Makkelijk nagerecht Kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door Beheer, 15 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Omdat de mensen die bij ons komen eten nogal wat dingen hebben die ze niet lekker vinden of niet mogen hebben heb ik geen makkelijke opgave om een super kerstdiner samen te stellen. Maar volgens mij is het me dan toch gelukt om voor iedereen wat lekkers te gaan maken. Helaas wel veel verschillende gerechten, dus veel werk!

    Nu moet ik alleen nog een nagerecht en ik heb geen inspiratie. Gelukkig zijn daar eigenlijk geen beperkingen, behalve dat er geen alcohol in mag zitten (of ik moet het bij de kinderen weg kunnen laten). Mijn voorkeur gaat uit naar iets van ijs, maar dan op een leuke manier geserveerd. Wat doe ik er dan bij?
    Het mag ook wat anders zijn, als het maar niet te veel werk is en niet de 'sneeuwpop-ijsjes' van de supermarkt zijn.
    Als ik het gerecht al eerder kan voorbereiden is het ook goed. Kleine finishing touch is prima.

    Wie kan dé tip geven voor een súper-nagerecht?
     
  2. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Kleine balonnetjes voor de helft dopen in gesmolten chocolade en laten hard worden. Ballon eruit halen en vullen met ijs en fruit.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Of een groene cake bakken, kerstboompjes of sterren uitsteken, die achter elkaar in een cakeblik zetten en nieuwe cakemengsel erover. Cake in cake!
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Dit heb ik ook een keer gemaakt! Was echt een succes. Had ook nog een karamelsausje erbij! Was heerlijk :)
     
  6. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
  7. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik maak een grote brownie in een kerstboombakvorm en serveer er roomijs en een heleboel potjes met versiersels en verschillende sausjes bij (mini marshmellows, van die zilveren bolletjes, walnoten, amandelen, schuimpjes, discodip, chocoladesaus, caramel, warme vanillesaus), zodat iedereen er zelf iets van kan maken wat ze lekker vinden
     
  8. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Je kunt wijnglazen of echte cocktailglazen als je deze in huis hebt. Deze smiddags eventjes in eiwit of siroop dippen vervolgens in de suiker en op een koele plek zetten zodat het hard word. Savonds fruitsalade erin scheppen met bolletje ijs erop eventueel nog slagroom en klaar is kees. Erg makkelijk maar ik vind het altijd erg lekker en leuk er uit zien. Wil je graag gewoon een wit suikerrandje dan eiwit gebruiken, als je siroop gebruikt word je suiker een beetje de kleur van de siroop.

    Foto is voorbeeldje voor het suikerrandje!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    alla vindt dit leuk.
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    https://uitpaulineskeuken.nl/2016/12/salted-caramel-chocoladepotjes.html
    Dit ga ik maken. Ik maak het, behalve de slagroom, al een dag eerder (dat vind ik dus ideaal). Ik doe het in doorzichtig plasticbakjes. Dit recept is voor 4 personen, maar is heel machtig dus ik maak de hoeveelheid 2x en verdeel het dan over 14 bakjes ipv 8.

    Wat ook leuk is om een fruitgelei te maken met fruitsap en dan nog een schepje zure room of slagroom. Even foto als vb bijgevoegd.

    Lekker bij ijs is bv ook gepocheerde peer, of stoofpeertjes.

    Of een baked cheescake met rood fruit coulis. Oftewel saus van rood fruit. Bv van diepvries aardbeien en frambozen in een pannetje met wat suiker verwarmen en laten pruttelen. Door een zeef gooien en je heb een heerlijke, en prachtig rode saus bij een witte taart.

    En een appelcrumble is ook goed voor te bereiden en dan op het laatst in de oven te schuiven ook heerlijk met een bolletje ijs. Kan in een grote schaal of individuele ovenschaaltjes.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    stoofperen met bolletje vanille ijs een wafel en wat slagroom.
     
  11. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Met kerst eten wij als toetje graag Panna cotta met witte chocolade en als topping framboos.

    Wereld aan recepten te vinden online en het is echt zo gemaakt, kan van te voren.
     
  12. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een chocoladesouffle en wat fruit. En ijs dus.
     
  13. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Croquembouche en om het makkelijk te houden maak je de soesjes niet zelf maar koop je ze.

    En als je helemaal iets makkelijks wilt. Bijna iedere supermarkt heeft nu 1 persoons nagerechtjes speciaal voor kerst. Koop hier een aantal verschillende van en plaats ze allemaal op een mooie schaal of op een etagere. Iedereen kan dan uitzoeken waar ze zelf zin in hebben.
     
  14. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Brownies bakken. Het lekerste als hij nog een bertje warm is bij serveren.

    Vorm aan jou de keuzen. Vanille ijs (kan ook een ander soort ijs zjbn) erbij. Hazelnoten roosteren. Klein maken en er over stroeien. Was hier een hit.
     
  15. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    mascarpone gemend met griekse yoghurt. Een glaasje met op de bodem cruesli dan een laagje mascarpone mix dan blauwe bessen tegen de rand aan voor een mooi effect. Nog een laagje mascarpone mix en afmaken met rood fruit en een toef verse slagroom. Hier altijd groot succes.
     
  16. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    Ik maak het voorbeeld van tuc ( met de ballonnen) met een stukje speculaascake en tiramisu,

    Kun je niet gewoon een ijsstam pakken? Als je al een heel werk aan je gerechten hebt mag je het nagerecht wel heel simpel houden toch?
     
  17. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik doe een pavlova-nagerecht. Schuim bakken, in brokken breken, slagroom met een smaakje (bijv vanille) erbij, vers fruit en evt nog fruitsaus (kopen of zelf maken). En dat allemaal in een grote kom zodat gasten zelf kunnen scheppen
     
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.687
    3.468
    113
    Heeeeeel simpel, maar oh zo lekker, een bolletje kaneelijs tussen 2 kletskoppen, beetje leuk opmaken op het bordje, eventueel met met een dessertlikeurtje.
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
  20. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Wat een lekkere recepten! Ik ga hier vast wel uitkomen.
    Bedankt allemaal!
     

Deel Deze Pagina