Mario lego - ervaringen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JupitR, 28 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Wie heeft er thuis ervaring met de mario lego om zelf levels te maken? Wordt er veel mee gespeeld? Is het leuk om (telkens weer) op te bouwen, of vooral leuk om mee te spelen? En hoe oud zijn jouw kinderen die hier ervaring mee hebben?

    Mijn oudste wil het voor zijn verjaardag, en wij zijn een beetje bang dat het tegen gaat vallen. Hij bouwt vooral graag met lego.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    M’n zoon wilde het ook heel graag. Ik heb het niet gedaan, omdat hij ook echt een bouwer is.
    M’n buurmeisje heeft het ook, daar speelt hij er af en toe wel mee. Maar ook zij speelt niet wekelijks ermee.
    Het principe is wel erg leuk. Je speelt met het poppetje dus echt zoals het spel is. Muntjes verzamelen.

    Maar nee, voor de Lego bouwer zou ik het voor de Lego niet doen.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Voor het bouwen hoef je het niet te doen.
    N heeft het gekregen en speelt er af en toe eens mee.
    Zeker niet dagelijks
     
    JupitR vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Hier was het in het begin echt heel leuk, maar we gaan alle sets bij elkaar verzamelen en te koop zetten. Hier bouwt hij ook liever dan dat hij ermee speelt.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoons zijn 8 en 11. Zij spelen er geregeld mee. Wel met vlagen, zoals dat vaak met speelgoed gaat. Hier wel in ieder geval. Ze hebben ook echt idioot veel :rolleyes: Dus dan is het weer een periode lego-marvel en dan weer meer lego-mario of ninjago. En dan nadat iets een bepaalde periode veel gebruikt is, schakelen ze weer over op wat anders.

    Wij hebben hier trouwens wel kinderen die zowel lego-fan als mario-fan zijn. Dus de combi is leuk. Het bouwen is vrij simpel. Het leuke is wel dat je zelf combinaties kunt maken. Het is dus minder 'volgens het boekje' dan wanneer je een bepaald bouwwerk of voertuig moet maken bij de andere lego-soorten.
    Ik dacht dat ze er vrij vlot op uitgekeken zouden zijn. Want hoe moeilijk is zo'n level nu helemaal? In feite kun je niet afgaan. Maar toch: het wordt geregeld gepakt.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  6. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Mijn zoon van 5 heeft het vorig jaar voor zijn verjaardag gehad en was er toen super blij mee en speelde er geregeld mee. Hij (geen bouwer) vond het juist leuk dat hij z'n eigen dingen ermee kon doen en zo was hij (computer verslaafd haha) toch met computer spellen bezig, zonder daadwerkelijk te computeren haha nu kijkt hij er overigens totaal niet meer naar en komt het alleen sporadisch nog te voorschijn.

    De oudste (7) was best jaloers op zijn broertje en wil nu de Luigi lego ;) hij is wel echt een bouwer, maar laat alles het liefste staan na het bouwen zonder er. Echt mee te spelen... Voor hem zou ik het dan ook zonde vinden om de set aan te schaffen en laat hem met die van zijn broertje spelen soms... Maar zo vaak komt dat ook niet voor.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties! Mijn zoon blijft zo ontzettend vasthouden aan het feit dat hij Mario Lego wil, ondanks onze uitgelegde bezwaren. Ik zie de bui al hangen dat hij dan iets later zegt: "Ik wilde dit toch niee-hieeet :cry:" Maar als we toch ons eigen plan trekken, dan kan precies diezelfde reactie komen :p
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.378
    5.644
    113
    Dubbelgeluk, owly en JupitR vinden dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Onze zoon wou deze set ook heeeeeel graag. We hebben filmpjes gekeken en zijn in de winkel naar het voorbeeld gaan kijken. Het leek hem leuk om te bouwen maar als hij eerlijk was vond hij dat je er weinig mee kon doen.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    :roflmao:

    @JupitR laat maar weten hoor! We hebben best veel sets, inclusief bowsers kasteel.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  11. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ik durf het niet aan ;) We gaan uiteindelijk voor de familievakantie met caravan en het reuzenrad. En dan misschien iets anders van mario erbij.
     
    Dubbelgeluk en Fristi2012 vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Het reuzenrad staat hier ook en is heel leuk!
     
    JupitR vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Mocht je er toch voor willen gaan ze hebben bij brickshop 33% korting:D
     
    JupitR vindt dit leuk.
  14. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    We hebben heel veel sets van Mario Lego. Onze zoon van 7 is er helemaal weg van en speelt er dagelijks mee. Hij bouwt regelmatig een nieuw parcours en kan z'n fantasie er in kwijt.

    Hij heeft ook de Luigi startset en dan kunnen Mario en Luigi ook samenwerken.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  15. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Mijn zoon krijgt uiteindelijk tóch wat Mario lego, van opa en oma. Ik ben heel benieuwd. Ik kan nog wel eens een update geven ;)
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Hahaha nou ik ben heel benieuwd!
     
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Bij intertoys is alles van Mario Lego met 25% korting mocht je het nog moeten kopen.
     
    JupitR vindt dit leuk.
  18. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Er is altijd wel ergens wat in de aanbieding he? Goed om bij stil te staan! Zoontje heeft nog 25 euro om zelf uit te geven en als de mario lego een succes is, mag hij het daaraan uitgeven.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  19. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Zoon was er in ieder geval erg blij mee en heeft er al wel wat mee gespeeld. Dat Mario geluid maakt is natuurlijk wel het leukste.

    Hij heeft ook zijn auto + caravan en reuzenrad (beide voor 9+ en hij is net 6) in elkaar gezet. Ik had toen de ondankbare taak om de auto + caravan weer uit elkaar te halen, zodat hij de camper kon bouwen :p Die ook weer gebouwd is, en waarbij ik dan weer de taak had stukjes te zoeken, haha.

    Ik ben benieuwd naar de komende dagen en of hij z'n mario lego nog vaak erbij pakt, of toch liever weer gaat bouwen.
     
    owly, Dubbelgeluk en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina