wij hebben ons vandaag even wat laten informeren.... Nu willen we straks als het zover is kiezen uit: maxi cosi mura 3 of de bugaboo..... Heeft een van de 2 jullie voorkeur? en Waarom??
Wij hebben de Bugaboo in gebruik.. Vind het een super wagen!!! Het is het geld dubbel en dwars waard! Over de Mura kan ik je geen advies geven helaas.. Voordeel aan de Bugaboo vind ik ook dat je bij een evt. 2e kindje de bekleding kan veranderen.. Zo heb je dan toch weer een "andere" wagen..
wij twijfelden ook over beide wagens, maar kiezen toch voor de bugaboo....willen zowieso alleeen een 4 wieler, doorslag gaf ook de ervaringen van kennissen die een bugaboo hebben en van vrienden die een mura3 hebben...die met de mura 3 zouden absoluut geen 3 wieler meer nemen, een 4 wieler rijdt toch net wat soepeler.... heb zelf het idee dat de bugaboo makkelijker te schoon te houden is, dus qua wassen...en ik verander idd ook graag qua kleuren, dus dat vind ik ook wel fijn!
De Mura 4 vond ik veel stabieler als de Mura 3, dus voor ons was de keuze voor een 4-wieler makkelijk. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor de Mura 4, maar puur omdat ik de Bugaboo gewoon geen mooie wagen vind. Maar dat is persoonlijk he! Mijn man is lang en de bak van de Bugaboo erg laag, dat ziet er niet uit....vinden wij
Je kan inderdaad een hele lijst krijgen met voorkeuren. Hier de bugaboo in gebruik en vind het een super wagen. Hij rijdt zo soepel met 1 hand; bekleding wordt niet vies als je hem netjes gebruikt (hier de off-white bekleding); lekker smalle wagen. Tja, ik kan nog wel meer redenen noemen waarom ik de bugaboo fijn vind. En vind hem zelf ook mooi. Ik zou dus gewoon even rijden in de winkels en dan lekker zelf kiezen welke je het mooiste vind.
Wij hebben gekozen voor de mura 4. Deze voelde meer stabiel dan de mura 3, maar de mura 3 vind ik wel mooier. Qua uiterlijk vind ik de bugaboo mooier en de wagen is lichter dan de mura. Nadeel vond ik dat de Bugaboo te laag was, de reiswieg te klein en minder geschikt voor het bos. Voor ons is dat laatste een belangrijke eis. De mura was voor mijn gevoel steviger en degelijker, grote reiswieg (handig aangezien er een reuzin in mijn buik zit ) en zeer geschikt voor bos/ strand. Ook vond ik hem door zijn iets zwaardere gewicht een betere 'wegligging' hebben. Jammer vond ik de beperkte kleurtjes en printjes en daarom ga ik de wagen opfleuren met leuke dekentjes. Ik ben dus niet alleen voor mooi gegaan, maar ook voor wat praktisch is en het beste past bij de eisen die wij stellen aan een wagen.
na mijn mening & die van mijn schatje waren ze allebei net zo grooot zijn er vrijdag naar wezen kijken...
Wij hebben uiteindelijk ook voor de bugaboo gekozen, na heel lang naar de mura te hebben gekeken. Doorslaggevend voor ons was het gewicht en het feit dat hij net iets makkelijk in de auto past. Hij is net iets kleiner.
Het is voor mij al even geleden, maar kan me herinneren dat ik de bugaboo wat smaller vond. Grappig de één zegt even groot, de ander zegt groter en de ander zegt kleiner. Oftwel het maakt weinig verschil uit en dan is het voor TS in ieder geval geen reden om hier rekening mee te houden.
Wij hebben ook de Maxi cosi mura 3.... Lekker stabiel! Fijne luchtbanden... Heerlijk klein in te klappen...
Wij hebben de mura 4 besteld. Vind het een mooie wagen en wilde zeker 4 wielen. Daarbij issi ingeklapt platter met 4 dan met 3 wielen. Al kun je alle wielen er makkelijk afklikken! De bugaboo leek me ook mooi en soepel, maar vond de voorwielen te klein en de bak leek me te laag (wij zijn lang). Succes met de keuze!
Misschien is die iets smaller, maar in de lengte is die van de bugaboo grooter. En qua lengte passen kindjes er vaak niet meer in.
Grappig! Heel veel mensen twijfelen altijd tussen de Mura of de Bugaboo. Je kunt geen groter verschil hebben tussen deze wagens. Ze verschillen dag en nacht van elkaar. Zet voor jezelf de voor en tegens tegen elkaar op. Bv gewicht van de wagen. De Mura weegt bij elkaar 23kg vind ik dit een voor of tegen met in en uit de auto tillen? enz enz... De reiswieg van de Bugaboo is idd langer. En ze zijn even breed alleen lijkt de mura breder maar de matrasjes zijn even breed. Doordat de mura zo robuust is lijkt ie groter als de slankere Bugaboo.
het scheel 10 cm. en bugeboo is 85 cm en de mura 75 cm maar dan nog kunnen baby's ar lang is. ( fynn had er nu net niet meer in gepast)
Ik denk ook dat je alle voors en tegens moet opschrijven en in de winkel proberen natuurlijk! Even terugkomend op het gewichts 'probleem': als je geen rug of spier klachten (oid) hebt, lijkt me dat persoonlijk niet echt een probleem. Het hoeft alleen in en uit de auto. Het gewicht kan wel meewerken aan stevigheid van de wagen. Succe met kiezen!
Wij hebben de Mura 3. Zal inmiddels denk ik wel een oud model zijn, weet niet hoe de nieuwe modellen eruit zien of hoe ze gebouwd zijn nu... maar vond de bugaboo heeeel lelijk. En de Mura was ook toevallig de enige waar mijn vriend ook achter wilde lopen haha!
Wij hebben de Bugaboo na eerst de Mura te hebben gehad. Vinden persoonlijk de Bugaboo veel fijner rijden, soepeler en wendbaarder maar toch even stevig als de Mura. Wat voor ons van doorslaggevend belang was dat ons meisje gewoon veel fijner zit en ligt in de Bugaboo en dan tenslotte nog de verschillende kleurtjes en de soorten kappen. Succes met je keuze!