Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo, vandaag terug gekomen van een midweekje weg. :)
    Waren heerlijke dagen. Maar ook erg druk. (Met schoonfamilie) nu weer heerlijk genieten van de rust.

    @Yesera wat een leuke manier om het zo aan je ouders te vertellen.
    Wanneer heb je je volgende echo?

    @Joyce2013 wat vervelend dat het een obsessie begon te worden. Ook wel herkenbaar eigenlijk.

    Hopelijk breken ze allemaal snel door!
    F. heeft nog een lange weg te gaan. Die heeft nog maar 2 tandjes..
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Lekker er even tussenuit @Meisje93! Ik ben ook toe aan vakantie, maar wil ook opsparen om vakantie te combineren met mijn verlof :). Dus heb gewoon gewerkt deze week. Man zat thuis met 2 hyperdrukke kids omdat hij nauwelijks naar buiten kon door het weer o_O.
    Gaan jullie wel vaker met schoonfamilie op vakantie?

    Ik heb de volgende echo 'pas' 20 maart. Duurt me veel te lang :rolleyes:
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 wat heerlijk midweekje weg, snap dat het weer even bijkomen was haha. Maar ook altijd erg gezellig.
    Wij waren vorig weekend, weekend weg met familie en schoonfamilie. Man werd 40 en was een verrassing, was top! Maar ook fijn weer thuis te zijn.

    Agos pas 2 tandjes Luca was ook laat 8 maanden eerste tand. Vannacht was weer bal 3 keer wakker huilen zo een pijn, arm schaap. Wens jou ook heel veel succes, ooit zitten de mondjes vol haha!

    @Yesera snap dat je het wil opsparen tot je verlof, heerlijk langer verlof is zo fijn. Nu dan wel even doorbijten inderdaad maar voor een goed doel.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera extra lang verlof is ook fijn! Ja hier in NL heeft het veel geregend begreep ik.
    Wij hebben alle dagen sneeuw gehad.
    Gaan 1x per 2 jaar met schoonfamilie een midweek weg. Maar denk dat dit de laatste keer was. Groep wordt steeds groter namelijk. Oudste kleinkinderen krijgen ook allemaal verkering.

    Snap ik! Gelukkig is het over 21 dagen al. Klinkt wat korter. :)

    @Joyce2013 heel gezellig, maar allemaal moe haha. Zelfs E. ligt nu op de bank te slapen. Helemaal uitgeput.
    Wat een leuke verrassing! Ja weer thuis is ook weer erg fijn.

    Ja baal enigsinds wel dat ze zo traag is. Maar ach, je doet er niks aan.
    Ah zo sneu, zeker als hij er 3x wakker van wordt.
     
  5. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ja gezellig maar ook vermoeiend haha. Weer lekker bijgekomen allemaal?

    Hier vannacht wakker van de pijn in me baarmoeder? Heel gek verwacht er niks van maar toch was noemenswaardig haha.
    Geen idee wanneer me eisprong is geweest, test was vrijdagavond denk voor het eerst positief ging nog meer knallen op zaterdagochtend en bleef knallen tot de avond. Ik kijk normaal naar me rustharslag maar vrijdag op zaterdag 3 keer uit bed met huilend L. dus niet heel betrouwbaar denk. Hij loopt langzaam op als mij ei bijna is en na de eispong schiet hij nog 2/3 hoger. Maar is nu een zootje houd het maar op zondag gesprongen.
    De onzekere en lange wachtweken zijn weer begonnen haha, voetjes op de grond en niet te veel denken. Vrouwen brein man man man wat slaat dat toch op hol als je zwanger wilt worden haha. Of het nu de eerste of de derde kindje is.
     
  6. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93, @Joyce2013 en @Kelly84, hoe gaat het met jullie? Heeft het coronavirus veel invloed op jullie leven? Zelf nergens last van. Komende weken kan ik thuiswerken, dus vind het wel prima.
    Verder nog 1 week wachten op de termijnecho :)
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heb net een griepje/zware verkoudheid achter de rug. Maar inmiddels aardig opgeknapt. Nog wel een erge kriebelhoest en zo nu en dan niezen. Maar in de zorg mag je alleen thuis blijven als je er ook nog koorts bij hebt.
    Verder is wel alles op ons werk geannuleerd. Mijn BIG medicatie toets dus ook. :D komt goed uit, had nog geen puf om daar voor te leren.
    Wel lekker dat je thuis kan werken. Zeker als je kind thuis moet blijven van school.
    Heeft je oudste er al last van?

    Spannend!! Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes?
    Die kwaaltjes mis ik echt niet. maar oh een dikke buik en dat getrappel zou ik best nog wel weer een keer voelen. :oops:
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 inmiddels zit je al aan het einde van je wachtweken. Heb je nog getest? Of probeer je het echt los te laten?
     
  9. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Ik alweer oud bloed helaas sinds afgelopen maandag dus de hoop is alweer vervlogen en wachten tot het doorzet. Komende maand even niet en daarna geen beperkingen meer haha. En het loslaten lukt totaal niet helaas maar was te verwachten eerste of 3e zwangerschap blijft bijzonder.

    @Yesera hier nog niet zo heftig maar begint langzaam te komen. Ik moet tot 31 maart thuis werken verplicht gelukkig scholen en opvang nog open want wat komt er van werken met 2 kids thuis. We zullen zien komen de tijd.
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: toen jij het bericht plaatste dacht ik nog ohhhhh de oudste gaat gewoon lekker naar school hoor.... nou niet dus :eek:. Wordt wel een uitdaging denk ik met z'n allen 3 weken thuis en dan niet als vakantie. Hij begon vanochtend al dat hij echhhtttttt niet zou gaan leren :rolleyes:
    Jij moet denk ik gewoon werken of niet? En jouw man, kan die thuiswerken?

    Ik voel me goed. Vermoeidheid en misselijkheid beginnen wat te zakken. Mijn buik is al aan het groeien. Kon het vorige week nog verbergen op werk (denk ik :p), dus wat dat betreft is 3 weken thuis wel lekker. Kan ik lekker mijn zwangerschapskleding aan. Als werk weer begint dan hoef ik direct niks meer te vertellen, dan zien ze het wel :roflmao:. Heb nu al 2x naar het hartje geluisterd. Vorig weekend samen met mijn man en afgelopen weekend met de jongens. Zo leuk!
    Hoor ik daar stiekem een kriebel voor een 3e?? :roflmao::p

    @Joyce2013: nou challenge accepted! 3 weken thuiswerken met kids om je heen :roflmao:. Kan jouw man ook thuiswerken?
     
  11. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nope mam is automonteur dus is erg lastig haha. Gelukkig 2 dagen de oma’s die oppassen houd dus 2 dagen per week over die ik met de kids moet invullen en werken. Vandaag was echt een uitdaging om 16.15 ging het niet meer nu dus in de tuin met de boys even luchten. Log vanavond nog wel even in, als het rustig is in huis haha.

    Hoe is jou eerste dag gegaan?
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha ja automonteur wordt thuis wat lastig :D. Fijn dat oma's kunnen oppassen. 4 volle dagen thuiswerken lijkt me wel pittig. Ik werk maar 3x 6 uur, dus valt mee. Vandaag de uren wat meer verspreid over de dag om ook mijn man te helpen met de jongens. De oudste was het er niet mee eens dat hij ook moest leren, dus die was erg moeizaam. Uiteindelijk heeft mijn man toch samen met hem spelling gedaan. Daarnaast heeft hij een boek van mij van vroeger uit de kast gehaald met als challenge dat hij die in de komende 3 weken moet uitlezen. Hij heeft Mathilda uitgezocht en vond het eerste hoofdstuk al erg leuk, dus denk dat het wel gaat lukken. Vanaf morgen moet er lesmateriaal online beschikbaar zijn vanuit school. Morgen zelf vrij, dus kan er rustig voor gaan zitten met hem. Woensdag wel een drukke dag met ook een internationale teleconferentie, dus dan trek ik me meer terug op zolder. Maar dag 1 van de 21 is overleefd :roflmao:.
    De jongste is trouwens wel ziek geworden :confused:. Hij niest, heeft een loopneus en zonet 38.2. Geen idee of dit de manier is hoe corona zich bij kinderen uit of dat hij gewoon een ander virusje te pakken heeft. Vrijdag de termijnecho, dus kunnen het echt niet gebruiken om ziek te worden :rolleyes:.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 balen dat het afgelopen ronde niet raak was. :(

    Pittig hoor thuiswerken en de kids thuis.
    Heel veel succes! Fijn dat de oma's willen oppassen.

    @Yesera haar schoolavontuur laat inderdaad nog even op zich wachten.
    Het is niet anders. Yep ik moet gewoon blijven werken. Al zit ik momenteel thuis. Vorig weekend de griep (?) gehad. Waarbij 1 dag koorts. Nu mag ik pas komen als ik helemaal klachtenvrij ben. Hoest nog en heb een snotneus. :(
    Baal echt verschrikkelijk, maar het is niet anders. Man kan ook niet thuis werken. Die is kraanmachinist. Maar wij hebben gelukkig geen problemen. Mijn moeder past altijd op.

    Wat fijn dat je je goed voelt en dat de kwaaltjes al minder beginnen te worden.
    Dat is weer een geluk bij een ongeluk. Leuk hoor zo'n opbollend buikje.
    Hopelijk gaat de termijn echo gewoon door. Super fijn dat jullie zelf al het hartje hebben gehoord. ♡
    Haha! Hier gaat geen 3e komen hoor. Al moet ik toegeven dat ik soms wel even moet slikken dat ik nooit meer dat getrappel ga voelen etc. Maar dan zegt mijn man ook weer je vergeet al je pijn en klachten. En dan denk ik ook weer, dat mis ik totaal niet en wil ik ook niet meer meemaken. Dus nee het is goed zo. We hebben 2 prachtige meiden gekregen. :)
     
  14. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Het waren hele bijzondere dagen, heb er ergens ook wel van genoten. Zo veel de kinderen om me heen, ook wel echt heel fijn. En ik heb nog redelijk kunnen werken ook haha, viel me echt niet tegen.
    Vandaag zijn ze bij mijn moeder en kan ik echt even klanten bellen om de afspraken te plannen. Overige dagen alles maar per email want de achtergrondgeluiden zullen er niet om liegen haha.
    Hier heeft mijn zwager waarschijnlijk Corona maar wordt niet getest hij is jong en vitaal dus uitzieken maar. Nu kreeg mijn schoonmoeder gisteravond dus ook koortst en keelpijn etc. voor de zekerheid houd ik de jongens dus morgen maar gewoon thuis ;)! Morgen laatse dag werken dan zit week 1 er op.

    Wat het extra lastig maakt is dat ik de oudste inderdaad ook met helpen met opdrachtjes maken etc. Heb wat werkboekjes opgevraagd bij zijn juf dat doet hij graag en had hier thuis wat reken/taal boekjes voor groep 2 waar hij mee aan de slag is gegaan.

    @Yesera 3 x 6 uur werken is wel heel fijn inderdaad, geeft je iets meer ruimte om ook weer van je laptop weg te lopen en de jonges uit elkaar te plukken haha. Hoop inderdaat dat je echo gewoon door gaat. Zou allemaal wel heel gek zijn toch? Dat pretecho etc niet doorgaat vindt ik niet gek maar dit is wel een "standaard" termijn echo.

    @Meisje93 Ergens ben ik wel blij dat het niet raak is, ik vindt het allemaal erg spannend wat er gaande is in de wereld. Als je eenmaal zwanger bent zal dat wel meevallen. Maar nu denk ik nou vindt het wel even goed zo.
    Ik denk dat hoeveel kinderen je ook krijgt het echt een afscheid nemen proces is van dat getrappel in je buik en de baby in je armen. Mooi dat jullie je compleet voelen met jullie prachtige dochters.
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: nou ik heb maandagnacht t/m woensdagochtend koorts gehad, dus was even bang dat als ik ziek was dat de termijnecho niet door kon gaan. Maar heb het ziekenhuis gebeld en als ik me morgenochtend niet ziek voel, geen koorts heb en niet hoest dan gaat alles gewoon door. Gelukkig voel ik me een stuk beter, ik hoest niet en heb ook geen koorts meer gehad. Ga morgen dus gewoon naar kleintje kijken ♥
    Mijn man is inmiddels wel ziek en bij hem lijkt er wel hoest bij te komen. Nog geen koorts, dus we kijken het even aan. Maar zodra hij koorts krijgt, moeten we de huisarts bellen omdat hij door diabetes een risicogeval is.
    Goed dat je je kinderen even weg houdt bij schoonmoeder en zwager. Hoe gaat het nu met ze?
    Hier begint de oudste zijn draai te vinden met de digitale lessen. 1 account voor begrijpend lezen doet het alleen nog niet en squla is constant drama. Site is overbelast, dus dacht probeer het later wanneer de piek voorbij is.... heeft het account alleen tijdens schooluren toegang o_O. Heel logisch dat je de tijd waarin kinderen kunnen inloggen beperkt op het moment dat je capaciteitsproblemen hebt, NOT!

    @Meisje93: ja dat getrappel blijft een mooie ervaring. Maar idd de andere dingen komen er ook allemaal bij. Dus lekker genieten van jullie 2 mooie meiden!
    Vervelend dat je blijft hoesten en snotteren. Wordt je omdat je in de zorg werkt niet getest of het Corona is? Gaat het nu al wat beter?
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera hoe was je echo?

    Probeer later op de dag op de rest te reageren :thumup:
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoi! De echo was helemaal goed. Ben een paar dagen vooruit gezet naar 6 oktober. Zo leuk om het kleintje weer druk in beweging te zien. Jammergenoeg kon mijn man niet mee. Hopelijk bij de volgende echo over een week of 5 wel weer.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  18. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wat een prachtige echo foto, smelt je toch van. Wat een wonder weer!
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 fijn dat de 1ste week je goed bevallen is.
    Hoe gaat het nu met je zwager en schoonmoeder?

    Snap ik, het is toch een spannende tijd. En niemand weet hoelang het allemaal gaat duren.

    Dat geloof ik zeker! Dacht dat ik al goed afscheid had genomen, maar dat gevoel moet ik nog wat meer afsluiten.
    Qua box weg doen, kleding etc. heb ik dan weer geen moeite mee.

    @Yesera wat een prachtige echo ❤
    Wel erg jammer dat je man niet mee mocht.

    Echt vervelend dat die site's overbelast raken. Op kleuteridee kom ik ook iedere keer maar moeizaam.

    Nee wordt niet getest, moet thuis blijven zolang ik klachten heb.
    Vrijdag is de kriebelhoest eindelijk over gegaan. :)
    Heel klein beetje een snotneus, 1x snuiten op een dag is voldoende. Dus vind het wel verantwoord om weer te werken. Hoef iig niet te niezen etc.
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ha dames, hoe gaat het hier?

    @Meisje93: alweer aan het werk?

    @Joyce2013: bijna door naar de volgende ronde! Eindelijk aan de slag zonder pauze's :D
     

Deel Deze Pagina