matcare ovulatietest positief dinsdag en op ff geen ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katje2, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Even verwarrend: dinsdag op CD13 had ik een positieve ovulatietest met Matcare, gisteravond had ik ook een 2de streepje maar niet zo dik als de controlestreep, dus ik neem aan dat het gisteren dan negatief was, het rare is dat mijn temperatuur niet stijgt, gisteren 36,1 en vandaag 35,9, heb alles ingegeven op fertilityfriend en hij duidt geen ovulatie aan, kan het zijn dat mijn temperatuur pas later stijgt dan de ovulatietest positief was?
    Ik had gisteren ook wel vruchtbaar slijm en we hebben geklust, dus ik neem toch aan dat we goed bezig zijn.
    Wat denken jullie hierover?
     
  2. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik zou hieruit afleiden dat er iets mis gegaan is met je temperatuur en dat je matcare test duidelijker is?

    Nu ja, geen van beide zaken zijn 100% betrouwbaar, dus ik neem gewoon aan dat je goed bezig bent, en moet verderdoen zoals nu ;)

    Zo héél onregelmatig is je cyclus ook niet, dus klus gewoon nog enkele dagen verder, en dan maar afwachten... ;)
     
  3. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Kan best zijn dat je temp vandaag of morgen pas gaat stijgen. Ovutesten geven aan dat de eisprong binnen 24 tot 36 uur gaat plaatsvinden. En FF geeft pas je eisprong aan als je drie dagen een hogere temp hebt dan het gemiddelde van de 6 dagen ervoor geloof ik. Dus dat kan nog komen. Gewoon doortempen en klussen!
     
  4. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Je temp stijgt pas NA de eisprong, dus tis niet zo dat als jij een positieve ovu test hebt, je temp omhoog gaat....

    het mooie aan ovu testen is dat je je eisprong van te voren kunt bepalen, en dmv temperaturen krijg je een inzicht van wanneer je je eisprong hebt gehad (achteraf)...

    dus als jij een positieve test hebt moet je er 1,5 - 2dgn bij rekenen voor je je daadwerkelijke eisprong hebt en pas daarna zal je temp gaan stijgen...

    dus zeg dinsdag een positieve test gisteren wel een 2e streepje maar lichter (lh piek is geweest) zou je vandaag je eisprong kunnen hebben en bemerk je morgen eventueel pas een temp verhoging....

    en niet vergeten dat je temp om verschillende reden kan afwijken van hoe deze normaal gesproken is...

    succes
     
  5. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ok dat wordt mij al wat duidelijker nu.
    Dus gewoon effe afwachten nog en verder klussen! ;)

    Ik doe die ovulatietest omdat ik er zeker wou van zijn dat ik wel degelijk een eisprong heb, gewoon uit nieuwsgierigheid.

    En alcoholinname, of later gaan slapen of 's nachts eens opstaan kan ook de temperatuur doen wijzigen natuurlijk, het kan dus zijn dat FF geen ovulatie opmerkt hierdoor, maar je wel degelijk ovuleert, dus het is allemaal vrij interpreteerbaar dan.
     
  6. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Het is gek met ovulatiestesten, mijn temperatuur ging omhoog voordat ik een positieve ovulatietest (Persona) had. Een dag later was ie nog positief. FF gaf een stippelkruis op dag 13 en mijn positieve ovulatietesten waren op dag 14 en 15. Ik begreep er ook niets van. Nu denk ik toch echt dat mijn eisprong op dag 13 is geweest.
     
  7. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    @Soraya:

    Ja het is soms raar, een vrouwenlichaam kan ons soms toch voor de zot houden hé, maar mss waren er andere factoren die je temperatuur beïnvloedden en daardoor ineens een stijging toonde voor je e positieve ovulatietest had.
     

Deel Deze Pagina