelijks.
    Op een gegeven moment dronk hij ook 800 cc in 24 uur toen hij 2,5 week was. Ik ben toen met hem naar de dokter gegaan en daar kwam uit dat hij ver-reflux heeft.

    We kregen medicatie (zantac) We merkte meteen het verschil! Daarna terug op controle en ik gaf aan dat hij nog steeds onrustig was na zijn fles (dat hij constant met zich zelf in gevecht om het binnen te houden) Dus ik kreeg ook motilium mee. Ook daar zagen we gelijk het verschil in, maar dat duurde niet lang!

    Nu is hij erg overstuur na zijn fles en heeft weer last van hazeslaapjes. Overstrekt zich bij elke fles en nu ook steeds meer huilen tijdens zijn fles. We gebruiken ook de jhbm, maar nu drinkt hij zo traag dat ik wat minder in zijn fles doe.

    Super vaak de hik, Onzettende vieze ogen, niet troostbaar na fles, uur nodig om in slaap te komen, super vaak niesen (vanaf dag 1) en echt super vaak poepen en dun (net water!!)

    Is dit nou koemelkallergie??? Ik heb al een ouder zoontje en die heeft geen koemelkallergie, dus dan ik als de oudste het niet heeft dan heeft de jongste veel minder kans daarop, toch??? Dacht eerst nog aan een sprongentje, maar dat krijsen tijdens en na zijn fles vind ik geen sprong meer. En spru lijkt het ook niet op...

    Ik word hier echt beetje moedeloos van en zou graag jullie verhalen willen horen... Gelukkig doet hij het in de avond en nacht goed, want anders zou ik er echt door heen zitten. Maandag sowieso weer terug naar huisarts! Kan wel abonnementje nemen bij huisarts denk ik...:(
     
  2. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    hier geen fv maar soortgelijk verhaal.
    zoontje deed het 3 weken super en na 3 weken bij de hap. totaal overstuur!!! slikken boeren huilen. tot 2uur na de voeding. uitgeput in slaap vallen tot gevolg. zantac gekregen ging t 2 dagen beter toen weer slecht. moesten t 7 dagen aankijken.
    Ben naar osteopaat gegaan die opperde koemelkallergie
    Ik ben op dieet gegaan diezelfde avond was er al verschil.
    Nu inmiddels 2 weken verder en we hebben een totaal ander kind!! dus ja. bij ons was het koemelkallergie ik ben de zantac zelfs aan t afbouwen.
    (ook nutriton gebruikt ook 2 dagen een ander kind en toen werd t weer slecht. kreeg t gevoel dat we te veel aan t rommelen waren! het dieet zelf doet het goed)
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ook kinderen die geen broer of zus met een allergie hebben kunnen last hebben van KEA. Met broer of zus is de kans 80%, maar zonder broer of zus is het nog altijd iets van 1 op de 10 of zo.

    Dit zijn dingen die je inderdaad bij een KEA ziet. Je ziet trouwens heel vaak dat de refluxklachten afnemen als de allergie wordt aangepakt!
     
  4. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wat is KEA? Is dat een andere naam voor koemelkallergie?
     
  5. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    #5 keizerin, 27 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 feb 2011
    Heel herkenbaar allemaal.
    Ik ben ook best moedeloos aan het worden maar gelukkig ga ik morgen weer naar de huisarts.

    Mijn zoon wil juist erg veel drinken nu begint hij weer te piepen als zijn fles leeg is.
    Slapen is 1 groot drama,gister heeft hij over de hele dag denk 1 uur geslapen en om 23.00 ging hij naar bed en om half 4 was hij weer wakker.
    Hij ligt dan heel wild om zich heen te schoppen en je moet hem echt proberen kalm te maken want hij wil wel slapen maar het lukt hem niet.
    Ook wij hebben Zantac voor hem en ook dat hielp even maar nu heb ik het idee dat het weinig doet ook nadat we de dosis hebben opgehoogt,hij is wel elke keer blij als ik met zijn spuitje kom en zijn medicijnen aan hem geef.
    Ook heeft hij dunne luiers.
    Nu ik dit zo lees moet ik dan ook aan koemelkallergie denken? wat denken jullie?

    Sorry balleke dat ik dit in jou topic schrijf als je het erg vind open ik er denk zelf maar 1 maar ik las je verhaal en dacht tjee herkenbaar,alleen het huilen na de fles heeft hij niet en ook niet hele erge vieze oogjes maar wel vaak dat er net wat in de hoekjes zit.
    Mijn oudste zoontje heeft dit ook allemaal niet gehad.

    O,ja wij geven hem ook voeding voor hongerige baby's omdat hij dus honger bleef houden zijn we daarop over gegaan achteraf kwam het dus door de reflux dat hij maar door wilde drinken.
     
  6. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik vind het helemaal niet erg. Vind het fijn om te lezen dat er meedere meiden zijn met ongeveer gelijk soort probleem (klinkt miss gek)

    Het Kl*tte is dat het allemaal paar dagen allemaal werkt die zooi..:x Dan denk je het probleem gevonden te hebben en dan blijkt het na paar dagen dat dat het niet is.. oow en daar baal ik zo van:x!!!
    Ook wij hebben de zantac dosis verhoogt en ook geen resultaat te merken..:(
     
  7. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ja idd dat vindt ik dus ook zo vervelend.
    Ik was zo blij met die zantac want hij was echt een ander babytje maar nu zijn we weer terug bij af.
    Je ziet ook dat hij zich zelf in de weg zit,als hij dan eindelijk slaapt schrikt hij na een half uur wakker en gaat wild om hem heen slaan en schoppen.
    Er zijn ook dagen dat het weer heel goed gaat en dan slaapt hij opeens de hele dag is ook niet gek want hij moet natuurlijk een hoop inhalen.

    Ik had trouwens mijn berichtje nog aangepast over de voeding die hij krijgt;)
     
  8. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Zooow herkenbaar. Dat dachten wij ook in de kraamtijd en zijn toen overgestapt naar forte, maar dat bleek niet zo te zijn en dus ver-reflux.
     
  9. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Nou bij ons hielp dat dus ook weer voor eventjes.
    Wij willen trouwens van de forte af.
    Mijn man zegt net ook misschien krijgt hij ook van die forte ook meer energie dus dan word slapen ook lastiger + die reflux erbij tja dan is slapen helemaal niet leuk.

    Mijn man denkt trouwens niet dat hij KMA heeft,ik heb geen idee.
    Ik lees wel dat kindjes met KMA juist de fles niet willen drinken en hij wil dat juist wel.
    En dat dunne poepen kan ook door de nutriton komen en moet ook zeggen nu ik er over nadenk sinds we dat gebruiken heeft hij dat.
     
  10. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    O,ja bedenk mij weer wat.
    Reflux baby's slapen graag op hun buik.
    Onze zoon ligt overdag beneden want boven slaapt hij al helemaal niet.
    Onze zoon heeft dus een hele tijd overdag op zijn buik geslapen want dat was de enige manier dat hij wel sliep.
    Toen kregen we zantac en was dat even niet meer nodig en kon hij op zijn rug slapen.
    Nu heb ik hem net weer voor het eerst op zijn buik neergelegt en tadaaaa hij slaapt..voor mij is het nu duidelijk dat de zantac zijn werk niet helemaal doet.

    Welke medicijnen zijn er eigenlijk nog meer voor reflux weet iemand dat?

    Balleke heb jij al een afspraak staan bij de huisarts.
    Ik moet morgen middag ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen,hij zal vast de kinderarts weer bellen.
     
  11. balleke

    balleke Fanatiek lid

    21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik moet morgen nog bellen voor een afspraak, maar denk dat ik in de ochtend al terecht kan. Slapen op zijn buik helpt ook maar even.
    En hij heeft al vanaf zijn geboorte (dag 2) al last van dunne poepluiers, dus ligt denk ik niet aan de nutrilon/ton of forte
     
  12. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Nee idd dan ligt dat bij jou zoon niet aan de voeding.
    Ik zou als ik jou was zeker tegen de huisarts zeggen dat je aan koemelkallergie denkt want als ik lees wat jou zoon allemaal heeft..ook die dunne luiers vanaf dag 2 zou het nog best koemelkallergie kunnen zijn.

    Bij ons werkt het buik slapen wel best goed,hij wordt tussendoor wel wakker maar dan doe ik zijn speen weer terug en sus hem even en dan slaapt hij vaak wel door.
    Ik wou dat het al morgen middag was;)
     
  13. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Koemelk Eiwit Allergie. Je kind reageert namelijk op de eiwitten in koemelk.
     
  14. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Balleke ben je geweest?

    Ik moet de zantac iets ophogen en over 2 weken terug,is er dan geen verbetering dan gaan we naar de kinderarts.
     
  15. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik herken jullie verhaal enorm. ik kan wel weer huilen als ik bedenk hoe mijn ventje tot 2 weken terug was.
    ik zou jullie toch willen adviseren om andere melk te proberen nutrimagen of pepti (krijg over t algemeen te horen dat nutrimagen beter is)
    ik ben zelf op koemelkvrijdieet gegaan. en kan zelfs de Zantac afbouwen. mijn ventje slaapt snachts door en slaapt overdag gewoon zo dat hij 3 soms 4 uren tussen de voeding laat inmiddels.

    Je vroeg nog voor andere medicijnen. Ik heb Losec en Molitium en nog een middel wat gelijk staat aan de losec.

    Sterkte meiden. tis zooo slopend en je hartje breekt elke keer weer! (K)
     
  16. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ehm even nog. Dunne luiers zijn NORMAAL he, voor een baby!
     
  17. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    hm lees net mijn bericht terug. ik heb niet losec en molitium. ik heb er van gehoord:D hier op t forum. als je googled op reflux dan krijg je verschillende topics met de medicijnen die gebruikt worden.
    ik heb veel op zantac gezocht en gemerkt dat dat vaak maar een tijdelijke verlichting geeft. zo ook hier.
    en dat velen toch nog iets anders nodig hebben. (hier dieet)
     
  18. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Wij zijn met onze zoon naar de osteopaat geweest en ik heb nu al een ander kind.
    Ik denk dat wij het grootste probleem hebben gevonden en opgelost.

    @Jazzie goed dat ik dat lees van de zantac misschien kan ik gewoon via de huisarts wat anders proberen maar kijk het zo wie zo even aan want misschien gaat het nu wel beter met zijn reflux.
    Ik geloof ook eigenlijk niet dat mijn zoon koemelkallergie heeft zeker niet na het bezoek aan de osteopaat.
     

Deel Deze Pagina