Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: voor ons is het geen fase hoor :roflmao:. Temperament zit gewoon in hun karakter :rolleyes:. Bij de kleine kan ik er nog om lachen, bij de oudste is het soms veel lastiger. Maar die komt als ie bedaard is altijd wel weer oprecht zijn excuses aanbieden. Lange ademmmm :rolleyes:
    Maar slim om even te kijken hoe het nu met de kleine man verloopt. Omgaan met deze driftbuien kan er geen hormonen bij gebruiken ;). Hopelijk is het voor jullie een korte fase!
     
  2. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera hoe was het gesprek bij de arts? Al andere peulvruchten geprobeerd bij de kleine man?

    @Meisje93 hoe gaat het met jouw lijf, en met de meiden?

    Hier de afgelopen weken een hoop gebeurd. Tijdens mijn vakantie apje gehad van een oud collega, ze vroeg of ik terug wilde komen. Heel eerlijk geweest dat ik mijn vastigheid niet op wil geven en dat wij graag nog een 3e kindje willen en deze wens niet aan de kant willen schuiven. Ze hebben me toen een bod gedaan met gelijk vast contract, wel 2 maanden proeftijd, en een mooi salaris. Ik ga dus 1 november na 4 jaar weer terug naar het bedrijf waar ik bijna 8 jaar heb gezeten. Nooit verwacht maar vind het ook wel weer heel spannend.

    Kinderwens is er nog steeds, alleen mijn man twijfelt nu weer, ik niet. Wil nu in ieder geval wel wachten tot na de proeftijd dus mijn man heeft nog tot januari om na te denken :roflmao:. Daarna wil ik dat hij een keuze maakt, ik zou het niet erg vinden langer te wachten met zwanger worden, maar wil wel duidelijkheid. Bij mij begint het toch gewoon weer te kriebelen ondankt dat L. echt een boef is. Maar ik laat hem iets meer ondernemen en dus vallen haha. Ik kan hem gewoon niet overal voor beschermen dus soms moet hij het maar ondervinden denk ik. Dit geeft mij meer rust, ik heb me weg gevonden met zijn karakter. Ik ben net me oudste zoon, heel rustig en maken ons niet zo snel druk. L. zal altijd zo blijven maar straks kan hij wel praten en luisteren (begrijpen waarom dingen soms niet kunnen of mogen). Ik ben er klaar voor, maar eerst de nieuwe uitdaging qua werk aangaan. En zo ben ik toch weer terug op beginnen in januari wat ook eerst de planning was haha.:D
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi @Joyce2013! Wat leuk dat je weer teruggevraagd bent bij je oude baan en direct een goed contract krijgt! Was je destijds op een goede manier weggegaan daar? Wel heel spannend idd weer straks. En heel grappig dat je nu weer terug bent bij je oorspronkelijke planning :D. Ben benieuwd wat je man uiteindelijk voor keuze gaat maken. Hier is ook mijn man degene die meer richting nee voor een 3e leunt dan ik. Mijn cyclus is inmiddels wel weer op gang! Halverwege vorige week al het gevoel van een eisprong en idd vandaag, 10 à 11 dagen later, voor het eerst in ruim 26 maanden ongesteld geworden. Aan de ene kant jammer ;), maar aan de andere kant ook wel fijn dat het weer werkt.
    Hier weer allemaal een luchtwegvirus achter de rug. Zelf niet echt ziek geworden, maar niet helemaal fit geweest. Mijn man ligt nu met koorts in bed. De jongens zijn er deze keer beter doorheen gekomen. Zodra ze begonnen te hoesten direct gestart met luchtwegmedicatie. Voor de jongste hebben we nu ook een ontstekingsremmende puf gekregen en die werkt erg goed. Helaas ook direct weer spruw te pakken :(, maar ook daarvoor heb ik de zalf gewoon klaarliggen, dus snel weer onder controle.
    De kinderarts was vorige week erg tevreden over hem. Hij is weer goed gegroeid. Is nu 79 cm en 11 kilo. Zijn luchtwegen wil ze wel goed in de gaten houden want hij had wel erg veel slijm, dus over 2 maanden een extra controle. Daarnaast ook de conclusie dat hij nog steeds allergisch is voor melk, ei, soja, pinda en hazelnoot. Komende 6 tot 12 maanden daar geen provocatie meer mee doen. Peulvruchten mochten we wel verder uittesten. Op linzen, kikkererwten en snijbonen heeft hij het heftigste gereageerd, dus die moeten we als laatste testen zo rond december. Helaas gaat het testen van andere peulvruchten niet helemaal vlekkeloos. Ik merk dat hij hele kleine hoeveelheden aankan, maar nog geen grotere hoeveelheden. Taugé in een miniloempia ging goed. Sperziebonen vindt hij zelf niet lekker, maar gaat goed als hij pas 12 uur nadat ik het gegeten heb bij mij drinkt. Maar toen hij vorige week ziek was, heeft hij de hele nacht bij mij gedronken nadat we sperziebonen gegeten hadden en toen had hij weer flinke buikpijn en scheten. Blijkbaar krijgt hij dan toch teveel van die allergenen binnen. Dus er zit vooruitgang in, maar hij is ook daar nog niet helemaal overheen gegroeid.

    @Meisje93: ik ben ook benieuwd hoe het met jouw lijf gaat!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 / @Yesera
    Lief dat jullie het vragen. Gaat met ups en downs. Ga nog altijd naar de fysio en sportschool.
    Al denk ik dat ik met de fysio ga stoppen. Zit inmiddels weer bij een andere. Maar ben eigenlijk een beetje uitbehandeld. Zal het allemaal zelf moeten doen met veel oefeningen.
    De planning is, dat ik per 1 november de ziektewet uit ga. Ben benieuwd of ik dat ga redden. Maar heb nog veel contact met uwv en verzuim manager.
    Helemaal pijnvrij zal ik nooit worden. Verwacht ik ook niet, als het maar leefbaar is. ;)

    @Joyce2013 oh wauw! Ook wel een eer dat ze je graag terug wilden.
    Heel veel succes en plezier met je oude en nieuwe baan. :D

    Oeps, nou gelukkig heeft je man nog de tijd om er goed over na te denken.
    Begrijpelijk dat je duidelijkheid wilt. Gaat toch over je toekomst.

    @Yesera fijn dat je kinderen niet al teveel last hebben gehad van de infectie.
    Man inmiddels ook weer opgeknapt?
    Wat fijn dat de kinderarts tevreden was! Geeft je als mama toch weer een boost. Je doet zo je best.
    Och wat reageert hij nog heftig zeg. Zo sneu dat hij gelijk zo'n buikpijn heeft.
     
  5. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera Nee ben eigenlijk op een hele nare manier weggaan daar, ben ontslagen. Bleek toen net zwanger van de eerste maar ook dat deed er niks toe. Wel veel geld mee gekregen waardoor ik eerste 1.5 jaar thuis kon blijven en genieten van de kleine. Het is een heel groot bedrijf 1 van de big 4 accountants kantoren.
    Een collega van hier die bij dat bedrijf ging soliciteren op die functie wilde mij als referentie omdat ik daar heb gewerkt. Uiteindeijk is zij iets anders gaan doen en hebben ze mij benaderd voor die functie. Ik heb er goed over na moeten denken, maar dit is een hele andere afdeling en door de mooie aanbieding ben ik toch overstag gegaan. Ik heb er heel veel zin in, en voor de rest ga ik het zien. Komt vast wel goed.

    Wat fijn dat je cyclus nu weer op gang is, vast ook vreemd zo'n eerste menstruatie na zoveel maanden niet. Jeetje weer luchtwegvirus te pakken wat ontzettend naar, wel fijn dat je jongens er aardig doorheen zijn gekomen. Behalve de spruw van de jongste dan, ook zo zielig, gelukkig had je de medicatie hiervoor thuis al.
    Fijn dat de kinderarts tevreden was, en alleen maar prettig toch dat ze zijn luchtwegen extra willen controleren. Hij reageerd wel heftig dan he, arm ventje. Zit vooruitgang in maar wat zou je als ouder te graag willen dat hij er overheen groeit.

    Nou mijn man zei gister naar de meest verschikkelijke dag met regen en 2 knaapjes binnen ooit hahaha :roflmao: (ze hebben het huis afgebroken samen, echt wauw) dat het echt wel goed komt die derde. Alleen nu nog even niet L. moet even groter worden en leren luisteren. En boender zal hij altijd zijn, maar het zou fijn zijn als hij zou gaan luisteren naar Luca nee niet doen. Constant er heen hem van de eettafel/salontafel/eetkamerstoel moeten afpakken is gewoon vermoeiend hahaha, net als elke lade open trekken en met chips aan komen of met de soeplepel op de pannen slaan. Dat was kort beschreven onze dag gister, als het nou even droog was waren we naar buiten gegaan plassen stampen en uitrazen, daarna in bad en wat lekker snoepen.. Maar in de regen ga ik niet lopen :rolleyes:. Dus ben erg blij met dit nieuws van mijn man en de tijd zal het leren wanneer we er weer klaar voor zijn. Ben benieuwd hoe jou man er over een tijdje in staat, hoe gaat het verder met hem?

    @Meisje93 Dankjewel, gaat vast goed komen. Ik heb er zin in!

    Toch best heftig ziekte wet weer uit. Hoop ook voor je dat de pijn leefbaar word.
    Snap dat naar de fysio gaan op een gegeven moment gewoon klaar is, ze kunnen je geen nieuwe oefeningen meer laten zien. En alle oefeningen kun je thuis waarschijnlijk zelf doen. Toch hoop ik echt voor je dat het beter wordt.
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 oh dat is zeker niet leuk weggaan. Wel prettig dat je nu op een andere afdeling komt.

    Wat fijn dat je man zijn beslissing al genomen heeft! :)
    Klinkt als een hele pittige dag underdaad. Maar groot gelijk om nog even te wachten. Anders heb je helemaal je handen vol.

    Ja best wel! En ook zo definitief...
    Inderdaad gestopt bij de fysio. Maandag voor het laatst geweest, vracht papieren met oefeningen meegekregen. Meer kon ze niet meer voor mij doen.
    En natuurlijk blijven sporten en blijven opletten met alles.
    We gaan het zien, hoop ook heel erg dat het beter wordt. Sinds gisteren weer de hele tijd pijnscheuten. Heel irritant.
     
  7. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou inderdaad, denk dat hij diep in ze hart eigenlijk altijd 3 kids heeft gewild maar door de jongste gewoon even dacht wow zo kan het dus ook. Het was meer omschakelen en ze worden groter, druk en ondernemend zal hij altijd blijven maar dat is ook wel een beetje jongentjes eigen. De oudste houd van knutselen etc. veel rustiger. Maar ik vind het juist super leuk 2 totaal verschillende jongens.

    Nou dat kan ik me goed voorstellen hoor, zo definitief is toch wel een omschakeling.
    Wel fijn dat je oefeningen hebt meegekregen, beetje naslag werk is toch altijd wel fijn. Je bent er maar druk mee bezig, je moet gewoon echt je leven er op aanpassen. Natuurlijk geen probleem als het helpt, maar dan nu weer die pijnscheuten zit je dan ook niet op de wachten. Je doet er alles aan om het beter te maken! Heb je iets gedaan waardoor dat dan nu weer komt, die pijnscheuten of meer gewerkt?
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: nu ik het lees bedenk ik me idd dat je dat wel eens verteld hebt over je werk. Wel fijn dat je nu bij een andere afdeling gaat werken. Hoop voor je dat het gaat bevallen!
    En wat fijn dat je man het zo duidelijk heeft gezegd en dat zo'n drama dag thuis hem niet heeft afgeschrokken :D. Nog even geduld dus en tot die tijd lekker zwijmelen bij alles wat met baby te maken heeft :).
    Onze jongste heeft echt weer een ontwikkeling doorgemaakt. Hij begrijpt weer zoveel meer! En probeert echt alles na te papagaaien en kopieert al ons gedrag en vooral dat van de oudste :eek:. Dus onze nieuwste zin tegen grote broer is goede voorbeeld geven!! Maar voordeel van alles is wel dat hij ook echt begrijpt dat iets niet mag. Hij blijft het nog steeds proberen, maar door consequent te blijven krijgt ie wel door dat het geen zin heeft. Vandaag wierp hij zich ook weer op de grond en ik zei direct tegen hem nee hoor, daar beginnen we niet aan, stop daar maar direct mee. En meneertje stond op en stopte met huilen met zo'n blik van, oké, dat heeft dus geen zin :roflmao:. Ook met eten weet ie nu dat hij echt niet alleen zijn vlees kan opeten, maar dat hij omstebeurt ook bijvoorbeeld aardappelen en groentes moet eten. Hij kan piepen en wijzen naar zijn vlees wat hij wil, maar hij krijgt pas een hapje als hij eerst wat anders van zijn bord geprikt en gegeten heeft (vlees/vis leg ik op een bordje buiten zijn bereik ;)). Dus de fase wordt weet beter! :D:thumup:
    Met mijn man gaat het steeds een beetje beter. Hij heeft heel veel aan zijn therapie en hij heeft nu ook 2 vormen van thuisbegeleiding om weer actiever te worden en een dagindeling te krijgen waar hij voldoening uit haalt. De beslissing voor een 3e moeten we nu niet nemen. Eerst alles goed voor hem op de rit en dan kunnen we echt een goede beslissing nemen.
    De oudste zit zichzelf nog wel een beetje in de weg. Hij verveelde zich op school en voelde veel onrust. Gelukkig pakten de juffen dat goed op en krijgt hij nu op verschillende gebieden plus-werk en hoeft hij niet altijd op de uitleg te wachten als hij het lesmateriaal al snapt. Ook hebben we een wiebelkussen voor hem gekocht om daarop te wiebelen in plaats van te willen opstaan door onrust in zijn benen. We willen nog wel kijken naar speltherapie voor hem, dus daar gaan we binnenkort voor een verwijzing voor naar de huisarts. Hij is zo slim en denkt al zo ver door voor zijn leeftijd, dat hij zich daardoor af en toe te veel gelijk plaatst met volwassenen. We hopen met speltherapie handvatten te krijgen om zijn nieuwsgierigheid te voeden, maar hem wel kind te laten blijven.

    @Meisje93: wat vervelend dat je vandaag weer zulke pijnscheuten had. Je moet je niet laten haasten hoor om de ziektewet uit te gaan. Je moet echt niet sneller gaan of meer willen dan je lichaam aankan. Ik train nu al 5 jaar bij een fysiotherapeut en doe oefeningen voor balans en spierkracht. Zijn je buikspieren, rugspieren en bilspieren sterk genoeg en evenredig in balans om je lichaam stabiliteit te geven? Vaak is een probleem van 1 lichaamsdeel juist ook op te lossen door stabiliteit in de aangrenzende gebieden te verbeteren. Zo ken ik iemand met rugklachten puur omdat ze haar buikspieren totaal niet gebruikt. Ik hoop toch voor je dat je een manier kan vinden om pijnvrij te leven!
     
  9. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera inderdaad gewoon lekker over dromen nu en in 2020 gaat het sowieso werkelijkheid worden. Geduld is een wachtwoord ;)!

    O echt, volgens mij zit onze zoon nu in de sprong, is dat ongeveer met 17 maanden? Wij zitten namelijk in het drama gedeelte van in de nacht wakker en vroege ochtenden haha.
    Geweldig kan niet wachten tot deze sprong dan verwerkt is haha. In ene is hij dus echt weer een stap groter en wijzer, vind het altijd fijn als ze je echt gaan begrijpen. Dan kun je eindelijk echt gaan opvoeden zeg maar, regels stellen etc en dat ze dat ook nog onthouden ook :roflmao:!
    Dat wijzen naar eten herken ik hier ook, meneer heeft ook liever aardappelschijfes dan witlof. Dus doen het ook apart maar hij word kwaad, gillen alles uit de kast hoofd achterover, drama. Hij heeft echt een hele oneerlijke papa en mama :roflmao:. Ben blij dat het beter wordt :thumup:

    Wat fijn dat het weer iets beter gaat met je man, goed om te horen dat hij de juiste begeleiding heeft om zijn leven weer op de rit te krijgen. Natuurlijk moeten jullie nu de keuze voor een derde niet maken, eerst moet alles weer rustig zijn en iedereen goed in ze vel.
    Wat goed dat de school inspeeld op de leergierigheid van jullie oudste, lijkt me lastig als hij zo wijs is inderdaad. Hij moet nu nog lekker spelen en kind zijn inderdaad, goed dat daar ook begeleiding voor is. Goed om te horen dat er tegenwoordig zoveel handvatten zijn om hulp te krijgen. Onze oudste is enorm onzeker, vindt alles eng. Vrijdag voor het eerst naar zwemles hij heeft gehuild dat hij niet wilde :( zo zielig. Ben heel benieuwd hoe het morgen dan echt gaat, ik mag mee dus hopelijk helpt het hem om mij te zien. Hij vind de wereld gewoon heel spannend, en dat snap ik want ik heb dat ook nog. Maar wil hem niet verdrietig zien er is zoveel moois ook al is het spannend... Op school zeggen ze ook hij doet het super maar hij zou minder onzeker mogen zijn want hij kan het echt wel. Sporten of iets dergelijks durft hij ook niet, komt misschien wel. Misschien wil ik teveel voor hem en is hij tevreden met wat hij heeft. Niemand zei dat ouder zijn makkelijk is haha :rolleyes:.

    Zondag word hij alweer 5 jaar :eek:!! Zaterdag feest hier dus, hij krijgt een skelter van ons. Hebben er gelijk 1 gekocht via MP met extra stoel en kar zodat de kleine mee kan haha. Samen scheuren door de buurt.:thumup:

    Fijne dag dames!!
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: nog gefeliciteerd met de oudste! Heeft hij een fijne verjaardag gehad? En hoe is de eerste zwemles gegaan? Onze oudste is nu een jaar bezig met zwemles, verwacht dat hij nog een paar maanden moet.
    Of rond 17 maanden en sprong is weet ik niet. Bij de oudste herkende ik de sprongen wel, bij de jongste niet. Ik merk wel wanneer hij de sprong gemaakt heeft, maar zie geen echte aanloop ofzo. Maar dat komt ook omdat we bij de oudste rust hadden en dan duidelijk onrust voor de sprong merkten. De jongste heeft natuurlijk al veel meer onrust gehad, dus daar valt het niet bij op. Hij leert nu wel elke dag nieuwe woorden en is alles na aan het doen. Ook nee heeft hij al ontdekt :roflmao:. Van de week in de supermarkt bleef hij stil staan, dus ik zei kom! Zegt ie: NO! Ik kwam niet meer bij :roflmao::roflmao:
    Voor de oudste hebben we nu een verwijzing voor een orthopedagoog. Volgende week hebben we een intake. Huisarts vond het heel goed dat we hulp vroegen, maar vond een diagnose of speltherapie echt wel een stap te ver. Met de orthopedagoog kunnen we kijken wat hij nodig heeft om beter met de prikkels en emoties om te gaan. Ben benieuwd. We hebben een 8 pagina tellende vragenlijst gekregen voor de intake, dus hebben nog even huiswerk te doen :eek::D
    Bij mijn man zie ik duidelijk effect van de thuisbegeleiding. Nu hopen dat hij het vast weet te houden, want dat is vaak waar het op strand. Maar dat weet deze hulpverleenster, dus dat is ook een focus van haar.
    Ik heb er al weer goed de balen van dat mijn cyclus weer op gang is. Vorige week in de week waarin vermoedelijk mijn eisprong heeft plaatsgevonden direct weer flinke migraine :(. Hopelijk wordt dat niet weer een 2-wekelijks liedje, anders moet ik weer aan de metoprolol. Geen idee alleen of dat samengaat met borstvoeding.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ja dat schrikt dan weer een beetje af, als je 2e kindje anders is van karakter.
    Inmiddels de sprong weer voorbij? Altijd pittig die sprongen.

    Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie oudste zoon! Gezellige verjaardag gehad? Ging de 2e zwemles al wat beter? Zo sneu als ze zo onzeker zijn. Helaas heeft dat zijn tijd nodig om dat te ontwikkelen.

    @Yesera oh wauw al 5 jaar bij een fysio therapeut. Dan val jij ook onder chronisch zeker? Is dat een bepaalde training waar ik op kan googlen of is dat alleen bij jou fysio therapeut?
    Mijn spieren zijn inderdaad nog niet goed in balans. Daarvoor ga ik naar de sportschool.

    Wat fijn om te lezen dat het wat beter mag gaan met je man!
    Wat goed dat de juffen zo goed meedenken met je zoon. Om hem toch die uitdaging te geven.

    Och jeetje gelijk weer die migraine, wat waardeloos zeg! :(
    Hoeveel keer op een dag geef je nog borstvoeding?

    Fijn dat het intake gesprek al zo snel plaats kan vinden. Maar jemig wat een lange vragenlijst zeg! Succes met het invullen ervan.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier gaat het trouwens zijn gangetje.
    F. zit inmiddels op andere medicatie voor haar stoelgang en wat een verschil!! Ze drinkt weer graag haar flesjes leeg. Zo blij mee, eindelijk weer goede plasluiers.
    Inmiddels lijkt ze weer uit een sprongetje te zijn. Ze is weer vrolijk en slaapt weer een stuk beter.
    Qua lichamelijke ontwikkeling doet ze nog vrijwel niks.
    Niet omrollen, niet zitten, op de buik houdt ze nog geen 5min. vol.
    Soms twijfel ik, of het wel oké is dat ze nog zo weinig doet.
    Maar ze is tevreden
     
  13. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera @Meisje93 dankjulliewel, hij heeft een super verjaardag gehad. Was een gezellige dag en flink verwend. Zwemles was spannend en hij moest meerdere keren huilen, afgelopen vrijdag 2e les en hij zei dat hij niet hoefde te huilen. Geen idee natuurlijk mocht er niet bij zijn haha. Maar geloof hem op ze woord, hij vindt het gelukkig wel leuk dus hopelijk houden we dit vol.

    @Yesera Snap inderdaad wel dat je het bij je jongste minder snel merkt omdat hij vaker onrustig is. Hier is het erg duidelijk en vermoeiend ook haha. Ook dat stomme uur, zit al 2 dagen om 6 uur in de woonkamer. Maar hopelijk vinden we snel weer het oude ritme van 7 uur wakker terug, dat is me vroeg genoeg haha.
    Succes bij de orthopedagoog deze week, gelukt met het boekwerk aan vragenlijst haha. Jeetje zeg, maar ben benieuwd wat hij/zij voor jullie kan betekenen.
    Fijn dat het beter gaat me je man en inderdaad nu vasthouden, ook goed dat de hulpverleenster bewust is van de valkuil.
    Wat ontzettend balen van de migraine, hoop voor je dat het niet elke 2 weken nu weer terug komt. Snap dat je niet aan de medicijnen wilt hoor, sterkte.

    @Meisje93 Nee we zitten nog wel in de spong, meneer is erg eigenwijs momenteel. Voornamelijk met slaapjes doen haha, hij gaat steeds niet slapen (overdag) maar dat is voor zijn humeur zoveel beter. Ach het hoort er bij, het is alleen vermoeiend in combinatie met 4 dagen werken. Maar over een half jaar zal alles een stuk rustiger zijn.
    Kan me voorstellen hoor dat je twijfelt, maar zolang de kleine meid tevreden is lijkt het mij geen probleem toch. Bedoel elke kindje ontwikkeld op zijn of haar eigen tempo. Hebben ze er op het consultatiebureau nog een mening over? Geniet van haar zolang ze zo klein is. Onze jongste werd mij veel te snel groot en "zelfstandig", daar komt ook vast de wens voor nog een kindje vandaan haha :rolleyes:.
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ook super spannend natuurlijk. Hoe gaat de zwemles nu?

    Nee laatste keer op het bureau hebben we het alleen maar over haar voeding gehad.
    Laat het los inderdaad. Komt vanzelf wel een keer. ;)

    Oei nu al niet meer willen slapen overdags. Hopelijk is dat een fase geweest en doet hij nu weer heerlijk slapen.
     
  15. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Zwemles gaat beter hij is minder angstig en gaat er met plezier heen gelukkig. De rest komt vanzelf wel.

    Nou hij slaapt weer overdag hoor wel vaak 1 tuk nog maar. Wisselt een beetje per dag en hoe vroeg hij wakker was in de ochtend etc. Sprong zijn we voorbij nu wel weer kiezen waardoor hij nachtelijk soms wat spookt. Maar het hoort er ook gewoon allemaal bij. Onze eerste was gewoon een makkie en nog steeds. Even omschakelen gewoon.

    Goed dat je het hebt losgelaten, zolang ze vrolijk is de rest komt vanzelf lekker in eigen tempo.
    Verdet alles goed met jullie?

    @Yesera hoe gaat het met jullie?

    Ik ben deze week begonnen aan me nieuwe baan en tot nu toe echt heel blij met deze stap. Even omschakelen maar de dagen vliegen voorbij!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 oh wat fijn! Als hij er met plezier naar toe gaat, komt het wel goed.

    Ja helaas hoort het erbij. E was ook altijd gevoelig voor die sprongetjes.
    Maar wel fijn dat hij overdags weer een slaapje doet.

    Daarom! Ze is tevreden en dat is het belangrijkste.

    Leuk! Nou heel veel succes verder met je baan.
    Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt.

    Hier gaat het goed, momenteel zijn wij op vakantie.
    Even heerlijk tijd voor het gezin.
    Verder druk op het werk, maar dat zal nooit meer verdwijnen vermoed ik.
    Nog een paar maandjes en dan mag E. naar de basisschool. Zo benieuwd hoe ze dat gaat vinden.
    Waterpokken heeft ze net achter de rug. Niks geen last van gehad gelukkig.
    Eens kijken of ze F. nog heeft aangestoken.
     
  17. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat spannend maar de basisschool, zo leuk ook. Al vond ik M wel in een halfjaar tijd in ene zo groot. Ben benieuwd zou hoe kleiner ze zijn met waterpokken hoe minder last ze hebben.

    Wel heel lekker vakantie nu, lekker in Nederland of verder weg? Lekker genieten met je gezin, heerlijk. Ik hoop na kerst die week te kunnen nemen, maar ja nieuwe baan dus ben benieuwd wat kan haha.

    Hier alles verder prima merk dat me cyclus redelijk stabiel begint te worden 30 dagen ei op dag 19 en dan lf van 11. Beetje korte lf maar heb ik altijd gehad. Wie weet word hij nog langer en anders maar etos zwanger worden of hebben jullie nog tips?
     
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hallo dames! Sorry voor mijn afwezigheid!! Heb wel meegelezen hoor, maar te druk om te reageren. Het is druk op werk en druk thuis. Op werk is een collega uitgevallen. Haar vervangers waren nog niet goed ingewerkt, dus dat moet ik nu voor een groot deel doen. En dat terwijl oktober t/m december ook altijd piekperiode is voor mijn eigen werk, dus ik zit niet stil :eek:.
    Thuis zijn we druk met de jongens. Ze zitten nu allebei op voetbal (natuurlijk op onmogelijke tijden). Daarnaast heeft de oudste nog zwemles. Met de jongste gaat het heel goed. Hij is fysiek heel sterk en handig. Met voetballen is hij de allerjongste in de groep (is eigenlijk pas vanaf 2), maar hij doet absoluut niet onder voor de rest. Is echt aan het rennen en dribbelen met de bal en schopt hem zo het doel in. Qua allergieën heb ik verder niks meer getest. Vind de rust wel weer even fijn zo. De afgelopen weken slaapt hij zelfs regelmatig een nachtje helemaal door. Zou gekke henkie zijn als ik dat weer ga verpesten met het uitproberen van nieuwe dingen. Mama wil even gebruik maken van de situatie en bijslapen :D. Hij begint ook steeds meer te praten en zet zo af en toe ook twee woordjes achter elkaar. En nee heeft hij al vèr voor de 2 jaar ontdekt, dus ook dit maal is het ik ben nog lang geen twee, maar ik zeg al nee :rolleyes:. De oudste had het ook op deze leeftijd en de jongste zegt nu ook de hele dag door nee en wil dan ook echt niet o_O. Er wordt dus aardig wat afgegild, gekrijst en gehuild....
    Omdat de jongste op voetbal ging, wilde de oudste opeens ook. Voetbalclub vroeg hem direct voor een nieuw team, dus hij heeft nu 2x in de week training en op zaterdagen wedstrijden. Ze bakken er nog weinig van, maar hij vindt het geweldig :D. Op school gaat het ook goed. Voor thuis zijn we bezig met een orthopedagoog. Op dit moment focussen we ons op het in een vroeg stadium signaleren van frustratie in de hoop daarmee een ontploffing te voorkomen. Soms lukt dat wel, maar soms ook niet. Hij gedraagt zich voorbeeldig op school en moet thuis dan echt al die prikkels kwijt. Dat krijgt hij momenteel nog niet gereguleerd, maar we zijn ermee aan de slag.
    Met mijn man gaat het op en af. Hij slaapt heeeeeel slecht. Op dagen dat hij redelijk slaapt, gaat het beter met hem. Op dagen dat hij nauwelijks slaapt is het ook veel moeilijker voor hem om te functioneren. Zijn focus op therapie ligt dan ook bij het onder controle krijgen van zijn slaapproblemen en het creëren van een goed ritme.

    @Joyce2013: wat fijn dat je nieuwe baan zo bevalt! Zit je er al wat meer in? Wat is de status van jullie kinderwens momenteel? Zit je met de jongste al in een rustiger vaarwater?

    @Meisje93: spannend straks de oudste naar de basisschool. Weer een hele stap is dat, maar ze zijn er idd vaak echt wel aan toe. Ze gaat het vast leuk vinden!
    Hoe lukt het loslaten van de ontwikkeling van de kleine? Ik vind het Van Wiechen ontwikkelingsschema altijd wel heel fijn (Google maar eens). Je denkt vaak dat ze iets allang moeten kunnen, maar in werkelijkheid liggen die mijlpalen vaak best ver weg. Omrollen bijvoorbeeld kunnen kinderen vaak eerder, maar het hoeft pas vanaf 9 maanden. En los zitten pas vanaf 12 maanden. Ze kunnen niet alles tegelijk ontwikkelen. Heeft ze de waterpokken uiteindelijk nog gekregen?
    En hoe gaat het met je lichaam?
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 ja hier ook. Zo groot en wijs geworden in korte tijd.
    Maar helaas is de verveling flink toegeslagen hier.

    Zijn in Nederland gebleven. Zijn naar het land van bartje geweest. Weer heerlijk genoten van het gezin.
    Wil je dan ook weg? Of gewoon lekker een weekje thuis.
    Ja dan is het maar weer afwachten. Gaat dat bedrijf altijd door?

    Super zeg, maar inderdaad wel een korte lf. Maar niet te kort toch?
    Oei geen tips helaas. Ik heb zelf een lf van 14-15. Dus nooit daarover ingelezen.

    @Yesera oei dan is het inderdaad extra druk. Nou veel succes en sterkte.
    Je zal wel gesloopt zijn.
    Ah wat leuk samen op voetbal. Wist niet dat ze daar al zo jong mee mochten starten. Kunnen ze iig wel goed hun energie kwijt.

    Snap je helemaal! Nachtje doorslapen wordt dan heilig haha.
    En ook wel fijn voor hem dat het even rust is in huis en in zijn lichaam. Oeps, begint dus al een hele eigen sterke wil te krijgen.
    Hoe gaat de oudste daar mee om?
    Vind hij dan niet juist fijn als hij thuis uit school komt even een uurtje alleen op zijn kamer te zitten. Zodat hij even een prikkelvrije ruimte heeft?

    Wat vervelend dat je man zo slecht slaapt. Pitiig hoor allemaal.
    Zal voor jou ook niet altijd makkelijk zijn, al die zorgen.

    Zeker spannend! Maar ook zin in eerlijk gezegd. :p
    Ja kan het nu wel aardig loslaten, ze is tevreden iig. Mrja er zit weinig pit in haha.
    Ik zal eens naar dat schema kijken!

    Met mijn lichaam gaat het op en af. Moet goed op mijn grenzen letten en niet teveel willen op een dag. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Als ik slecht heb geslapen voel ik het ook weer goed aan mijn lichaam.
    Het stagneert een beetje, maar dat had ik eerlijk gezegd ook wel aan zien komen dat ik op gegeven moment op een punt kwam dat het stagneert.

    #waterpokken. Ja hoor F. is aangestoken door grote zus.
    Gisteren kwamen de eerste pokjes in zicht. Hopelijk krijgt ze er niet al teveel last van.
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Helaas.
    F. heeft ontzettend veel last ervan. :(
    Slaapt erg slecht. Heel haar mondje zit vol. Arm kind.
    Jullie nog tips?
    Badje met brinta doe ik al. En gebruik de calendulan zalf van vsm.
     

Deel Deze Pagina