Mama's die gaan voor een 2e kindje! Deel 3

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 23 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Dankje wel!! En ik zou een zoon erbij ook wel echt leuk vinden.

    Hoe staat het ervoor op het huizenfront? En al het idee dat er een eisprong of een beetje ritme in je lijf komt?
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hoop gekletst weer hier. :)

    @Kelly84 leuk inderdaad, voor in de toekomst zo'n meidenzolder.
    Heeft schoonzus ook gehad. Kaptafeltje en een wastafel op de overloop. Kunnen de meiden daar tutten ipv de badkamer bezet houden. Werkt perfect daar.

    Fijn dat je je eerste afspraak hebt staan, heb je weer wat om naar uit te kijken.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ho ging wat mis. :$

    @Yesera Haha het moet haast wel een meisje zijn dan hoor! ❤
    Als nu die ringentest het ook al zegt. En je dromen..

    Ja!! :) ze gaat nu overal aan op staan. Probeert zo nu en dan op haar knieën te zitten. Rijdt nu graag op haar wheely bug rond. Brabbelt nu lekker veel. Zegt nog geen woorden, maar ben al blij dat er tenminste geluid uit komt.
    Wij zijn al heel blij en tevreden met deze vooruitgang. Dinsdag komt de fysio weer even langs. Zal wel gelijk afgesloten worden. :thumup:

    Wat sneu dat hij nog steeds zo onrustig slaapt. Oh daar lijkt het dan wel op ja als hij zo in paniek raakt. Doet hij dat alleen vroeg in de ochtend of ook midden in de nacht?

    Zo'n heerlijk geluid, een kloppend hartje ♡ lekker hoor bijna verlof!
    Zou ik wel doen ja, nog even wachten met het wassen.


    @Kelly84 wat grappig dat bij jou die ringentest een jongen aangeeft. Ben benieuwd of dit zal kloppen.


    @Joyce2013 en? Is jullie bod geaccepteerd?
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  4. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    er zijn vrijdag nog 2 bezichtiging geweest en ze zullen denk willen wachten of zij een hoger bod neerleggen dan wij. Dus verwacht morgen uiterlijk dinsdag wat te horen, wij hebben ons bod woensdag gedaan.

    Nee inmiddels dag 30 en nog geen LH piek gemeten helaas. Vorige cyclus natuurlijk die pillen geslikt om de boel te “resetten” nou daarna inderdaad een ontrekkingsbloeding. Maar sinds dien gewoon niks meer eigenlijk. Ben bang dat ik gewoon moet wachten tot er iets gebeurt. Huisarts zei kan wel 3 maanden duren tot het weer normaal is.. dus helaas zit zwanger worden er voorlopig niet in hier :(
    Inmiddels al een jaar gestopt met de pil en is de wens er, denk steeds vaker waarom hebben we gewacht.


    @Meisje93 wat goed om te horen dat ze zulke grote stappen vooruit maakt. Wat zullen jullie trots zijn!
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat had ik gisteren @Kelly84. Jongste werd om 6:30 wakker nadat ik die avond ervoor 2x naar hem toe moest en dus laat in bed lag. Probeerde nog of hij bij me verder wilde slapen, maar nee hoor, hij was klaar voor de dag o_O. Even later werd broer ook wakker, dus is mijn man maar met ze allebei naar beneden gegaan. Kon ik nog even een paar uurtjes slapen.

    @Meisje93: er wijzen veel dingen richting meisje, maar durf er toch echt niet op te varen hoor. Geloof het pas als we het geslacht zien na de bevalling. Las ook weer een ander bakerpraatje: slaap je liefst op je rechterzij dan is het een meisje, linkerzij een jongen. En moet zeggen dat ik bij de jongens idd altijd op mijn linkerzij sliep en zelfs misselijk werd als ik op mijn rug of rechterzij lag. En nu lig ik juist altijd op mijn rechterzij. :rolleyes: Maar vandaag ook weer een buurvrouw die naar mijn buik keek en vroeg: is het weer een jongetje? :cool:
    Wat goed dat ze zo onderneemt nu! Hopelijk dinsdag idd laatste bezoek fysio. En praten komt vanzelf. Onze jongste was daar nu ook veel minder snel mee dan zijn broer. Ze gaat nu hard aan de slag met haar lichamelijke ontwikkeling en kan niet alles tegelijk.
    Het wakker worden op de gang heeft hij 1x tijdens zijn middagdutje gehad en voor de rest eind van de avond of in de nacht. Niet in de ochtend. Maar gisteravond geen vitaminedrankje gegeven en vannacht weer doorgeslapen! Toeval? Geen idee, maar ik vond het wel prima ;):p

    @Joyce2013: hoeveel dagen zit je nu na het stoppen van de medicatie? Je zou bijna gaan aftellen tot de 3 maanden vanaf dat moment voorbij zijn in de hoop dat er dan inderdaad weer wat actie is in je eigen cyclus. En logisch dat je nu baalt dat jullie gewacht hebben. Maar aan de andere kant heb je dit nog nooit gehad, dus dit hadden jullie niet kunnen voorzien.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  6. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Yesera ik heb 3 tm 8 juni de medicatie geslikt en werkt toen 11 juni ongesteld (ontstekingsbloeding). Sinds dien dus weer weer niks, geen LH piek en geen menstruatie.
    3 maanden na laatste pil zou dus 8 september pas weer zijn, is dan nog we heel lang...
    En nee is ook zo maar dan had ik misschien zwanger geweest voor dit gebeurde.. was altijd vrij snel zwanger in rond 4 bij beide kids. En we begonnen meteen na de pilstop. Het is frustrerend gewoon dat ik nu überhaupt de kans niet eens krijg om zwanger te worden, kan al 3 maanden niks houd in straks 5 maanden geen kans gehad... dan is het gewoon heel naar dat om je heen mensen zeggen ik ga er voor (soms nog niet eens) en hup zwanger. Terwijl ik al een jaar een kindje wil en pas 2 normale pogingen heb kunnen doen...
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja @Joyce2013, 8 september lijkt dan nog zo ver weg he. En het is ook zo balen. Je dacht er goed aan te doen om langer te stoppen met de pil, je lichaam rust te geven van die synthetische hormonen. En samen met je man een datum geprikt waarop jullie ervoor zouden gaan. En dan krijg je dit, zo oneerlijk. Blijf duimen dat je lichaam het toch eerder dan die 3 maanden weer zelf oppakt.
     
    Joyce2013 vindt dit leuk.
  8. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Joyce2013 ik vind het ook echt mega k*t voor jou! En snap dat je nu denkt hadden we er maar eerder voor gegaan.
    Het vrouwen lichaam zit toch echt wel heel raar in elkaar, en ik hoop voor jou dat het toch eerder allemaal weer een beetje normaal verloopt en dat jullie er ook echt weer voor kunnen gaan.
    En toch heel spannend nog zeg van jullie huis, is er nog een kans om te kunnen verhogen stel dat de andere een hoger bod hebben gedaan?

    @Yesera ohh ook zo’n heerlijke zondagochtend dus haha.. Gelukkig mocht jij ook nog even blijven liggen.. En wel apart dat hij vannacht heeft door geslapen en dan niet dat drankje op had. Even zo laten dan maar...

    @Meisje93 ohh yes wat positief zeg dat het zo goed gaat, dan zal dit inderdaad wel
    De laatste keer fysio zijn. Ook wel fijn weer. En leuk he dat gebabbel de hele tijd al heb ik er 2 die gaan sochtend aan en stoppen pas als ze naar bed gaan haha soms ook echt vermoeiend.

    Heb mijn man net ook dat touwtje met ring gegeven en hij ging weer heen en weer, ach nog 10 weken en dan zullen we het echt weten ;)
    Misschien net iets eerder dan jou @Yesera alleen op een iets andere manier haha..
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Joyce2013 wat spannend zeg! Hopelijk horen jullie snel meer.

    Vind het ook zo k*t voor je. Als je alles eens van tevoren wist. :(
    Hele dikke knuffel! Het is ook zwaar als je wens maar niet in vervulling wilt gaan.

    Wij zijn heel trots op ons kleine meisje! ♡♡

    @Yesera haha zou ik ook niet doen hoor. Anders moet je helemaal gaan schakelen na de bevalling. Als het anders blijkt te zijn. Al is dat ook zo gebeurd hoor. ;)
    Inderdaad 1 ding tegelijk, en dat is prima.
    Wij zijn nu al megatrots op haar.
    Wat fijn dat hij doorgeslapen heeft! Wie weet, zou mooi zijn als het daaraan lag.

    @Kelly84 Zeker, van mij hoeft die fysio niet. ;)
    Kunnen we gelijk het cb een poepie laten ruiken. Daar moet ik in aug weer naartoe. Als er geen vooruitgang was, werden we doorgestuurd naar zkh.
    Is nu mooi niet meer nodig. :D

    Haha hier kletst de oudste ook aan 1 stuk door. En inderdaad best vermoeiend.
    Maar toch geniet ik enorm van haar gebabbel. Hiervoor hoorde je haar amper. Dat is ook maar saai.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha ben benieuwd wie het eerder weet @Kelly84. Hopelijk jij ;)
    Hier is het voornamelijk de oudste die vanaf het moment dat hij wakker is tot hij naar bed gaat echt con-ti-nue praat :roflmao:. Worden er af en toe echt moe van en geven hem dan 10 minuten stilte tijd. 9 van de 10 keer houdt hij dat niet vol :roflmao:.

    Onze jongste heeft vannacht weer doorgeslapen :thumup:. Wel ben ik 2 keer wakker van hem geworden omdat hij dan aan het klagen was in zijn slaap. Maar na een paar keer draaien en verliggen sliep hij gewoon weer verder :D. Moest hem zelfs om 7:15 uur wakker maken, omdat we broer naar school moesten brengen en daarna door moesten naar een afspraak. Dus voorlopig terug naar alleen vitamine D druppels en nog eens rustig op zoek naar een andere multivitamine.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  11. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Meisje93 heerlijk weer geen verplichtingen meer zoals de fysio, ik ben blij dat wij nu voorlopig geen logopedie meer hebben met de oudste.
    Kinderen doen toch vaak dingen gewoon op hun eigen tempo en komt het gelukkig vaak vanzelf wel goed.

    @Yesera haha ja ik hoop voor jou dat ik ook eerder ben, maar het zal erom hangen denk ik. Ik hoop dat we met 15/16 weken een pret echo kunnen laten maken..

    Zo wat fijn zeg dat hij weer zo lekker slaapt!! En jullie dus ook al zo’n drukke prater in huis.

    Hier vandaag weer gebeld door de crèche, en kon de jongste ophalen met 38 graden koorts en echt niet in der hum.
    Maar niet verkouden of iets, hoop maar op kiezen ofzo. Morgen controle in het ziekenhuis voor de buisjes voor samen. Dus hopelijk is het morgen over.
     
  12. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Heb de uitslag van de Rhesus screening al binnen en we krijgen onze 3e positieve baby :roflmao:. Maar geen antistoffen in mijn bloed gevonden, dus dat is fijn. Bij de volgende controle dus weer een prik en daarna na de bevalling.
     
    Kelly84 vindt dit leuk.
  13. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    zo dat is ook best bijzonder. Ik moet ook altijd prikken met 28 weken ongeveer maar nog nooit positief geweest..
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Jij ben Rhesus D negatief (dus dd)? Als beide kinderen ook negatief zijn, dan is je man misschien ook wel negatief. Dat is eerder bijzonder ;), want slechts ongeveer 15% van de bevolking is negatief. Kan ook nog zijn dat je man wel positief is maar dan met Dd. In dat geval heeft je man toevallig beide keren zijn kleine d doorgegeven waardoor de meiden negatief zijn. Een 3e kan dan wel positief zijn, als hij deze keer de grote D heeft doorgegeven. Weet je man zijn bloedgroep toevallig?
    Die van mijn man weten we niet, maar aangezien alle 3 de kinderen dus positief zijn, schat ik de kans groot in dat hij DD heeft.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat een oen...
    Ik dacht dat ik vandaag de fysio afspraak had staan. Bleek dit gisteren te zijn.
    En uiteraard was ik net de deur uit. o_O
    Hoe verzin je het! Maar ze was enorm verbaasd wat een vooruitgang F. gemaakt heeft.
    Na onze vakanties belt ze hoe het gaat en of ze uberhaupt nog langs moet komen.
    Verwacht het niet, madam is vandaag begonnen met op de trap klimmen :eek:
    En ze wilt nu wat vaker aan 2handen lopen. Aan 1hand vind ze nog te spannend. En achter het loopkarretje vind ze helaas niet leuk. Gaat dan direct zitten.
    Maar wauw wat zijn wij trots op haar! ❤

    @Kelly84 hoe is het nu met F?
    Geen koorts meer, en hoe was het in het zkh?

    @Yesera Fijn dat er geen antistoffen zijn.
    Grappig dat ze allemaal positieve bloedgroepen hebben gekregen.
    Hier hebben zowel man als ik bloedgroep A+
    Lekker makkelijk. :roflmao:
     
  16. Kelly84

    Kelly84 Fanatiek lid

    16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    @Yesera zo wauw ik ga dit is even uitzoeken, want zelfs ik heb geen idee meer wat nu mijn bloedgroep is, erg he.

    @Meisje93 haha actie ook, maar goed je bent wel gelijk weer af van de fysio ;)
    En bijzonder dat ze bij jou dus ook niet achter de loopkar wilt lopen want dat wilde die van mij dus ook echt niet.

    Koorts is gelukkig weer weg, maar oorzaak gevonden, 2 kiezen.
    Buisjes zaten bij de jongste nog perfect, en bij de oudste zijn ze er allebei uit, en dat laten we even zo maar houden het goed in de gaten.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kelly84 ja gek heh, wel aan de hand willen, maar achter iets lopen, no way.
    Ach, moet voorlopig maar even geduld hebben.

    Och die rotkrengen. Hier zijn er ook 2 kiezen aan het doorkomen.
    Hopelijk kan de oudste zonder buisjes doorgaan.

    @Yesera Nog een week, dan ben je alweer 30 weken. :eek:
     
    Joyce2013 en Kelly84 vinden dit leuk.
  18. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Meisje93: ja gaat hard he?! Zo gek. Nog 7 werkdagen en dan heb ik ook alweer verlof. Vandaag ook 20 jaar samen met mijn man. Maar voelt echt niet zo lang. Voel me nog net als die 18-jarige die hem zag staan en op slag verliefd was :p:D. Nou ja, geestelijk dan, lichamelijk voel ik me 42 weken zwanger :roflmao:.

    @Kelly84: fijn dat de koorts weer weg is. Waren dit de eerste kiezen of de laatste? De jongste moet zijn laatste nog, dus hopelijk gaat dat den beetje soepel.

    Wij zijn weer gestopt met sojalecithine. Hij bleef toch nog onrustig slapen en hield veel last van reflux en zijn buik. Kreeg bijvoorbeeld opeens weer buikpijn en gasvorming van bloemkool, terwijl dat al een jaar goed ging. Zijn darmen waren dus echt weer van slag door die hele kleine hoeveelheid soja en daardoor viel dat vitaminedrankje denk ik ook niet goed. Nu sinds het weekend gestopt en ik zie de huiduitslag al minder worden. Darmen zullen iets langer nodig hebben om helemaal te herstellen, maar hij laat al minder scheten. Wel jammer dat het dus op de lijst van allergieën blijft staan. Duim inmiddels wel heel hard dat deze baby gewoon tegen alles kan :$
     
  19. Joyce2013

    Joyce2013 Fanatiek lid

    28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    @Meisje93 aan de hand is wel net zo gezellig. Super dat ze het zo goe doet en hopelijk hoeven jullie niet meer terug na de check in augustus.

    @Yesera gefeliciteerd met het 20 jaar samen zijn. Hebben jullie nog wat leuks gedaan samen?
    Goed dat jullie gestopt zijn, als zijn reactie in ene heftiger is kan ik het me goed voorstellen. Hopelijk snel weer een beetje stabiel.
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dank je! We hadden eerder wel in gedachten om wat te gaan doen, maar met corona was er niks waarvan we zeiden ja dat gaan we nou gezellig doen. Alleen wat lekkers te eten gehaald met de jongens en verder moest ik ook gewoon werken :roflmao:. We zijn 4 jaar geleden op onze jubileumdag getrouwd, dus hopelijk kunnen we volgend jaar 21 jaar samen en 5 jaar getrouwd wel vieren zonder al die maatregelen.
    Allergische reacties kunnen opbouwen en ik denk dat zich dat nu ook heeft gedaan. In theorie hoor je niet te reageren op sojalecithine omdat de eiwitstructuur door het productieproces veranderd wordt, maar helaas kunnen er sporen van intacte soja-eiwitten in zitten waar dus heel gevoelige kinderen toch op reageren o_O. De symptomen begonnen subtiel, maar er kwam steeds meer onrust. Na een paar dagen wat meer rust hebben we afgelopen nacht weer een onrustige nacht achter de rug. Maar dat kan ook komen door het eten dat we hebben gehaald. Met eten afhalen heb je altijd risico op kruisbesmetting helaas en daar reageert hij dan sneller op als zijn lijfje toch al niet helemaal fit is.
     

Deel Deze Pagina