Malta in mei?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zigzag, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik ben me aan't oriënteren op een vakantie met mijn peutertje in het voorjaar, zo halverwege mei. Vond/vind het moeilijk een keuze te maken waarheen maar denk dat ik eruit ben en dat het Malta wordt - al blijft het een gok qua weer denk ik.. :(

    Ben van plan in een fijn hotel te verblijven met zwembad (en peuterbad voor de kleine) en zandstrand dichtbij en een uitstapje naar bijvoorbeeld Valetta en Mdina te maken. Twijfel alleen of dit makkelijk kan met openbaar vervoer en dan zelf rondwandelen of dat ik dan echt moet denken aan een georganiseerde excursie?

    Wie is er al eens geweest en hoe is het bevallen?
    Tips wat betreft do's en don'ts daar met een peuter?

    Ik twijfel nog behoorlijk en hoor graag jullie ervaringen.
     
  2. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Malta en hebben alles met de bus gedaan. Malta heeft een uitstekend busnetwerk. Prima te doen!
     
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.142
    1.940
    113
    Mijn man en ik zijn in februari naar Malta geweesten hebben ons daar uitstekend vermaakt. Het eiland heeft inderdaad een heel goed (en goed betaalbaar) busnetwerk! Het weer was destijds ook prima, graadje of 18 geloof ik. Tips qua bezienswaardgheden: een boottochtje, hop on hop off bus (gezellig bovenin zitten :) ), Malta 5D voorstelling (Home | Malta 5D - weet niet vanaf welke leeftijd dit is), met de ferry van Valletta naar Sliema. Misschien is er ook een dierentuin oid? We zijn wel eens langs een groot gebouw met daarin aquaria gelopen, maar ik weet niet precies meer waar dat was. Volgens mij was het deze: Malta National Aquarium De tempels zijn ook echt de moeite waard (oa via hop on hop off bus te bereiken), maar ik weet niet of dat geschikt is.
     

Deel Deze Pagina