Mag je voor deze reden naar de Gynaecoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stephani27, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Hoi,

    Ik zou echt dolgraag willen weten of het beneden allemaal goed zit.
    Na stoppen met de pil voel ik mijn eisprong best duidelijk en heb ik rond die tijd ineens last van hevige onderrug pijn.

    Ik ben nog niet lang gestopt maar heb altijd het gevoel gehad dat ik niet meteen zwanger zou worden en dat er misschien is niet goed zit, mijn moeder werd moeilijk zwanger misschien dat dat ook een reden is waarom ik zo denk.

    Is het mogelijk om een afspraak te maken om gewoon te weten of alles goed is?
     
  2. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Ze willen vast wel eens met echo kijken of alles er goed uit ziet en je zorgen eens bespreken.. Maar ik denk dat ze in eerste instantie niet meer gaan doen dan dat
     
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.011
    113
    Vrouw
    Je kunt eventueel een doorverwijzing naar de gyn vragen en daar vragen om een HSG. Dat is een baarmoederfoto met vloeistof. Hiermee kijken ze of je eileiders doorgankelijk zijn. Maar of ze dat al willen doen, weet ik niet.
     
  4. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    #4 WinMom90, 24 jan 2022
    Laatst bewerkt: 24 jan 2022
    Ik ben bang dat ze het niet snel doen.
    Hoe lang ben je nu gestopt met de pil?

    Ik zie hier namelijk veel dames al vele rondes verder en nog moeten ze bijvoorbeeld 6 maanden oid blijven proberen.

    Ik hoop voor je dat je snel gewoon een positieve test hebt!

    Weten ze ook de reden dat je moeder moeilijk zwanger werd?
     
  5. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Normaal gesproken moet je eerst 6-12 maanden zelf proberen voordat je naar de gyn mag. Je lichaam moet nog ontpillen, dat kan alles een beetje door elkaar gooien en je klachten erger maken dan normaal.
    Mocht je de rugpijn niet vertrouwen dan kun je wel eens voor een onderzoek vragen. Je kunt het allicht proberen, ligt ook een beetje aan je huisarts of die je al wil doorverwijzen.
     
  6. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Pas na 1jaar proberen doen ze zoiets. Nu 10 ronde en ze willen het zelfs pas na mei doen als het niet zou lukken
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Volgens mij zijn de richtlijnen best strikt en wordt je niet doorverwezen als je nog niet langer dan een jaar (zonder succes) probeert zwanger te raken.

    Onderrugpijn rond je eisprong (en die voelen) is normaal.

    Hopelijk mag je gauw zwanger raken :)
     
  8. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Oh oke.. denk dat het echt wisselt per huisarts. En in België met je volgens mij zonder verwijzing een afspraak maken, ben ik niet zeker in maar ik zit nu wel in België dus kan het proberen.

    Ik geef het de tijd en als ik blijf twijfelen neem ik contact op.
     
  9. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Oh oke, maar die eisprong is al langer dan een week geleden. We hebben toen wel plezier gehad maar lees nergens dat je bij beginnende zwangerschap onderrug klachten hebt, eerder misselijkheid en gevoelige borsten. Dat heb ik niet. Komend weekend zou ik ongesteld moeten worden, ik wacht het af komende tijd maar bij twijfel contacteer ik de huisarts.
     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.011
    113
    Vrouw
    Bij ons na 6mnd maar was toen 32.
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Ah, ik begreep uit je openingspost dat je rond je eisprong rugpijn hebt….. ;)
    Als je a.s. weekend ongesteld moet worden, is het doorgaans nog veel te vroeg voor zwangerschapssymptomen. Lage rugpijn kan van alles betekenen.
     
  12. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Ja klopt maar nu dus nog steeds van mijn rug. Oh oke ja je leest zooo veel dingen ook dat je meteen klachten kunt hebben.
    Testen kan al wel vanaf de dag dat je niet ongesteld wordt , toch?
     
  13. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Nee vaak stuurt de ha je pas na een jaar door.

    Ik wilde ook graag de boel gecontroleerd hebben omdat mijn zussen beide niet natuurlijk zwanger konden worden door o.a. pcos maar toch moest ik wachten, maar helaas werd ik ook niet doorgestuurd. Ook niet voor een echo oid.
     
  14. MaybeThisYear

    MaybeThisYear Actief lid

    20 mrt 2021
    133
    53
    28
    Vrouw
    Inderdaad in België kan je zonder doorverwijzing een routine afspraak inplannen bij de gyn en daar je zorgen bespreken. Maar ze gaan daar waarschijnlijk niet meer doen dan routine controle en zeggen dat je eerst een jaar moet proberen..maar misschien is het wel fijn als je gerustgesteld kan worden als alles er goed uitziet op de echo om mee te beginnen ;)
     
  15. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Thx!!
     
  16. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Vanaf wanneer beginnen die klachten dan wel?:)
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.865
    15.304
    113
    Tja, dat verschilt per persoon (en per zwangerschap). Progesteron kan ook tal van klachten geven en dat wordt regelmatig aangezien voor vroege zwangerschapssymptomen.

    Ik heb me in elk geval in de rondes dat het raak was totaal niet anders gevoeld dan de rondes waarin dat wel zo was.
    Echte zwangerschapssymptomen kwamen pas met 5-6 weken en dat was dus ruimschoots na de positieve testen.
     
  18. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    Oooh. Das wel beter dan. In belgie niet. En tegen wanneer je dan een afspraak hebt…. Zijn we ook weer 3 maand minstens ver
     
  19. Stephani27

    Stephani27 Niet meer actief

    Zit jij in bels?
     
  20. Dominique87

    Dominique87 Bekend lid

    28 aug 2021
    874
    480
    63
    Vrouw
    België? Yes
     

Deel Deze Pagina