Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: ja gelukkig alleen dinsdag ziek. Woensdagochtend nog een beetje humeurig, maar woensdagmiddag nergens meer last van.
    En toen besloten we te testen of hij echt wel reageert op koemelk. Merken namelijk al een paar weken steeds sterker reactie op ei en soja. Koemelk, soja en ei gaan vaker samen (top 3 allergieën), dus hadden wel een verdenking voor ook koemelkallergie. Daarom sinds een week weer op dieet, net als bij de middelste. Resultaat van wat melk.... 1,5 dag elke voeding er weer volledig uitgegooid :|. Nou direct duidelijkheid :rolleyes:. Ga me dus weer netjes strikt aan het dieet houden en hopelijk komen er niet zoveel extra allergieën bij als bij de middelste.

    Hoe gaat de lockdown tot nu toe bij jullie?
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Nou dat snap ik hoor! Het is zo vers ook. Misschien voor jouw bevalling even met haar bespreken dat het ook jullie naam is? Of zou je dat juist liever niet doen?
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 o wat ontzettend balen inderdaad. Zou er niet aan moeten denken. Maar ik denk dat ik de naam toch zou geven. Bedoel een 3e passende naam is in mijn ogen echt een opgave, en als je er dan helemaal uit bent zou ik niet meer aanpassen. Als je elkaar zo zelden ziet zou ik gewoon de naam geven.
    Maar laat het even bezinken hopelijk kunnen jullie een beslissing maken waar jullie je goed bij voelen.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 oh dat is niet leuk!
    Maar inderdaad even laten bezinken. Ik denk dat ik de naam gewoon zou geven.
    Zeker als het DE naam is voor jullie.

    @Yesera heel veel succes weer met je dieet.
    Petje af hoe je dat iedere keer weer doet hoor.
    En inderdaad duimen dat er niet nog meer allergieën bij komen.

    Oudste verveeld zich enorm thuis. Krijg haar ook moeizaam aan haar schoolwerk. Totaal geen motivatie meer.
    Jongste merkt er vrij weinig van gelukkig.
    Woensdag werd man gebeld dat hij vanaf vrijdag 9 weken in de kost zou gaan. :eek:
    Dacht het even niet. En zeker niet met deze lockdown. Gelukkig is het gelukt om een andere collega daar naartoe te sturen.
    Anders had je mij echt op kunnen vegen. :roflmao:
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Kelly84: je verlof is begonnen!! Wat fijn, geniet ervan! Zijn jullie er al een beetje uit over wat te doen met de naam?
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: gelukkig hoefde je man niet te gaan! Dat zou me idd ook niks lijken. Jammer voor E dat de lockdown nog langer is geworden dan. 1e lockdown had mijn oudste precies hetzelfde. Kreeg hem met geen mogelijkheid aan zijn schoolwerk. Huilen, zeuren, drama was het. Nu gaat het gelukkig een stuk beter, al is het luisteren naar uitleg en opdrachten uitvoeren wel erg lastig soms :rolleyes:.

    Mijn dieet gaat tot nu toe weer goed. Het was even wennen om weer na te denken over alles wat ik mijn mond in doe, maar dat zit er weer helemaal in. Heb mijn favoriete vervangende producten ook weer gekocht. En de kleine is weer helemaal rustig, spuugt niet meer en slaapt weer goed, dus daar doe ik het voor :thumup:!
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera fijn dat het bij jou nu wat beter gaat met het thuis onderwijs.
    Hier nog erg wisselend. Maar denk dat ze er onderhand aan gewend is geraakt.

    Ja dat is een mooie motivatie dan.
    Als je kind heerlijk doorslaapt en weer rustig is.

    @Kelly84 geniet van je verlof!!
     
  8. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 heerlijk hoor, geniet van je verlof! Al een keuze kunnen maken qua naam?

    @Meisje93 ups en downs herkenbaar hoor, hier gaan maandag en dinsdag vaak qua schoolwerk soepel en de rest van de week geen zin... pfff drama. Maar hij zit in groep 3 dus helaas geen keuze, maar we doen ons best. Lukt het eens een dagje niet, dan is dat ook geen ramp. Denk ook aan jezelf!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ja ik ga niet meer pushen.
    De filmpjes moet ze wel dagelijks even kijken van mij.

    Groep 3 is dan helemaal een uitdaging lijkt mij.

    Zie dat je binnenkort naar de gyn gaat. Is dat dan een evaluatie over de medicatie die je nu gebruikt?
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: en dan is ze er net aan gewend en dan mag ze weer naar school (duim duim duim ;):roflmao:).
    Onze oudste vindt het wel prima zo. Denk dat die gaat balen als de scholen weer open gaan :p. De Cito's staan bij ons nu vanaf 11 februari gepland en dan rapport een maand later. Ben benieuwd of ze idd grote achterstanden gaan zien.
    Ik laat hem in ieder geval deelnemen aan de online les en verder moet hij lezen, spelling, taal, rekenen, begrijpend lezen en Engels echt van me doen. Maar als er iets van tekenen of een filmpje van een museum op de planning staat dan mag hij dat van mij overslaan. Maar E zit in groep 1 of 2 toch? Dan zou ik het lekker laten :oops:.
    En ook in groep 3 zou ik kiezen hoor @Joyce2013 wat de echt belangrijke lessen zijn en wat je wel kunt laten.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera om vervolgens weer voorjaarsvakantie te hebben. :roflmao:
    Haha! Kan hij wel weer zijn vriendjes zien, maar ook wel fijn dat hij zich thuis goed kan vermaken.

    In welke groep zit je oudste?
    Het zijn maar filmpjes van 3-10min. Meestal maar 1per dag. Dus die kan ze wel even kijken. Vaak krijgt ze dan een kleine opdracht. Op dinsdag altijd een gymles.
    Heel veel huiswerk heeft ze ook niet hoor. Dus dat kleine beetje vind ik dat ze wel kan doen.
    Blijft ze ook wat verbonden met school.
    Als het af is, moet het altijd vol trots gedeeld worden met de juf incl. Foto erbij. :roflmao:
    Het is alleen soms het begin.
     
  12. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 nou inderdaad gewoon filmpje kijken en dan lekker spelen. Groep 3 is echt rekenen, lezen en schrijven. De knutsel/creatieve opdrachten vind hij het leukste haha. Dus hij doet alles wel maar wil niet altijd de instructies kijken.. maar vooruit! Ik blijf mama en niet juf ;)!

    Als ik binnen eem half jaar niet zwanger zou zijn moest ik terug komen voor verder overleg. En aangezien ik steeds 8/9 dpo al oud bloed verlies deze maand al 6 dpo heb ik vandaag gebeld. Omdat ik me afvraag of het wel goed gaat na de eisprong want die heb ik elke maand. En mocht gewoon gelijk komen hoefde niet het half jaar af te wachten. Ook gemeld dat ik 6 kilo ben afgevallen sinds augustus ivm PCOS dus echt me best doe. Dus 18 februari mag ik heen, ben benieuwd. Zit dan rond me eisprong dus kunnen ze gelijk naar me baarmoeder kijken :thumup:
     
  13. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha nou idd @Meisje93, 2 weken school en dan weer vakantie :rolleyes:. Moet eerlijk zeggen dat ik ze er nog wel voor aan zie dat als de cijfers niet de goede kant op gaan dat ze de lockdown verlengen tot de voorjaarsvakantie. Maar laten we hopen dat dat niet nodig is.

    Hij zit in groep 5. Heeft elke dag minstens 5 vakken op zijn planning waarvan ze verwachten dat hij een half uur per vak nodig heeft. Nou is hij heel sterk in taal, dus daar vliegt hij meestal in 5 of 10 minuten doorheen. Maar rekenen is niet helemaal zijn ding, dus daar is hij soms wel 1 à 1,5 uur mee bezig (vooral ook met jammeren, zuchten, hangen, klieren :rolleyes:).

    Vorige lockdown vond hij het ook heel moeilijk om te beginnen. Nu hebben ze elke ochtend op hetzelfde tijdstip een online les met de juf van 1 uur. Dat zorgt echt voor een duidelijk startpunt. En vaak begint hij al een half uurtje eerder zodat hij eerder klaar is. Als hij zijn lessen af heeft mag hij namelijk gamen op de Switch en niet eerder ;). Goede motivatie :roflmao:

    Echt fijn dat ze direct een afspraak voor je hebben gepland @Joyce2013. Als het nodig is kunnen ze dan idd nog een kijkje nemen of wat onderzoeken in gang zetten. Je zou toch echt willen weten waarom je dat bloedverlies elke ronde hebt.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @joyce29 ja groep 3 is dan andere koek.

    Wat fijn dat je gelijk een afspraak mocht maken. Mooie timing ook. Ben benieuwd.
    En wat knap dat je al zoveel afgevallen bent. :thumup:

    @Yesera ja daar ben ik ook wel een beetje bang hoor. Weet ook niet wat nou beter is voor de kinderen.

    Ja groep 5 is veel huiswerk ja. Haha een héle goede motivatie. :p
    Mijn zusjes zitten vaak om 8.00 al aan het huiswerk. Zodat ze vroeg klaar zijn met hun schoolwerk.
     
  15. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 Ja dankjewel kwam van de 71.8 begin augustus, en nu 63.1 dus in totaal nu al 8.7 kilo en ik ben er nog niet. Wil het liefste naar een gezond gewicht (volgens BMI) en dan mag ik maximaal 59 kilo wegen...alles daar boven blijft overgewicht :rolleyes:. Klinkt bijna absurd maar ga me best doen, voel me sowieso beter zonder al die kilo's haha.

    Ja was echt blij dat ik de afspraak mocht maken, zal misschien dan toch niet goed zijn dat voortijdige bruine verlies... Ik weet het niet maar ik hoop dat ze me kunnen helpen. Nog 3 weekjes geduld.. weer geduld.. intussen 1.5 jaar van de pil af en 9 echte rondes verder. Jij weet hoe het voelt als de moed je in de schoenen zakt...:(
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 super knap! Maar dan ben jij niet heel lang dan, als jij max. 59kg mag wegen.
    Maar je valt vlot af zeg. Op welke manier doe je dat?

    Ik hoop het ook heel erg voor je! Ze nemen je iig serieus. En dat doet al veel met je.
    Hebben ze al eens op hormonen geprikt?
    Klopt, op gegeven moment zat ik er flink doorheen. Maar gelukkig werd het wachten beloond. ♡
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Klopt ik ben maar 1.55 haha. Ik doe Lazy fit methode, is vooral producten switchen. Minder/geen suikers en vetten, producten vervangen door volkoren en af en toe bewust genieten.. Daarnaast wandelde ik in me pauze een half uur (tot dat de scholen dicht gingen ;)) en op zaterdag of zondag. Nu wandel ik een rondje in het weekend, alleen want wil lekker doorstappen. Dus als de kids weer lekker naar school ga ik dat zeker weer oppakken.

    Nou dat vindt ik ook erg fijn, de gyn die ik toen sprak was een hele fijne man. Hij nam me meteen al serieus. Van hem hoefde ik ook niet af te vallen eerst, hij vroeg wil je meteen medicatie. Gaf toen ook aan dat ik dat graag wilde omdat ik 34 ben en ook besef dat zwanger worden en kindje dragen etc steeds zwaarder wordt er risico's kan mee brengen. En hoppa kreeg Letrozol.. nu ook ik had gemaild naar het ziekenhuis en assistente gyn mailde. Geen probleem plan maar een afspraak voor feb. De receptioniste natuurlijk weer moeilijk doen, dus die ging het waar navragen :roflmao: en excuus mevrouw u heeft gelijk.
    Ja maar dat was toen de huisarts en die stuurde me toen met die uitslagen door naar de gyn waar ik vervolgens de diagnose PCOS kreeg. Daarna allen progesteron geprikt om te kijken of de eisprong had plaatsgevonden met het medicijn.

    Ja gelukkig werd jullie lange wachten beloond ♡
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 klinkt goed. Ga eens kijken naar die methode. :)

    Ja echt fijn! Net wat je nodig hebt in de situatie waarin je zit.
    Ah oke. Nou ben benieuwd.
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja ik ben echt blij met deze methode.. heel makkelijk en vooral lekker. Aanmelden op de Facebook voor fijne recepten is ook leuk. Gezin kan makkelijk mee eten omdat je maar kleine aanpassingen maakt in avond eten. Aardappels laat ik zelf weg (behalve bij boerenkool) en rijst doe ik zilvervliesrijst voor iedereen en pasta lasagne altijd volkoren. Ga een op je gemak de gratis guide lezen, ik ben echt blij met deze methode. Makkelijk vol te houden ook, eten als je trek hebt haha helemaal in mijn straatje :roflmao:
     
  20. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    @Joyce2013 wat ben jij goed bezig zeg, en wat fijn dat ze je toch zo snel laten komen bij de gyn, snap dat je vragen hebt over dat bloedverlies ook.
    En ik ga als ik ben bevallen ook is kijken naar dat dieet want hier moet er zeker ook nog wat af straks!

    @Meisje93 hier ook een groep 1 kind, en iedere dag start ze om half 9 met de klas achter de laptop en zingen ze met de juf en we krijgen via de app wat opdrachten die we ook maken en dan een foto sturen en dat vind ze ook echt leuk. Om half 1 is het verplicht voor groep 2 om in te loggen, maar groep 1 mag ook mee doen als ze het leuk vinden, dus als we thuis zijn doen we dat ook.

    @Yesera jij mag dus echt wel een beetje aan de bak als thuis juffrouw. Lijkt mij echt pittig!! Hoe gaat het met de jongste?

    Hier afgelopen maandag mijn laatste werkdag gehad, en dat bevalt me prima!
    En natuurlijk het nieuws dat volgende week de scholen waarschijnlijk weer open gaan kwam natuurlijk als een verrassend goed nieuwtje! Toch nog een klein beetje extra rust pakken.
    Het niet kunnen slapen Snachts slaat nu wel toe, lig al vanaf half 4 klaar wakker in bed.
    Hoop ook echt dat de kleine dame niet heel lang op zich laat wachten
    Het namen probleem heeft ze uiteindelijk opgelost gelukkig. Ik wilde toch echt niet dezelfde naam en had dan ook mijn eerste echte leuke naam achter de hand die er wel op lijkt, en man lief ging overstag dus ik ben heel blij!
     

Deel Deze Pagina