Man onzeker over vruchtbaarheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door joonzdragon, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joonzdragon

    30 apr 2018
    87
    63
    18
    Hoi allemaal. Ik ben op zoek naar tips om de vruchtbaarheid van de man te optimaliseren. mijn man is onzeker over zijn vruchtbaarheid (we zijn nog niet lang bezig maar hij wil ook niet zijn zaad laten testen ofzo)

    heeft iemand nog goede tips voor mannen?
    De tips die we al weten en gebruiken zijn:
    Multivitamine met zink selenium en vitamine c.

    Ik heb ook gelezen dat foliumzuur voor mannen goed zou kunnen helpen? Iemand ervaring mee.

    Ben heel benieuwd!
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Vitamines wordt onderzoek naar gedaan, volgens mij nog niks echt bewezen aan supplementen slikken. Gezond eten, niet roken, weinig drinken (1 eh Max per dag en op feestje 2.....) niet te strak ondergoed, niet in bad, niet lang heet douchen, geen laptop op schoot, mobiel niet in je broekzak. Dit zijn de leefregels die wij kregen toen we ons op de fertiliteitspoli meldden. Succes!
     
    joonzdragon vindt dit leuk.
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Bovenstaande inderdaad en je zo qua vitamine nog Q10 Ubiquinol kunnen proberen.
     
    joonzdragon vindt dit leuk.
  4. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hoe lang zijn jullie bezig? Na een jaar zelf proberen zou ik toch wel van je man vragen een testje te laten doen. Niet fijn voor hun mannelijkheid blabla, maar bij hen doen die onderzoeken verder geen pijn.
     
  5. joonzdragon

    30 apr 2018
    87
    63
    18
    Nee we zijn krap 3 maandjes bezig. Maar ik merk dat hij onzeker is. (Heeft wat overgewicht en wil alles gewoon graag goed doen voor ons!) dus eigenlijk gewoon heel lief!
     
  6. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    In dat geval, relax. Leef gewoon normaal gezond ,slik evt een goede multi vitamine, niet roken matig met alcohol. Als het over een jaar niet gelukt is ga eens een keer verder kijken. Succes!
     
    joonzdragon vindt dit leuk.
  7. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Mijn vriend is van 200.000 (na opwerking) naar 15 miljoen (na opwerking) gegaan. In het begin was dus alleen ivf een optie en nu zijn we spontaan zwanger. Wat bij hem waarschijnlijk heeft geholpen is geen drank, niet meer roken, goed eten, vrij intensief sporten, hoge dosering vitamines en zink.
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.359
    113
    Vrouw
    Qua vitaminen is het goed voor de man om zink, selenium en foliumzuur te slikken.

    Een aantal leefregels van het ziekenhuis:
    - geen mannenshampoo/douchegel/gezichtscreme gebruiken. Klinkt bizar, maar er schijnt een stofje in te zitten wat slecht is voor het zaad.
    - geen telefoon in broekzak
    - geen laptop op schoot
    - minderen met alcohol
    - stoppen met roken
    - niet te vaak fietsen
    - regelmatig klaarkomen
     
  9. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Foliumzuur inderdaad!

    Minderen, liefst stoppen met alcohol. Niet roken. Geen lachgas of drugs gebruiken. Werken aan zijn overgewicht. Niet in bad of naar de sauna. Geen strak ondergoed dragen. Regelmatig klaarkomen.
     
  10. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik sluit mij aan bij bovenstaande tips.
    Heeft hij naast zijn overgewicht redenen om zich zorgen te maken over zijn vruchtbaarheid?
     
  11. joonzdragon

    30 apr 2018
    87
    63
    18
    Zijn ouders hebben er lang over gedaan om hem te krijgen maar zijn daar niet open over. En ik durf er niet goed naar te vragen bij hem thuis.

    het is vooral dat hij er onzeker over is en ik hem daar goed bij wil ondersteunen.
     

Deel Deze Pagina