Alweer zwanger van de tweede...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sandana, Jun 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

Zo ben je bezig voor je eerste kindje en zo ben je al zwanger van de tweede...

Wie was er ook al weer snel zwanger van de tweede en hoe was dat? En qua zwangerschap? Ik ben al voorbereid op zwaardere tijden ;)

Ik merk dat ik wel een beetje bang ben voor een verzakking. Mijn baarmoedermond is wel al weer omhoog getrokken, niet meer zo snel voelbaar, maar er zit wel een grote bult aan de voorkant. Ik denk dat dit nog mijn lichte blaasverzakking is van na de geboorte van de eerste.
    Ik heb verder geen urineverlies of zo.

groetjes en bedankt

2. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

Mar 9, 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe lang ben je nu zwanger? Als je echt denkt dat je mogelijk een verzakking gaat krijgen, zou ik advies inwinnen bij je huisarts of verloskundige. Misschien kan je met bekkenfysiotherapie het voorkomen namelijk?

Ik was zelf best snel na de eerste weer opnieuw zwanger. Superblij waren we ermee. Jammer genoeg ging het niet goed, we hadden het erg leuk gevonden als de oudste al na 1,5 jaar een broertje of zusje om mee te spelen had gehad. Tussen de 2e en 3e zit wel maar anderhalf jaar. Dat was behoorlijk intensief, maar dat had meer te maken met de specifieke omstandigheder bij ons. Onze tweede is " zorgintensief" door haar lichamelijke handicap en toen ik 4 maanden zwanger was van de derde, werd mijn man heel erg ziek en heeft hij heel veel in het ziekenhuis gelegen. Ik weet dus niet hoe het " normaal gesproken" is om er 2 dicht op elkaar te hebben ;). Wat ik wel weet is dat ze nu heerlijk met elkaar kunnen spelen (ze zijn nu 3,5 en bijna 2) en ook lekker kunnen ruzieen. Het is leuk dat ze zulke zelfde interesses hebben!

Succes en heel veel plezier ook straks met de twee kleintjes!

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Hier zit er 1,5 jaar tussen de twee kids. Vind het qua leeftijdsverschil erg leuk, je merkt dat ze steeds meer aan elkaar gaan hebben. Als het aan ons had gelegen was nr. 3 nu ook onder weg, maar vanwege praktische bezwaren zal dit toch nog even wat langer duren.

4. sepherine

sepherine Niet meer actief

hier zit er maand tussen 1&2 en straks ook zoiets tussen 2&3 , we vinden het heerlijk , even wennen in begin maar dat gebeurd snel , qua zwangerschap ging het niet altijd goed nu ook ni wegens bi maar ook dat red je wel ;)

gefeliciteerd en geniet er vooral van !!!

5. soeza

soeza Niet meer actief

Ik was 5 maanden na de bevalling zwanger van nummer 2 en een jaar later van nummer 3. Als ik straks beval (hopelijk snel :D) hebben we er 3 onder de 3.
    Zwangerschappen zijn allemaal makkelijk en zonder gekke dingen verlopen. :)

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Leuk om te horen!

@ Emmanuelle82
    Ik ben vlak na de bevalling ook al bij de bekkentherapeute geweest, dus ik heb al oefeningen. Ik zal nog wel zwangerschapsgym gaan doen voor de zekerheid denk ik...

7. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    hier ook snel zwanger. 11 weken na de geboorte van ons prinsesje is nu een tweede meisje onderweg. ben nu bijna 25 weken zwanger en merk dat het inderdaad wel zwaar is. maar ik denk dan je krijgt er veel voor terug. en het heeft ook voordelen hoor ;)

8. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier ook redelijk snel weer, jongste was nog geen 8 maand toen ik weer positief testte. Zal straks ongeveer 16,5 maand tussen zitten, ben erg benieuwd!

Zwangerschap verloopt tot nu toe prima, weinig klagen eigenlijk :)

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ik was ook pas 4 maanden bevallen van mijn zoontje en toen alweer zwanger van onze dochter. :)
    Het is ook zwaar, daar kom je niet omheen.
    Met name omdat je een lastige dreumesfase ingaat met je oudste en dan ook een pasboren ukje erbij.

Maar..........het heeft ook voordelen. ;)
    Zo kan je overdag zelf ook altijd nog een keer bijtanken omdat er meestal wel een moment is dat ze overdag allebei tegelijk op bed liggen.
    En van jaloers gedrag is ook geen sprake want ze zijn eigenlijk nog te klein om het helemaal te beseffen.

En nog gefeliciteerd! :)

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Hier zal er straks ook 17 maanden tussen zitten.. Ik zie vooral veel voordelen, ze groeien samen op en idd van jaloezie is nog geen sprake omdat ze zo klein zijn.. Tweede zwangerschap is wel zwaarder omdat er al 1tje rondloopt en je dus als je thuiskomt niet kan gaan zitten en niets meer hoeft te doen zoals dat bij de eerste wel was.. Maar op zich valt mij dit nog niet zo zwaar, op de dagen dat ik erg moe ben en vrij slaap ik tussen de middag als mijn dochtertje ook slaapt.. Als je eerste kindje al ouder zou zijn zou dit weer niet kunnen omdat ze dan vaak tussen de middag niet meer slapen.. Alles heeft zijn voor en nadelen :)!

11. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

Dec 15, 2011
    173
    0
    0
    Na 3,5 maand weer zwanger.
    Tot maand of seven ging het prima, daarna wat zwaarder. Laatste loodje he :)

12. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Waarom win je niet eerst advies in over angst voor/aanwezigheid verzakking alvorens je weer zwanger raakt?

13. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad.. als je weet dat je nog niet hersteld bent wacht je toch even?
    Wel gefeliciteerd natuurlijk.

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Waarom trek je zo'n conclusie? Meen je nu echt dat advies alle angst kan overwinnen? En zo'n grote angst is het niet hè... is toch logisch dat je uiteindelijk toch iets twijfels krijgt? Jij hebt dat natuurlijk nog noooooooooooit gehad hè :D

15. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik was 3 maanden na de eerste weer zwanger en ben 6 dagen na haar 1ste verjaardag uitgeteld van nummer 2.
    Ik ben er heel blij mee, was eerst een beetje geschrokken omdat het niet gepland was en we het totaal niet hadden verwacht nadat we 2 jaar over de eerste hebben gedaan waarvan 1 jaar in de MMM en de hele poespas. Dus dat het nu zonder dat alles is gelukt zijn wij super blij mee :)
    Wat de zwangerschap betreft vind ik het wel wat moeilijk. Vooral omdat ik in de eerste maanden weer vreselijk ziek ben geweest en niet goed voor mijn dochter kon zorgen en daar dus veel hulp bij nodig had. Nu heb ik het moeilijker omdat ik mijn dochter nog veel moet tillen en dat voor veel rugproblemen zorg (die er al voor de zwangerschap waren...maar nu dus erger). Toch geniet ik van mijn zwangerschap en zie voornamelijk voordelen voor als de kleine er straks is en hoe ze samen kunnen opgroeien :)

16. annet03

annet03 Lid

Jan 26, 2012
    85
    0
    0
    Hallo meiden!

Hoe ging dat bij jullie? Waren jullie al ongesteld geworden na de zwangerschap? Gaven jullie borstvoeding of waren jullie daar recentelijk mee gestopt?!

Wij zijn nog niet 'actief' bezig met een tweede, maar het is wel welkom! Ik was vier weken na de bevalling alweer ongesteld. Maar de derde ongesteldheid blijft al heel lang op zich wachten (niet zwanger). Dus ik vraag me af hoe vruchtbaar ik ben.......ik geef dan ook nog volledige borstvoeding....

Benieuwd hoe het bij jullie ging?!

17. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Ik kon helaas geen volledige borstvoeding geven en was ten tijde van de bevruchting net helemaal gestopt. Ben 1x ongesteld geweest tussen de bevalling en de zwangerschap.

Hoewel borstvoeding geen manier is om een zwangerschap te voorkomen (wat sommige denken ;) ) kan het er volgens mij wel voor zorgen dat het lastiger kan zijn ivm hormonen.
    ff off-topic:
    Ik weet ook niet hoelang je borstvoeding zou willen geven maar ik heb me weleens afgevraagd of je borstvoeding mag geven tijdens een zwangerschap? zou dit wel eens willen weten gewoon vanwege nieuwsgierigheid.. ;)

Share This Page