Mastophathie en PMS of zwangerschapssymptomen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sammie93, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie93

    Sammie93 Lid

    27 nov 2022
    71
    99
    18
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben 29, en probeer sinds september zwanger te worden van een eerste kind. Een echte newby dus, op het gebied van ttc. Maar ik probeer me goed in te lezen en alles te begrijpen wat er wel/niet gebeurt in mijn lichaam.

    Voor mij zijn pijnlijke borsten een typisch symptoom van PMS. Vijf dagen voordat ik ongesteld wordt, begint de pijn, en deze stopt direct op de eerste dag van mijn menstruatie. Bij mij is ook PCOS gediagnosticeerd. Ik weet dan ook niet precies wanneer ik ongesteld moet worden, maar 'dankzij' mijn pijnlijke borsten ben ik toch altijd op de hoogte dat het eraan komt.

    Ik zit op dit moment rond de 7-11dpo (ik weet het niet precies, vanwege de pcos) en vandaag is het opnieuw raak; mijn borsten beginnen weer pijn te doen. Direct word ik dan overvallen door een enorme teleurstelling, omdat het dus deze cyclus niet raak is. Althans, zo voelt het. Maar ik lees online dat men ook pijnlijke borsten kan hebben bij een vroege zwangerschap.

    Nu mijn vraag. Voor de vrouwen die ook last hebben van cyclische pijnlijke borsten: hoe hebben jullie dit ervaren bij jullie zwangerschap? Bleef de pijn uit? Was de pijn hetzelfde? Was de pijn anders? Ik hoor super graag jullie ervaringen!
     
  2. Sammie93

    Sammie93 Lid

    27 nov 2022
    71
    99
    18
    Vrouw
    Extra note: ik heb tot dusver geen andere symptomen. Misschien heeeeeel lichte krampjes (menstruatiekrampen krijg ik altijd pas echt als mijn menstruatie begonnen is). En wel al wat acne, wat dan wel echt duidt op mijn menstruatie die eraan komt.

    Wat ik verwarrend vind, is dat de PMS symptomen in mijn geval eigenlijk altijd al in de periode komen waarin je nog niet/nauwelijks zwangerschapssymptomen zou kunnen hebben. Zo voelt het eigenlijk alsof een zwangerschap nooit kans krijgt, qua tijd. Maar zo zal de natuur wel niet werken.
     
  3. Kundera

    Kundera Actief lid

    14 aug 2013
    453
    305
    63
    Ik ben 1 keer eerder zwanger geweest (is met 6 weken mis gegaan). Ik had toen ook pijnlijke borsten net als dag of 5 voor mijn menstruatie. Dus bij mij zeggen de pijnlijke borsten eigenlijk niks en kan het 2 kanten op. Pijn was ook niet anders.
     
  4. Sammie93

    Sammie93 Lid

    27 nov 2022
    71
    99
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie. Ontzettend verdrietig om te horen dat het mis is gegaan.
    Pijn in de borsten zou dan nog niets hoeven te betekenen, dat is hoopvol.
     
  5. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.519
    3.207
    113
    Vrouw
    Ik heb ook mastopathie en pcos. Ik merk het in de vroege zwangerschap ook wel aan mijn borsten, die gaan echt zeer doen en enorm opzwellen.
     

Deel Deze Pagina