Wanneer heeft jouw kleine voor het eerst mama gezegd? En heb je ermee geoefend of kwam het vanzelf?? Ik ben zo benieuwd wanneer het nou gaat komen Het is nu alleen tadaa en babaa
Nou hier nog steeds niet bewust!! Hij brabbelde al wel heel vroeg, daar waar kindjes in de vrienden kring nog heel stil waren was mijn zoontje al volop tatatata en babababa dus iedereen zei: die zou wel snel zijn met praten! Nou nee dus..... Dinds een week of 2 dat ie : mamma zegt, per ongeluk en hij gebruiktg t dus ook nog niet bewust. Papa zegt ie al wel langer (dat schijnt ook makkelijker te zijn?) maar hij zegt tegen aloles papa dus ook nog niet bewust !
Bewust mama zeggen (dus mij roepen) met 1 jaar. Ik heb zelf nog geen kind meegemaakt dat al met 7 a 8 maanden bewust mama zei.
Bewust met 9,5 maand. Ze zei op dezelfde dag 'papa' en 'mama' bewust. Wel zo eerlijk... We hebben trouwens wel geoefend. Ze zei al wel andere woordjes (bewust), dus wij vonden dat ze dan ook wel 'papa/mama' kon leren zeggen. Dat duurde toen nog een aantal dagen. Herhalen, herhalen, herhalen...
leana zei met 6 1/2 mnd mama en roept me sinds die tijd ook smorgens als ze wakker is en ze zegt sinds 8 mnd papa
Hier is het nog mamama en papapa en héél soms mama en papa. Maar nog zeker niet bewust. Ze is ons gewoon aan het napraten. Ze weet wel wie papa is en wie mama is. Als we zeggen "waar is papa", kijkt ze naar mijn man en mama kijkt ze naar mij.
hier af en toe mama en papa maar niet bewust. meer als hij aan het brabbelen is komt er wel eens papa/mama voorbij of als hij hard huilt dan alleen maar mama
hier ook niet.... geen mama en ook geen papa... hij weet wel wie mama of papa is, of opa of oma, ook kan hij het best zeggen.... maar hij vertikt het gewoon de naam van de hond kan hij dan weer wel zeggen (bowie)