Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 Nou goed nieuws onze woning gaat volgens de makelaar snel verkocht worden tegen een mooie prijs. Nu morgen dan met deze info naar de hypotheekadviseur. Zelf even aan het rekenen wat moeten/willen we echt nu verbouwen en wat kan later. Optelsom maken en dan weten we wat we aan verbouwkosten nodig zouden hebben. Als we morgen goed nieuws krijgen gaan we onze eigen woning te koop aan bieden en een bod doen op het andere huis. Heel erg spannend allemaal!

    Wij hebben 13 tm 31 juli zomervakantie en we moeten waarschijnlijk het huis inpakken hahaha. Hadden ook niks geboekt dus komt mooi uit. Gaan jullie nog?
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  2. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 ohhh wauw wat spannend en wat super leuk!! En de tijd is zo goed nu he om in ieder geval te verkopen. Spannende tijden zo en genoeg afleiding in ieder geval ;)

    Wij zouden nu eigenlijk in Spanje zitten maar helaas is dat geannuleerd, vandaar dat we nu in Gelderland zitten.
    Maar goed ik ga in de 6 weken schoolvakantie gewoon een aantal dagen vrij nemen en leuke dingen doen en hopen op mooi weer..
     
  3. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 klopt onze woning de winst daarvan daar kunnen we weer mee verder nu. We houden van opknappers en manlief is erg handig dus kunnen er weer een paleisje van maken.
    De afleiding is erg fijn inderdaad :thumup:

    Zou fijn zijn beetje mooi weer tijdens zomervakantie, wij zullen ook zeker nog dagjes weg gaan. Altijd erg leuk!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 zeker goed nieuws! Super zeg.
    Hopelijk wordt jullie bod gelijk geaccepteert.
    En dan alles inpakken inderdaad. Was je al een beetje begonnen met minimaliseren?
     
  5. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Nou wij hebben geen zolder meer sinds de dakopbouw dus hebben toen al heel veel uitgezocht en weg gegooid. Voordeel daarvan is dus niet zo veel troep meer haha. Veel baby spullen nog, wat nu stiekem dan wel weer goed uit komt dat we niet zwanger zijn. Hormonaal had ik denk een verhuizing niet aangekund. We laten het even op ze beloop ook willen weer serieus als we dan daar weer helemaal gesetteld zijn. Het is momenteel goed zo..
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh dat is inderdaad een voordeel. Hier gaat zeer binnenkort de zolder op zijn kop. Wil dan ook weer veel weggooien.

    Nee dat denk ik ook niet. Op zich is dit dan wel een fijne afleiding voor je.
    Wie weet ook een positieve uitwerking op je lichaam.
     
  7. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Ik ben bij de eerste hoog zwanger verhuist of tenminste we hebben de verhuizing niet eens gehaald haha dus ik zou dat ook nooit meer doen.
    En dit is wel fijne afleiding al blijft het natuurlijk wel in je achterhoofd zitten.
    Maar stel het lukt moet er lang verbouwt worden? Of valt het wel mee allemaal?


    Hier vandaan een update, als het loopt zoals het hoort zou ik zaterdag ongesteld moeten worden maar ik zou er nu alles voor geven dat het al raak is, maar goed ik wacht het af tot we thuis zijn kan nu toch niet testen.
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Joyce2013: dat klinkt allemaal echt goed! Huis verkopen in deze is heel voordelig, dus hopelijk hebben jullie snel een heel goed bod te pakken. Wanneer gaat hij in de verkoop? Wij zijn bij de oudste verhuisd toen ik 17 weken in verwachting was. Vond ik toen heel goed te doen, maar zou er deze zwangerschap op die termijn ECHT niet aan moeten hebben denken. Dus kan me voorstellen dat het prima is om nu daar op te focussen en het herstel van je cyclus zijn beloop te laten gaan. Maar wat een domper dat dat wel 3 maanden kan duren nog :(.

    @Meisje93: hoe gaat het oefenen met F?
    Hier de 26 weken alweer aangetikt idd! Onze kamer is nu af, maar ben nog bezig met het inruimen van de kasten. Hoop dat dit weekend klaar te hebben en dan het wiegje in elkaar zetten.
    Ben vanochtend met de jongste naar het consultatiebureau geweest. Kinderarts heeft daar ook een brief naar toe gestuurd, dus ze is verder niet ingegaan op zijn groei. Liet de curves wel zien en merkte idd wel dat zijn gewicht afwijkt, maar zei ook dat ze daar verder niet op in hoefde te gaan. Voor de rest vond ze hem goed ontwikkelen qua motoriek en spraak. Vond hem zelfs wat voorlopen met zijn spraak, terwijl wij zijn broer gewend zijn en die was nog veeeeeel sneller :roflmao:. Maar in ieder geval een geruststelling voor mijn man want die vergelijkt zijn spraak dus telkens met de oudste en denkt dan dat hij achterloopt :rolleyes:.

    @Kelly84: wij gaan dit jaar niet op vakantie. Moet er nu echt niet aan denken. Wil gewoon lekker met verlof (nog 5 weken werken yay!) en dan thuis rommelen en nestelen. Denk wel wat dagjes weg voor de kinderen, maar weet nog niet wat. Spannend voor je zaterdag. Zou toch idd wel leuk zijn als het direct raak is.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  9. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera groot gelijk dat jullie niet weggaan, jullie hebben hebben iets heel anders leuks op de planning haha.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  10. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou geen misschien :oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wauwwwwww gefeliciteerd!!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Had je opeens de drang om te testen vandaag @Kelly84?
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Oh wauw!
    Gefeliciteerd. ♡♡
     
  14. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Nou ik had al 3 dagen gewoon absoluut geen twijfel meer, m’n gedrag, m’n gevoel, afscheiding, krampen, en we reden vanochtend naar huis en moest nodig plassen toen we thuis kwamen dus dacht ja ik ga hem gelijk doen ook kan mij het schelen. En dankje wel!!

    Dankje wel meisje @Meisje93
     
    Yesera vindt dit leuk.
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Gek he?! Dat je dat zo sterk kan voelen. Ben echt heel blij voor je/jullie! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  16. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Dankje wel!! Ik vind het nog wel echt heeeeel onwerkelijk hoor. Ondanks dat ik me wel al echt zo voel enz.

    Google zegt 13 Maart uitgerekend oudste is van eind Maart dus geen kans op dezelfde datum in ieder geval.
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat scheelt weer. Jij kreeg een geplande keizersnee rond de 39 weken toch? Dan zit er mooi een paar weken tussen.

    Ik ben vandaag weer verder aan de slag gegaan met het geboortekaartje. Hij wordt zo leuk! De versie voor een meisje is echt perfect, zou zonde zijn als die niet gebruikt kan worden :rolleyes::roflmao:. Van de week voor de 3e keer gedroomd over een meisje, dus zal toch echt wel schakelen zijn als het toch een jongetje blijkt te zijn.

    Verder heeft de oudste vandaag zijn rapport gehad. Weer een super mooi rapport, dus zijn super trots op hem.

    Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met zindelijk worden van de kids? Arts bij het consultatiebureau zei dat we eigenlijk wel nu moesten beginnen met op gezette tijden op een potje zetten als we hem voordat de baby komt zindelijk willen hebben. Eerste periode als de baby er is zal het er niet van komen en dan zouden we er pas begin volgend jaar aan kunnen beginnen dacht ze. Ik ben echter niet zo van het forceren en iets op gezette tijden doen. Laat het liever op zijn beloop en dan geeft een kind zelf wel aan wanneer het er klaar voor is. Oudste hebben we ook zo gedaan en die zei een paar weken na zijn 3e verjaardag opeens dat hij geen luier meer aan hoefde. Een keer of 2 een ongelukje gehad en verder niet. Neig er dus naar om het bij de jongste ook opnzijn beloop te laten, al zal het ook wel lekker zijn om er straks maar 1 in de luiers te hebben ;). Hebben jullie wel ervaring met echt gericht trainen?
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Yesera Oefenen met F. gaat redelijk. Ze laat het niet altijd toe als ik haar help met beentjes goed zetten.
    Maar momenteel heeft ze wel haar eigen manier van omhoog komen, en gaat ze steeds vaker staan. En heeft ze afgelopen zondag zelfs haar 1ste stapjes langs de tafel gezet!! :thumup:

    Wat fijn dat jullie kamer nu af is! Fijn dat alles goed was op het bureau.

    Qua zindelijkheid. Ben met E. druk geweest met stickers, beloningen etc.
    Ze gaf er geen moer om. En een paar weken na haar 3e verjaardag, toen F. dus net geboren was. Gaf ze aan geen luier meer om te willen. En was gelijk zowel overdags als snachts zindelijk. :thumup:
    Dit ging ook zo met de speen. Zei ineens dat ze die niet meer hoefde.
    Werkt eigenlijk dus beter als ze het zelf aangeven.

    Duimen voor een meisje dan. :roflmao:
    Zou wel leuk zijn na 2 jongens, al is 3 jongens ook leuk.
    Spannend hoor! Zal zeker schakelen zijn dan. Maar je went er snel aan hoor.
    Bij de 1ste dachten we ook dat het een jongen zou zijn. Uur later kan je het je al niet meer voorstellen dat je een jongen verwachte bijv.
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Kelly84 wat een mooi cadeau gefeliciteerd!
    Bizar hoor zowel jij als @Yesera zo zwanger na de beslissing. Daarentegen ik al maanden voor dat we begonnen mee bezig en het wil maar niet lukken. Begin steeds meer te denken dat iets of iemand misschien wel denkt doe het maar niet...

    Ondanks dat ik het je van harte gun word ik er wel verdrietig van...
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Oh lieverd, dat is volkomen logisch. Het zit je ook zo tegen. Jouw tijd komt echt wel en dat kindje gaat het wachten meer dan waard zijn!
     

Deel Deze Pagina