man altijd thuis..

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 15 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Allereerst wil ik zeggen dat ik echt een leuke man heb, waar ik heel blij mee ben!
    Maar, nu wil het volgende, hij zit inmiddels al 2 maanden zonder werk thuis.
    Ik wordt langzaamaan een beetje knettergek van hem
    Ik ben nooit meer alleen thuis, terwijl ik daar altijd wel behoefte aan heb, hij maakt zoveel rommel en troep, maar denkt dat hij ondertussen juist veel opruimt (ik vind van niet..).
    Ik merk dat ik kortaf ga doen en dat is ook niet gezellig.

    Hij solliciteert zich suf, maar voor nu nog geen succes. Dus ben bang dat dit nog even duurt...
    (Zelf werk ik 2,5 dag per week en ben dus veel thuis met de kinderen).
    Help, iemand tips/herkenning?
     
  2. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    In elk geval niet meer zijn rommel (die hij maakt) opruimen.
    Zorg er ook voor dat jullie afspraken maken over wie wat doet in huis en misschien zou je tijdelijk meer kunnen werken?
     
  3. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou idd ook kijken of jij misschien tijdelijk meer kan werken. Hij heeft geen werk, dus kan makkelijk meer in het huishouden doen en jij tijdelijk kostwinner. Scheelt ook weer in de inkomsten.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik wil niet meer werken, is financieel ook niet nodig.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Nouja als je het irritant vind dat je man thuis is en jij dat niet leuk vind kun je twee dingen doen.

    Of een baan voor hem zoeken.

    Of zelf de deur uit gaan. En of je dan gaat werken of met je kinderen op stap dat is dan aan jou :)

    Meer opties zijn er helaas niet. Sterkte!
     
    owly, lidu1, Paardenbloem en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Kan hij niet tijdelijk vrijwilligerswerk doen of afspreken dat hij ten minste 1 x hele dag per week met de kinderen buitenshuis op pad gaat (goed voor hun band! En goed voor jouw rust) misschien kan hij een activiteit met hen ondernemen en langs opa’s en oma’s. misschien kan hij ook wat sporten.

    Maak foto’s van het huis als jij het opgeruimd heb en als hij zegt opgeruimd te hebben of als je vindt dat hij er sowieso een rommel van gemaakt heb kan je dat laten zien als vergelijkingsmateriaal.

    Wat ik ook wel doe is met 1 van de kids op pad een nachtje weg, meestal met mijn dochter: meidendate. Of vader met zoon een nachtje weg. Succes ermee. Ik heb ook altijd behoefte aan tijd voor mezelf.
     
  7. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Foto’s maken als bewijs lijkt me wat kinderachtig..

    Heb je dit al met hem besproken? Dat je behoefte hebt aan eigen tijd/ruimte?
    Ga het gesprek aan en geef duidelijk aan wat je graag wilt.
    En wat betreft het huishouden herken ik het wel een beetje. Bij ons doen we allebei ons deel in het huishouden. En de overige kleine dingen zie ik dan gewoon door de vingers. Niet alles is een discussie waard.
     
    xxBloesem, Loveloes, littlemunchkin en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.521
    4.578
    113
    Heeft hij verder geen leven dan? Geen eigen vrienden, hobby's of een sportclub die hij bezoekt? Een man die de hele dag thuis hangt komt wat sneu over.

    Hij zou naast actief solliciteren ook een cursus kunnen volgen om zijn kansen te verbeteren. Of vrijwilligerswerk doen.

    Zorg dat hij het huishouden gaat doen
    Geef duidelijke instructies en maak een lijst. En jaag hem ook af en toe naar buiten.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Geef hem een lijst met i instructies? Volgens mij is het net zo goed zijn huis, misschien vindt hij het wel prima zo.

    En de tips met betrekking tot vrijwilligerswerk zijn leuk, maar dat mag helemaal niet zomaar als je een ww uitkering hebt.
     
    pluk, amdaa, Oona en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Foto's maken? Echt?
     
    Loveloes, Paardenbloem, Fuddey en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Misschien is je man ook wel eens graag alleen thuis ;)

    Bedenk me net dat mijn man nooit alleen thuis is.
     
    merah, qwerty123, rums en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Haha nee, die van mij ook niet. Hoor hem er ook nooit over klagen.
     
    amdaa en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.628
    3.754
    113
    Heb je niet van die klussen die altijd nog moeten gebeuren waar hij nu mooi tijd voor heeft? Dan is hij niet weg maar doet wel wat nuttigs waardoor je je misschien minder ergert.

    Onze garage moet bijvoorbeeld hoog nodig uitgemest worden. Muurstickers in kamer van oudste zoon, tuin opgeruimd, nieuwe DIY tafel met bergruimte die ik in m'n hoofd heb. Zulke dingen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Nou sneu??
    Mijn man stikt van de hobby's en bezigheden. Tussen 7.30 en 17.00 zit hij normaal gesproken op kantoor. S avonds coordineert hij de buurtpreventie, coacht hij het hockeyteam van onze dochter en is hij voorzitter van de MR op de school van onze kinderen.
    Maar als hij geen werk meer zou hebben is geen van die hobby's iets wat hij dan ineens overdag kan uitvoeren. Dus ja die zou ook zomaar thuiszitten.
    En wat @suus1983 zegt: vrijwilligerswerk met een ww uitkering zitten heel veel haken en ogen aan.
     
    pluk, Zoe123, Sabje333 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.706
    42.535
    113
    Ja met zulke dingen zou ik mijn man weken bezig kunnen houden haha. Beginnen met de wc opnieuw tegelen:roflmao:
     
    miloena vindt dit leuk.
  16. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Pas 2 maanden en nu al gek worden?
    Uhm.. oké.
    Misschien zelf meer gaan werken of van huis zijn, of het gewoon even accepteren zoals het is
     
    Loveloes en Jennifer93 vinden dit leuk.
  17. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Tja het lijkt mij indd heel vervelend als hij rommel maakt en het in jouw ogen niet goed opruimt. Zou ik me ook aan irriteren. Maar verder lijkt het mij juist heerlijk als mn man thuis zou zijn, hulp met de kindjes en in het huis. Jullie zitten incl het weekend "maar" 3.5 dag samen thuis. Ik zou zeggen probeer ervan te genieten, en bespreek wat je vervelend vind en hoe het misschien anders kan.

    En foto's maken.. hmm ik denk dat ik dan heel hard uitgelachen word door mn man. Een man vind het nou eenmaal sneller opgeruimd dan een vrouw dat vind denk ik. Zo is het hier wel!

    Succes!
     
    qwerty123 vindt dit leuk.
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou scheiden!!!







    Whaha geintje.

    Abbo op sportschool geven? ;)
    Klussenlijst geven?
    Schoonmaaklijst geven?
    Situatie accepteren en er vanuit gaan dat het tijdelijk is?
     
    Paardenbloem en Raaf92 vinden dit leuk.
  19. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Oei, ik zou daar ook knettergek van worden! Mn man en ik werken allebei best veel vanuit huis, maar ik heb voor dagen waarop we allebei thuiswerken echt regels opgesteld, haha. Hij is heel sociaal en heeft iegenlijk nooti behoefte aan alleen zijn. Ik wel. Hij vindt het ook heel gezellig om meerdere keren per dag mijn kantoor zo maar binnen te lopen, maar daar wordt ik echt gek van. Hij mag van mij daarom tussen 10 en 4 niet in mijn kantoor (en ik niet in het zijne).

    Als we allemaal vakantie hebben, zoals met de kerst, spreek ik ook af dat ik elke dag tenminste een uur heb in een kamer zonder een ander mens erbij. Ik ga dan bijvoorbeeld lekker in de keuken zitten met koffie enzo, bonjour de kinderen naar hun speelkamer of de kelder en dan "mag" man in de woonkamer, eetkamer of zn kantoor gaan zitten. Hij heeft hier zelf op zich niet echt behoefte aan, maar hij kent mij wel zo goed dat hij weet dat ik echt niet 24/7 mensen om me heen kan hebben, dus hij heeft het wel geaccepteerd. Ik wordt er zo kribbig van als ik de hele dag geen moment rust heb.

    Als jullie voorlopig nog even allebei thuis zijn, kun je misschien in ieder geval afspreken om niet on-stop op elkaars lip te zitten en een gedeelte van de dag allebei andere kamers op zoeken?
     
    Saartje123 en liefebees vinden dit leuk.
  20. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    je hebt er behoefte aan om alleen thuis te zijn.... bespreek dit dan met hem
    laat hem afspreken met vrienden, sporten als je niks zegt weet hij het ook niet
     

Deel Deze Pagina