Ha ladies, ik gebruik sinds kort de Fertility Friend app. Elke ochtend meet ik mijn temperatuur met de Ladycomp en ik heb ze onlangs met terugwerkende kracht in de app gezet. Nu zegt die app dat ik een paar dagen geleden mijn dpo had, terwijl ik zelf had berekenddat ik 10 dpo ben. Heb ik de ovulatie echt gemist?
De ladycomp meet oraal toch? Want dat is een zeer onbetrouwbare methode om je eisprong vast te stellen omdat het daarbij gaat om verschillende van tienden en je mond heel gevoelig is voor omgevingsfactoren. Je temperatuuroverziht is dan onbetrouwbaar. Maar op basis van deze temperaturen ben ik het wel eens met FF, eisprong op CD21.
Oraal tempen is helaas totaal niet betrouwbaar. Ook zie ik meerdere open bolletjes wat betekent dat je andere tijdstippen hebt getempt. Uitgaande van je tempkaart nu gok ik je ei inderdaad op cd 21 waar fertilityfriend hem ook heeft neergezet.
Betekent dat ook dat de Ladycomp niet betrouwbaar is? Ik dacht mn ei op dag 15 vanwege mn vorige cyclus. maar het is nog een beetje gokken allemaal. Is de eerste keer dat ik er mee bezig ben op deze manier. Die open bolletjes zijn nu weg, want had verkeerde tijd ingevuld in de app (ik temp altijd op 06:45u)
De ladycomp is niet onbetrouwbaar... oraal tempen is onbetrouwbaar. Kan je met de ladycomp niet rectaal meten?
Ik heb nog geen idee hoe mn cyclus is gelopen de afgelopen keer...maar ik heb wel een positieve test in handen! Ik denk dus toch ovulatie op dag 15 omdat we daarna niet meer geklust hebben. Erg blij!
Gefeliciteerd! Mooi nieuws , op naar een voorspoedige zwangerschap! Maar bewijst maar wel hoe onbetrouwbaar het orale temperaturen is de kans dat het een vertekend beeld geeft is groot.
Gefeliciteerd! Maar dat toch je ei op de dag dat ik zei want gisteren zat je op 15 dpo Zou je ei op dag 15 zijn gesprongen dan zou je gisteren op 21 dpo hebben gezeten en dus ruim 7 dagen overtijd zijn geweest Maar de echo zal het tzt uitwijzen
Hoi, Proficiat!! ik ben deze maand beginnen tempen, rectaal en steeds op 06:20. Wel 2 dagen niet gedaan.. Ik begrijp ergens wel waarom je dacht je ei vroeger te hebben dzn aangeduid in de app. Ik dacht ook bij de eerste daling en stijging mijn ei al gehad te hebben, maar nu zegt de app dat het gisteren was.. Raar?!
@liesvp ik vind deze kaartjes altijd lastig aflezen maar ik gok een eisprong op 26 april. Een daling zegt eigenlijk niks over een eisprong. Het gaat om een stijging van 0,3 ten opzichte van je basale temperatuur (gemiddelde temperatuur voor eisprong) die ten minste drie dagen aanhoudt.