Goedenavond, Op internet vind je natuurlijk van alles, maar ik denk dat jullie als verloskundigen er wel echt wat over weten. Ik heb al een zoon van 4.5 jaar en ben bevallen met een keizersnede. Vorige maand een vroege miskraam gehad en mn eisprong gevoeld. Gebruik van gemaakt en al week last van verschillende symptomen. Tot 3 dagen terug lag mn baarmoeder heel laag en ineens was ie weer hoger. Sinds vanmiddag wel wat zachter en morgen is mijn nod. Zegt een baarmoeder iets over of je zwanger bent? En zo ja hoe zou je baarmoeder "moeten" zijn als je zwanger zou zijn? Hoop dat jullie het antwoord weten Groetjes, Yvette
Hoi Yvette, Bedoel je je baarmoeder of je baarmoedermond?baarmoedermonden van zwangere baarmoeders kruipen inderdaad vaak een beetje omhoog en naar achteren. Maar ik weet eigenlijk niet precies hoe dat rond de NOD zit. Dat bevoelen wij als verloskundigen eigenlijk nooit met de hand in die periode. Je baarmoedermond veranderd iig wel een beetje ten tijde van de menstruatie; er komt wat uit en hierdoor kan de baarmoedermond ietsje wijken en soepeler worden. Maar ik weet het dus niet precies. Spannend in ieder geval! Ik duim mee! Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Ja ik bedoelde inderdaad de baarmoedermond, sorry Niet echt iets duidelijks over te vertellen dus...bedankt in elk geval voor je antwoord. Vandaag NOD, nog geen bloed te zien. Dus ik wacht het (on)geduldig af.