Man heeft twijfels over zaadonderzoek... ruzie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sylvie1234, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvie1234

    sylvie1234 Nieuw lid

    17 jan 2020
    4
    0
    1
    Na een paar maanden jullie te hebben gevolgd op het forum, kom ik hier even mijn frustratie neerpennen. :o:

    Ik probeer al 13 maanden lang om zwanger te worden. De medische mallemolen is intussen bij ons opgestart. Ik ben deze week helemaal onderzocht, en mijn man moet komende maandag twee zaadstalen binnenleveren. Daarna wordt er een plan van aanpak besproken met de gynaecoloog.

    Het is niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is, maar mijn man heeft koudwatervrees over die stalen. Ik begrijp best dat het voor hem niet makkelijk is (alles rond zichzelf aanraken is taboe vanwege zijn geloof), maar hij zou zich daar toch moeten kunnen overzetten als het gaat om onze toekomst? Hij loopt nu al dagen te ijsberen en is ongenietbaar. Hij wil het niet, hij kan het niet, hij durft het niet, hij is bang dat het niet gaat lukken... ik hoor alle uitvluchten tegelijk. Op andere vlakken heeft hij een enorm grote mond maar nu hij eens iets moet doen voor mij, gaat de deur dicht. Ik ben boos en verdrietig, ook omdat het niet echt duidelijk is wat hem precies zo tilt laat slaan.

    Seks is voor hem erg beladen, intiem en prive, ik weet niet of het daar aan gelinkt is. Of misschien heeft hij echt schrik dat het produceren niet gaat lukken? Dat mag gewoon thuis, dus in principe geef dit geen stress en ik vermoed ook dat dit voor de meeste mannen een koud kunstje is. Wie herkent dit en kan tips geven? Het is moeilijk om er met hem over te praten dus ik weet ook niet of hij het goed zou vinden als ik hem 'assisteer' bijvoorbeeld (wat ik af en toe eens lees). Ik lees soms ook dat je met een condoom kan vrijen en dan de inhoud in het potje doen - kan eventueel ook te overwegen zijn?

    Bedankt voor het meedenken. :thumup:
     
  2. annewolkje

    10 jan 2020
    11
    8
    3
    Vrouw
    Ik denk dat je hier iets te snel door de bocht gaat. Volgens mij is het net andersom, als mannen stress hebben kunnen ze lastiger klaarkomen, dus voor de meeste mannen zal het wel moeilijk zijn en voor een enkeling makkelijk.

    Ik geloof wel dat dit kan, maar dan met een speciaal condoom dat je van de arts krijgt, en niet zomaar een condoom uit de winkel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Als hij het niet mag van zijn geloof lijkt me dat ook wel een hele stap. Misschien dat jij het voor hem kunt doen?
    Boos worden lijkt me averechts werken.
     
    Paardenbloem, Novi, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kan je hem zelf niet helpen dan? Hoeft ie zichzelf ook niet aan te raken.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Volgens mij is het voor de meeste mannen geen koud kunstje hoor .

    De eerste keer was het voor mijn best lastig en hoe meer druk hoe moeilijker het wordt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. sannekirre

    7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Makkelijk is het denk ik allesbehalve.

    Toen mijn man voor het eerst moest dacht ik ook dat het easy peasy ging zijn. Wij deden het voordien bijna elke dag, dan plots een weekje onthouding voor de staalproductie dus hij was er sowieso al meer dan klaar voor :p Sprak nog stoere taal dat hij ze eens een poepje ging laten ruiken daar in het ziekenhuis. Nou, de productie was toen wel in een kamertje ter plaatse, maar het lukte gewoon niet. Dat hakt er wel in hoor.
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Natuurlijk is dat alles behalve makkelijk, helemaal omdat hij vanwege zijn geloof niet zelf mag doen. Daarbij is hij miss bang dat het aan zijn zaad ligt, daar heb je al 2 blokkades bij elkaar. Heb begrip voor zijn situatie, en vraag of hij fijner vind dat jij hem erbij helpt. En dan niet nou dan help ik je nu ff snel een handje. Maar gewoon in een fijne setting.
     
    Rosa5 en Ysabella vinden dit leuk.
  8. femkepeeters

    9 mrt 2017
    64
    30
    18
    Ik zou hem helpen. Wat wij deden was gewoon seks hebben en dan op het moment dat hij bijna komt stoppen. Goed de penis wassen en dan in potje. Dat maakt het voor mannen iets makkelijker (ik had de truuk van iemand anders gehoord).

    Moet dat tweede staal binnen het half uur? Da's erg lastig en pijnlijk om te doen, misschien heeft hij zichzelf al ingelezen zonder dat je het weet? Heb je geen brief gekregen met instructies bij? Mijn partner mocht een pijnstiller nemen hiervoor. In het tweede staal zitten vaak meer spermacellen, ook al komt er in totaal nauwelijks wat vocht uit.
     
  9. nickyhartje

    14 feb 2017
    88
    53
    18
    Moeten jullie een aantal dagen aan onthouding doen? Dat helpt de mannen meestal wel om wat meer opgewonden te raken. Verder mag je inderdaad ook gewoon seks hebben, op voorwaarde dat je stopt en de penis goed wast met water en zeep voor het staal wordt geproduceerd. Voor het tweede staal goed de instructies opvolgen, dit is echt een harde noot om te kraken voor de meeste mannen (ahum).
     
  10. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je zegt; nu hij iets moet doen voor mij, gaat de deur dicht.

    hebben jullie samen deze keuze gemaakt of jij alleen? Belangrijk is dus wel dat hij er ook voor 100% zelf achter staat en dit niet doet voor jou.
     
    Paardenbloem en Appeltje85 vinden dit leuk.
  11. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Voor jou in de zin dat je moest helpen of?
     
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Huh, bestaat er een geloof waar je niet aan jezelf mag komen? Nog nooit van gehoord.
     
    Rosa5, Snoepjes en maartje84 vinden dit leuk.
  13. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Binnen de islam is dit niet toegestaan dacht ik.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  14. annewolkje

    10 jan 2020
    11
    8
    3
    Vrouw
    O.a. bij de Islam. Ik zag vorig jaar een interview met een bekende Belgische fertiliteitsdokter en die zei dat van de patienten die hem opzoeken 20-30 procent niet WEET hoe ze moeten masturberen voor een staal. Dat vond ik wel opvallend. Er komen veel mensen uit verre landen bij hem op consultatie, maar het idee dat "alle mannen het doen" is dus zeker niet correct.
     
    YellowEyes, Evanesco, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Katholieken horen ook niet aan zelfbevrediging te doen.
     
  16. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Mijn man vond het ook ontzettend lastig. De keer voor het vruchtbaarheidstraject vond hij ook erg confronterend, maar dat mocht in het ziekenhuis en dat vond hij weliswaar een beetje lachwekkend, maar makkelijker dan thuis.
    Ik denk dat je man hier zeker niet alleen in staat, dus dat het ondanks jouw frustratie (want uiteindelijk is jouw kant van dit verhaal nog een stuk invasiever) goed is om hier rustig en begripvol mee om te gaan.
     
  17. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Nu heb ik nooit met de mmm te maken gehad, maar ik kan me zeker voorstellen dat het lastig is voor een man om in een potje te kwakken. Het is klinisch, totaal geen spannende gevoelens erbij en stel je voor dat het aan hem ligt. Dat legt er allemaal veel druk op en dan moet je op een behaalde tijd op een bepaalde dag ook nog even presteren..
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn Man heeft een vasectomie gehad en schuift het inleveren van zaad ter controle, nu al MAANDEN voor hem uit. Ik geloof ook niet dat het er van gaat komen. Daar liggen was al zijn limiet en dan ook nog dat zaad inleveren, dat is to much.

    Ik zou om tips vragen bij de behandeld arts, die van dat condoom klonk als een goede.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Nooit geweten.
     
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Klopt, maar ook binnen bepaalde christelijke richtingen.
     

Deel Deze Pagina