Mama’s in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mimus, 4 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hallo, zijn er hier nog meer mama’s die in het buitenland wonen?
    Ben wel benieuwd waar deze wereldvrouwen wonen en of je het naar je zin hebt:)

    Ik woon samen met mijn man en zoontje in Nieuw Zeeland. Nu 4 jaar maar zoals het nu lijkt gaan we volgend jaar weer terug naar Nederland verhuizen.
    Het is een prachtig land met aardige en behulpzame mensen, en we hebben in deze jaren hele goede vriendschappen opgebouwd. Dus afscheid nemen zal moeilijk worden.

    De kraamzorg is hier heel goed geregeld.
    Je hebt 1 Midwife (verloskundige) die 24/7 voor jou klaar staat. De enige reden dat ze niet bij jou bevalling zal zijn is als ze een andere bevalling aan het doen is.
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik woon in België. Nu 2,5 jaar. Hebben het goed naar ons zin. Uit eindelijk gaan we terug, maar wanneer weten we nog niet. Ook hier is kraamzorg erg goed geregeld.
    Heb paar fijne vriendinnen hier die zal ik ook enorm missen als we terug gaan.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  3. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Lijkt het veel op de Nederlandse zorg?
     
  4. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Nee ik vind het compleet anders.
    Waar je in nl 10 minuten hebt bij de huisarts nemen ze hier de tijd En dit je rustig een half uur binnen. Hier nemen ze bij de huisarts ook gewoon bloed af ipv je perse naar het ziekenhuis moet. En dan echt gewoon de huisarts zelf tijdens je consult.
    Je betaald de huisarts ook meteen ipv via verzekering.

    Hier zijn de verloskundige nu pas beetje in opkomst. Je loopt eigenlijk normaal bij de gyneacoloog, in het ziekenhuis of bij hun eigen praktijk. Is de suiker test standaard, kinkhoest vaccin standaard, en beval je eigenlijk altijd in het ziekenhuis en blijf je 3 a 4 dagen.

    Dit is even een kleine greep uit de zorg
     
    Mimus vindt dit leuk.
  5. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Idd dat klinkt wel anders. Ook wel fijn.
    Hier doen ze ook standaard suiker (korte test) en kinkhoest standaard. Bevallen kan thuis, geboortecentrum of ziekenhuis. Hier is de gehele kraamzorg gratis (public health) en een gewoon consult bij ha of tandarts betaal je ook direct, zorgverzekering dat is hier ook niet verplicht. En bloed afnemen doe je hier bij een lab die op veel plekken zit.

    Zo zie je maar weer dat overal dingen wel weer anders geregeld worden. Overal is wel iets beter maar ook vast wel weer slechter geregeld ;)
     
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja je houd altijd wel een negatief en positief puntje ergens. Maar heb absoluut geen klagen. Ben zelfs blij hier nu zwanger te zijn. Ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen. En dat is hier veel beter geregeld dan in Nederland.
    Je hebt hier ook langer kraamzorg dan in Nederland. Al weet ik nog niet of ik daar blij van word haha best kans dat ik r na een week weg stuur haha. T is mn 2e dus weet eigenlijk alles wel. En heb toch geen zin in iemand die een maand in mn huis alles verkeerd komt doen haha
     
  7. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij wonen in Londen. Gaan voorlopig nog niet terug. Vind het hier geweldig!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey hallo! Ik woon ook in 't buitenland. In Spanje sinds 2010. Wij blijven hier want mijn man is niet Nederlands en heeft zijn familie hier, plus we hebben nu hier ons leven opgebouwd :)
    Kraamzorg heb je hier niet maar sinds kort hebben ze het vaderschapsverlof verlengd naar 5(!!) weken. Dus mijn man mag aan de bak haha.
    Iedereen bevalt hier wel standaard in 't ziekenhuis en je blijft daar meestal ook een dag of 3/4. Dacht ik....

    Het lijkt me leuk om mee te kletsen.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Is er bij jullie ook tijdverschil met Nederland?
    Hier nu 12 uren en als de zomer en wintertijd weer veranderen 10 uren.
     
  10. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier geen tijdverschil.

    Reizen jullie nog naar familie met de feestdagen? En hebben jullie aan Sinterklaas gedaan?

    Ik ga met mijn zoontje van bijna 3 in januari 5 dagen naar Nederland. Man kan helaas (weer :( ) niet mee vanwege werk. Zie wel een beetje op tegen de reis want nu ik zwanger ben vind ik dingen al snel een "gedoe". Ik ben wel al heel vaak gegaan alleen met zoontje dus ik moet mezelf er gewoon ff overheen zetten ;).
    Sinterklaas hebben wij hier gezien :) en ook 1x schoen gezet. ("Kaas en Piet" zegt mijnt zoontje haha).
     
  11. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wij gaan normaal wel vaak naar Nederland ja. Sint bij schoonouders gevierd. Kerst en oud en nieuw blijven we hier. Heb geen zin meer zolang in de auto te zitten. Met sint was dus laatste x en de volgende zou zijn als de kleine is geboren.
    Mn moeder en schoonouders hebben nog wel gepland naar ons te komen en begrijpen gelukkig dat ik het niet meer zie zitten om te reizen
     
    conejita vindt dit leuk.
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @Beebylove fijn dat schoonouders en je moeder ook wel jullie kant op komen. Mijn ouders komen gelukkig ook best vaak. Hier ook de laatste keer voordat de baby er is. Volgende keer zal weer in augustus zijn,
     
  13. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ja verder komen er eigenlijk weinig mensen normaal. Met beetje geluk komt er nog een vriendin, maar werkt ook gewoon en heeft ook een kindje die gaat vaak lastig
     
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @Beebylove hoe lang woon je er al en vind je het jammer dat er verder weinig mensen langs komen?
    Ik woon in Barcelona dus in 't begin kwam iedereen langs haha. Nu wat rustiger maar wel af en toe vriendinnen.
     
  15. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ruim 2,5 jaar.
    Nee vind het niet heel erg dat dat er zo weinig mensen komen hoor. Sommige vriendinnen mis ik wel, maar die spreek ik vaak genoeg gelukkig.
    Ik vond het erger toen ik gebeld werd dat mn broer al zn 2e epileptische aanval en dag erna een hersentumor bleek te hebben. Normaal had ik daar in het ziekenhuis gezeten bij de uitslag en nu zat ik zo ver weg en kon er niet meteen heen. Mn broer mag dus ook geen auto rijden momenteel ook al gaat het heel goed met m na de operatie, maar die kan nu dus ook moeilijker komen. Hij En zn vroue draaien wisseldiensten en mn moeder dr vriend ook dus met hun mee kan ook niet altijd.
     
  16. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Nee is te ver weg hehe, maar sinterklaas gaan we nog vieren met vrienden hier, haar moeder is Nederlands dus ze vind het wel leuk de Nederlandse cultuur bij te houden;)
    En kerst vieren we ook met vrienden, hopelijk mooi weer en een BBQ.

    Afgelopen zomer zijn we in NL geweest en kon iedereen ons zoontje voor de eerste keer in het echt ontmoeten.
    Verder zijn onze beide ouders hier 1x geweest voor een aantal weken en nog een aantal vrienden. Maar verwacht nu verder niemand meer, wss eind maart verhuizen we terug.

    En wat heftig @Beebylove op dat soort momenten wil je wel graag bij je familie zijn he!
    Hopelijk gaat het weer iets beter met hem!
    Dikke knuffel!
     
    conejita vindt dit leuk.
  17. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Hij is geopereerd en so far so good. Het is nu afwachten wanneer het terug gaat groeien. Maar kan zo 10 jaar duren hoor. Erg onzeker, maar je kan er verder weinig aan doen.
    Op moment dat je zo ver weg zit voel je je dubbel machteloos.
     
  18. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Nou hopelijk blijft het heeel lang goed gaan.
    Maar spannend blijft het idd wel!
     
  19. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    @Beebylove wat heftig :(... Dat is dan idd moeilijk dat je er niet fysiek bij kan zijn om te steunen. Hoop dat 't lang goed blijft gaan.
    Mijn schoonzus heeft ongeneeslijke kanker en toen zij slecht lag ben ik er wel heen gevlogen. Maar had toen nog geen vast werk/geen kinderen/niet zwanger
    Toen mijn dochtertje overleed stond mijn familie en beste vriendin de volgende dag aan mijn (beval) bed. Dat was wel heel mooi en fijn. Gelukkig is het dan toch nog redelijk dichtbij... Als 't echt moet.
    Nieuw Zeeland is dan wel andere koek.
    Dat lijkt me trouwens wel prachtig!
    Waarom zitten jullie daar en waarom in maart weer terug? (durftevragen ;)) @Mimus
     
  20. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wat mn broer heeft is ook ongeneeslijk, maar zeer traag groeiend. Het gaat terug groeien, maar wanneer weten ze niet. Ze denken dat een nieuwe operatie niet hoeft binnen 10 jaar, maar zeker weten doe je t nooit.
    Verschrikkelijk van je schoonzus. Rot ziekte is t ook he.
    Wel super fijn dat iedereen naar je toe kon komen zeg zo snel. Zal je vast goed hebben gedaan
     

Deel Deze Pagina