Matras heeft gele kringen

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Mama van Rayan, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Rayan

    8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Hallo mama,s

    Ik heb voor mijn zoontje van 23 maanden destijds een aerosleep gekocht.

    nu zit er op de hoes van het matrasje zelf een aantal gele kringen
    op het top matrasje dus de aerosleep zelf niet die heb ik al gewassen dus die kringen heb ik eruit gehaald tijdens het wassen.

    Nu heb ik net de hoes van het matrasje eraf gehaald en in de wasmachine gestopt.Maar nu zoek ik iets wat ik om het matrasje heen kan doen hebben jullie misschien een idee?

    Groetjes,

    Mama van Rayan
     
  2. Mama van Rayan

    8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    En nog een vraagje.Vanaf hoeveel jaar zal ik gaan beginnen met een kussen en dekbedje?en welk mer raden jullie aan?
     
  3. Mama van Rayan

    8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Merk moet dat natuurlijk zijn !
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    als je de hoes van het matras in de wasmachine hebt kan je toch gewoon de aerosleep eromheen doen? voor 1 nachtje maak dat niet zoveel uit lijkt mij...
    anders een dikke badlaken ofzo?

    ik zou pas beginnen met een dekbed zodra je zoon overgaat naar een groot bed of hij niet meer wil slapen in een slaapzak.
    kussen raden ze af onder de 4 jaar volgens mij
     
  5. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Mama van Rayan,

    Je hebt de was inmiddels vast al gedraaid ;) maar voor de toekomst hier nog een aantal tips:

    - Een dekbedje gebruik je de eerste 2 jaar liever niet. Een dekbed kan veel te warm zijn voor een klein kind. En hij kan makkelijk met het hoofdje onder het dekbed komen. Dat is gevaarlijk, omdat hij dan problemen kan krijgen met ademen. Jouw zoontje is bijna 2, dus binnenkort kun je overstappen.

    - Een kussen idem dito: dit kan ervoor zorgen dat kinderen onder de 2 jaar niet goed kunnen ademhalen. Je hebt trouwens van die hele dunne kussentjes voor jonge kinderen (bijv. bij Ikea) die je als eerste kussen kunt gebruiken vanaf 2 jaar.

    - Ik zou geen badlaken gebruiken als tijdelijke oplossing wanneer je de matrashoes wast. Dit is te zacht materiaal en dat wordt snel te warm, lijkt me niet comfortabel (en opnieuw geldt: voor kinderen onder de 2 jaar kan dit ademhalingsproblemen veroorzaken).
    Het lijkt mij inderdaad de beste oplossing om de aerosleep dan om de matras heen te doen (of op de matras te leggen, als je er eentje hebt die met elastieken om de hoeken bevestigd wordt).

    Groet,
    Angela
    VeiligheidNL
     
  6. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Ik heb zelf twee hoeslakentjes dus misschien is dat een idee voor als je gaat wassen, of was dat niet je vraag?

    Kussen: hier nu een maandje en dochter slaapt veel rustiger.. Gaat minder door het bed heen dan voorheen, heb haar er nog nooit onder gevonden. (Ikea) Omdat ze laatste tijd zoveel zweet heb ik een handdoek om haar kussen gewikkeld. Dit gaat ook prima. Moet wel zeggen dat ze niets met het kussen doet behalve slapen dus bij een druk kindje misschien niet zo handig.

    Dekbedje zijn wij met 1.8 mee gestart. Lekker instoppen vindt ze heerlijk, alhoewel het nu weer veeeel te warm is en ze in alleen een slaapzakje slaapt.
     
  7. Mama van Rayan

    8 jun 2014
    48
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bedankt voor alle reacties!!

    Oke een kussen en dekbedje nog even mee wachten.

    Ik bedoelde eigenlijk dat de hoes van het matrasje vol zit me gele kringen en ik dit wil voorkomen maar heb geen idee hoe ik dacht namelijk dat de aerosleep hier voor moet zorgen.Ik heb alles nu lekker fris maar wil dit graag zo houden zou ik anders misschien eerst een molton om het matras heen doen dan de aerosleep en dan het lakentje?

    Bedankt nogmaals!!

    Groetjes,

    Mama van Rayan
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Als ik die boel was, dan leg ik op de gewone matras een campingbedmatrasje! :)
     

Deel Deze Pagina