martkplaats jawel daar gaan we weer..

Discussie in 'De lounge' gestart door femmy, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Vorige week een nieuwe jeans gekocht via marktplaats, je raadt het al nooit ontvangen! Ook niet zo netjes dat diegene sinds gisteren niks meer laat horen en dat ze eerder geirriteerd reageert dan meelevend zegt misschien al genoeg? nu ging ik zoeken op de naam van de broek op mp en wat vond ik? ;
    Marktplaats.nl > Fitt Jeans Etam Heel Aparte Spijkerbroek mt 42 Nieuw Stretch - Kleding | Dames - Spijkerbroeken en Jeans

    jawel dezelfde broek een nieuwe advertentie geplaatst nadat ik hem gekocht heb! ik laat het er niet bij zitten, ik heb haar/hem gemaild dat ze hem alsnog kan toesturen of mijn geld terug, dat ik aangifte ga doen en ik ga ook naar kopersbelangen!
    ik baal echt als een stekker ik werk hard voor mijn geld en dan heb je zulke mensen!
     
  2. VrouwtjeRomy

    VrouwtjeRomy Niet meer actief

    eigen schuld dikke bult?

    En ja het blijft erg zielig van zulke mensen... Ze verpesten het voor de mensen die werkelijk dingen over marktplaats willen verkopen. Echter zal ik eerder dingen kopen die in de buurt zijn zodat ik ze op kan halen.
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind ik nogal een rare uitspraak in dit geheel. Omdat je denkt iemand te kunnen vertrouwen en diegene blijkt een vuile oplichter te zijn is het 'eigen schuld, dikke bult'.
     
  4. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    :(

    Als je iets koopt mag je er toch gewoon vanuit gaan dat iets verzonden word, vind dit een beetje rare reactie.
     
  5. VrouwtjeRomy

    VrouwtjeRomy Niet meer actief

    Nee ik bedoel hiermee dat je deze verhalen zo vaak hoort... de titel is niet voor niets "marktplaats, jawel daar gaan we weer" Het gebeurd zoooo vaak dat je iets betaald en niets krijgt.

    En ondanks dat zo iemand gewoon erg zielig bezig is door mensen zo op te lichten vind ik het toch wel een beetje eigen schuld.

    Het is mij gelukkig nooit gebeurd maar door dit soort verhalen zorg ik ook dat ik nooit iets betaal om het op te laten sturen. Blijkbaar zijn sommige mensen gewoon niet te vertrouwen.

    Erg jammer maar de waarheid.
     
  6. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat is klote! Heb je deze persoon al gemeld bij marktplaats? Bij de advertentie zit een link toch van "deze adverteerder melden" ofzo? Heb je geen adres?

    Als ik iets koop van MP, dan ga ik het wel halen. Je hoort teveel dat je via MP wordt opgelicht helaas :(

    Ik had laatst m'n dochter Nijntje loopauto te koop gezet voor heel weinig. Kreeg een reactie: ik wil hem, kom hem halen en met de vraag wanneer het kon. Dus ik dat doorgeven.. Je raad het al: nooit gekomen en nooit meer wat gehoord. Vind dat zo onbeschofd!

    Ik hoop voor jou dat je alsnog de broek krijgt...maar vrees er een beetje voor :(
     
  7. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    is wel waar maar ja ik heb ook geen tijd om alles op te gaan halen en duurder dan dit zou ik het ook al niet (meer) laten versturen (ooit opgelicht voor 50 euro maar wel via een site terug gekregen!) en meestal gaat het ook goed en stuur ik een leuke bedankmail maar ja als ik iets niet ontvang moet ze het ook niet raar vinden dat ik dan ook mail natuurlijk, zelf zou ik zoiets hebben van jeetje zeg wat rot en zal ik de helft betalen maar ja zo denkt ook niet iedereen erover he!
     
  8. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nog niet gemaild eerst nog maar op antwoord wachten, ik denk wel van straks heeft ze meerdere van die broeken maar dan had ze die advertentie van mij toch niet hoeven verwijderen? en het zijn dezelfde foto's!
     
  9. charity2010

    charity2010 Fanatiek lid

    29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Erg jammer dat er zulke mensen tussen zitten. Hierdoor raak je echt wel het vertrouwen in de mensheid kwijt, en deze oplichters verpesten het ook voor mensen die wƩl eerlijk zijn, die hun verkochte dingen wel opsturen.

    Ik heb vorige week 5 zwachterschapstesten gekocht op mp, dezelfde als die 2v5 maar dan 5 voor 4,75. Heb ze ook niet ontvangen en nadat ik die mevr. een mail had gestuurd met de vraag waarom ik mijn testen nog niet had, want ze had ze toch op de post gedaan. Zei ze dat ze het heel raar vondt dat ze niet waren over gekomen en de volgende dag had ik netjes mijn testen in de brievenbus. Geen idee of ze de eerste keer dus wel of niet verzonden zijn maar dat denk ik wel, aangezien ik ze toch nog de volgende dag kreeg en ze waren ook heeeeeel goed ingepakt!
     
  10. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik herken het helaas. Het is jammer dat het vertrouwen in de medemens zo beschaamd word, ik heb er ook van geleerd ik haal alleen nog maar want versturen durf ik allang niet meer aan. Maar je moet je geld terug kunnen krijgen via haar bank als t goed is. Ik hoop dat ze gewoon reageerd op je mail en het netjes afhandeld....
     
  11. VrouwtjeRomy

    VrouwtjeRomy Niet meer actief

    Waarom mail je niet even van een ander mail adres dat je de broek op wilt komen halen? En waar je hem op kan halen. Wellicht geeft ze dan haar adres en dan kun je altijd nog zeggen; je kan kiezen, of je stuurt de broek op, of ik kom handmatig mn geld terug halen.

    wedden dat ze hem opstuurt :D
     
  12. zogezegend

    zogezegend Niet meer actief

    sommige mensen kunnen het simpel weg niet ophalen, omdat ze geen vervoer hebben.
    daarom vind ik marktplaats ook zo ideaal behalve dan op de momenten dat smerige gewetenloze oplichters hun slag willen slaan...
    maar goed die heb je overal...
     
  13. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja dat is ook een goed idee, ik wacht wel even af vandaag op een reactie, ik hoop gewoon dat ik fout zit! ik zag net wel maat 42 erbij staan en mijn advertentie was maat 44.. maar misschien is dat omdat ik hem dan niet zou kunnen vinden? en ze is geloof ik al een paar jaar lid daar dan denk je toch ook dat het niet snel zal gebeuren (daar kijk ik ook altijd naar als ik wat koop).
     
  14. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik zie dat er alleen verzenden staat bij de advertentie!
     
  15. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jammer he dat dat zo moet gaan. Hier gelukkig nog nooit problemen met marktplaats gehad ( behalve de standaard dingen als niet meer reageren of opeens bedenken dat onze woonplaats wel ver weg is etc ).
    Zou er sowieso nog een melding van maken bij marktplaats zelf.
     
  16. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ze heeft hem ook via brievenbuspost gedaan best knap eigenlijk of is dat wel mogelijk met zo'n broek?
     
  17. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zal krap worden. Een rok ofzo kan je nog wel goed strak invouwen en platter maken met tape maar of je een spijkerbroek door de brievenbus krijgt. weinig kans denk
     
  18. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
  19. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    weet niet hoelang het geleden is
    maar je kan bij je bank je geld terug vragen als je kan aantonen je niks hebt ontvangen en je gewoon opgelicht bent
    ik heb dat al eens gedaan en ze zeiden dat het terug deden boeken

    vind het daarbij ook echt schandalig dat er zulke mensen zijn
    als je wat verkoopt behoor je dat ook gewoon te versturen
    hier zal ik nooit mensen oplichten dat vind ik vreselijk
    succes ik hoop dat je het als nog aan krijgt
     
  20. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    hoe kan ik aantonen dat ik hem niet ontvangen heb? en ik heb gegoogled maar niks gevonden! en bij deze advertentie staat precies hetzelfde en dat ze er wel 50 voor betaald had maar ik zou nooit 2 verschillende maten kopen voor 50 per stuk?! dan pas je het toch even in de winkel?
     

Deel Deze Pagina