Man die niet tegen rotzooi kan.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sm1, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Wij hebben 3 kinderen tussen de 4 en 11 jaar. Mijn man ergert zich ontzettend aan de ‘rotzooi’ die ze maken en achterlaten. Ze ruimen hun spullen gewoon op nadat ze iets uitgehaald hebben. Soms blijft er weleens een propje liggen, een potlood die op de vloer blijft liggen en niet opgeraapt word etc. Soms vergeten ze hun mok of bord naar de keuken te brengen .Ik denk voor alle ouders normaal?
    Door omstandigheden heeft mijn man geen werk op dit moment ,en is overdag veel meer thuis met als gevolg dat hij de hele dag
    de kinderen commandeert, en ze nauwelijks laat spelen.

    Verder hebben de kinderen taken ,
    Tafel opruimen na het ontbijt,lunch,avondeten en s’ochtends bed opmaken en hun eigen kamer bijhouden .
    Soms vergeten ze het en moeten ze eraan herinnert worden...ik denk dat ‘vergeten’ echt niet raar is en na ze eraan te herinneren doen ze het alsnog. Mijn man heeft de taken lijst nu uitgebreid : de droge was afhalen en opvouwen en opbergen. Ook moeten de oudste twee kinderen ieder een badkamer netjes bijhouden dagelijks (geen wc poetsen, maar de spiegel en wasbak bijhouden)
    Mijn man verwacht ook nog dat ze dat uit zich zelf zien en bijhouden. Dus dat kinderen uitzich zelf zien dat er droge was hangt en dat uit zich zelf gaan opruimen .. ‍♀️ Heeft iemand zo’n kinderen ? Bestaan die ?
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Ik denk dat je man nogal onrealistische verwachtingen heeft.
     
    Amaranthas, citroenrasp, Amberxx en 33 anderen vinden dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Toen ik de titel las dacht ik; herkenbaar zo is mijn man ook.

    Maar nee, mijn man zou nooit tegen onze zoon zeggen dat hij de badkamer maar bij moet gaan houden. Misschien moet je man zelf eens de badkamer bij gaan houden en werk zoeken?o_O
     
    bloemetje1, Amaranthas, ikke24 en 39 anderen vinden dit leuk.
  4. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Ja , dat weet ik ook wel zeker
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Hahaha ja het is echt te erg. Hij is pas een week thuis, dus hoop dat hij snel weer werk heeft
     
    Poolvos en Ysabella vinden dit leuk.
  6. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Lijkt me naar voor de kinderen, een vader die zich zo gedraagt en er constant is.
     
    Lizzy2019, sm1 en Roos12 vinden dit leuk.
  7. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Oh dat hoop ik ook voor jullie. Een paar taken doen als kind is niet erg. Maar dit is echt onrealistisch. En je man kan toch zelf ook dingen doen. Bijv die was dat zou ik niet direct als taak voor een kind zien en de wasbak ook niet.
    Oh en niet mogen spelen is wel absurd. Zeker als ze het daarna netjes opruimen.
     
    Iertje81, Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.
  8. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Je man heeft onrealistische verwachtingen. Ik vind het goed als een kind zijn eigen troep opruimt en kamer netjes houdt. Maar wat je man allemaal voor ogen heeft gaat voor mij een brug te ver.
     
  9. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wat ze normaal deden, lijkt me al heel mooi. Dat ze daar een keer aan herinnerd moeten worden vind ik ook niet gek.
    Die was en die badkamers vind ik echt absurd voor elke dag. Dat ze op zaterdag een keer daarmee helpen oké maar laat ze lekker kind zijn verder.. En met alle respect, maar als hij de hele week thuis is kan hij ook die was en die badkamer wel doen toch?
     
    Marbloempje, Miracle1, jannanas en 11 anderen vinden dit leuk.
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.550
    2.406
    113
    Arme kinderen! Tijd voor een stevig gesprek met je man. Mijn kinderen mogen gelukkig heerlijk spelen en rotzooi maken, en ruimen uit zichzelf echt geen tafel af hoor. Ik laat ze lekker kind zijn.
     
    Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.
  11. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Vind het eigenlijk best sneu voor je kinderen. Ik denk dat je man zich vooral moet focussen op het vinden van een baan en de kinderen gewoon kind laten zijn.

    Ik kan ook slecht tegen rommel maar overdag slik ik dat in, mijn dochter moet kunnen spelen.
     
    Liefje91, Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Heb je er al met hem over gepraat? Benieuwd naar zijn reactie.
     
    sm1 vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo dan... en wat doet hij zelf in het huishouden? Je zou denken dat als je thuis zit je die dingen zelf even Oppakt ipv je kinderen delegeren.

    Een kind van 11 of jonger de was laten vouwen en de badkamer schoonhouden vind ik echt een stap te ver.
    De vaatwasser inruimen dat snap ik.

    Zou het een met je man bespreken.
     
    Leni88, sm1 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.982
    17.017
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg.... zou er echt niet blij van worden als m'n man zo zou doen.. zo eerder boos worden. Een goed gesprek lijkt mij hier op z'n plaats.
    Natuurlijk niet verkeerd dat ze helpen opruimen, maar de badkamer bijhouden?? Nee ik vind het onredelijk van hem
     
    Jessi79, Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Bed opmaken en afruimen vind ik normale taken, maar verwachten dat ze uit zichzelf de was gaan afhalen en de wasbak schoonmaken vind ik niet realitisch. Huishouden doe je samen (niet alleen mama) dus ik ben niet tegen kinderen een taak geven, maar het zijn kinderen dus die maken fouten, vergeten het, enz.

    Mega aanname, maar het klinkt alsof je man zijn frustratie (van thuis zitten of iets anders) uit naar de kinderen. Wat doet hij zelf in het huishouden?

    Tijd voor een goed gesprek.
     
    Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.
  16. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Ja jullie hebben allemaal gelijk en gesprekken zijn er al geweest maar hij blijft bij zijn standpunt dat dat normaal is wat hij verwacht .
    Hij is altijd zo geweest maar nu extremer doordat hij werkte en minder thuis was hadden wij er minder last van .
     
  17. sm1

    sm1 Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.859
    106
    63
    Ja klopt , doordat hij niet lekker in zijn vel zit is het nu extremer.
    Zelf doet en deed hij ook gewoon alles in het huishouden. Dat is niet het probleem.

    Jullie reacties helpen mij wel hoor. Hij is niet realistisch .
    En ja ik ben ook heel boos.
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    Dan zou ik hem dit topic even laten lezen en hopelijk heeft ie dan door dat het Niet normaal is en dat het kinderen zijn en geen kleine schoonmaaksters...


    Zolang hij de hele dag thuis zit ksn hij het lekker zelf doen
    Hun tas opruimen, bord naar de keuken etc allemaal normaal maar het andere gaat te ver
    Echt sneu voor de kinderen
     
    Marbloempje, Spectre, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Mijn oudste is 11 en moet zijn eigen wc schoonhouden. Maar no way dat hij daar zelf aan denkt. En het is ook niet zo dat ik die tussendoor niet schoonmaak.
    Daarnaast moet hij zijn eigen kamer stofzuigen en opruimen en als ik het zeg zijn bed afhalen en een schoon onderlaken er zelf op doen (hij heeft een hoogslaper )
    Hij moet ook weleens de afwasmachine uitruimen enzo. En dat doet hij ook wel. Ik denk dat de grootste fout van je man zit in het verwachten dat ze dat zelf kunnen organiseren en daarnaast is het wel echt heel veel wat hij wil dat ze doen.
     
    chuppie, Leni88 en sm1 vinden dit leuk.
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Hij zal toch tot een compromis moeten komen, hij is niet de enige ouder, jij bent er namelijk ook.

    Wat vindt de oudste van 11 ervan? Misschien kunnen jullie met zijn 3en een plan opstellen , kan de oudste aangeven wat hij/zij realistisch vindt.
     
    Gewooniemand en sm1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina