Matrasbeschermer meegroeibed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mel88, 19 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mel88

    Mel88 Actief lid

    3 mrt 2017
    456
    119
    43
    We hebben een meegroeibedje van de Ikea. Staat nu op de kleinste stand. Welke matrasbeschermer doe ik daarop? Bed is dus nu 80x135, alleen hoeslakens van 70x140/150 passen ook prima.

    Ik zie dat er van de matrasbeschermers zijn met elastiek op de hoeken, maar ook in de vorm van een hoes. Wat is dan beter?
    Ikea verkoopt alleen 70x160 of 80x200, maar waar ga ik met al dat overschot heen?
    Toch maar eentje proberen van 70x140/150? En dan met elastiek of in de vorm van een hoes? Graag jullie advies
     
  2. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Ik zou met 80x 200 elastiek doen en het aan de bovenkant met de elastieken vastzetten en de onderkant om de matras vouwen. Ligt meteen lekker stevig en als ze naar een 80 x 200 bed gaan kun je ze nog steeds gebruiken

    Te smal in de lengte van de matras is niet fijn. Wordt er naast gepiest of gespuugd en het schuift makkelijk.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.455
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook zo'n meegroeibed van Ikea en een matrasbeschermer met elastiek.
    Ik doe gewoon het elastiek aan 1 kant om het matras en het overschot wat je dan aan de andere kant van het matras krijgt vouw ik gewoon onder het matras. Niet te moeilijk denken dus ;)

    PS: ik heb onze matrasbeschermer bij de Action gekocht. Zo nu en dan verkopen ze ze weer.
    Doet super z'n werk :thumup:

    De precieze maat weet ik zo even niet, maar hij bedekt in ieder geval het hele matras (en meer).
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  4. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb datzelfde meegroeimatras van Ikea en het bed staat nu op de kleinste stand. Ik heb gewoon een grote matrasbeschermer en die vouw ik gom het matras heen. Aan de bovenkant vast met elastieken, het overschot stop ik er onder. De matrashoes houd het op zn plek. Niet t moeilijk denken :thumup:
     
    hummeltje5 en NiekeKris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina