maxi cosi priori of tobi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door leonieb, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe autostoel en ben nu aan het twijfelen tussen de priori en de tobi.

    Volgens mij is het enige verschil dat bij de tobi de gordels wat makkelijker zijn en dat ie een extra hoofdsteun heeft.

    Het scheelt behoorlijk in prijs, bijna 100 euro.

    Iemand ervaring met een van deze stoeltjes?
     
  2. rodelief

    rodelief Fanatiek lid

    14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    wij hebben de tobi. Super stoel!
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de Priori, ik vind het een hele fijne stoel! Wij hebben hem voor 100 euro gekocht en nog geen moment spijt van gehad.
     
  4. Marjanne

    Marjanne Fanatiek lid

    13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hebben nieuw de Tobi gekocht en 2e hands de Priori (voor de 2e auto) Maar vind de Tobi veel gebruiksvriendelijker :D
     
  5. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    de tobi is luxer, maar beide even veilig!

    wij hebben de tobi, erg fijne stoel, maar wel duur
     
  6. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier een Priori en ben erg tevreden over.
     
  7. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    bedankt voor de reacties, denk dat wij ook voor de priori gaan, dan maar wat minder luxe...scheelt behoorlijk in de prijs.
     
  8. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    hier ook de priori, net zo veilig en stukken goedkoper!
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    wij hebben een priori als tweede stoel, maar gebruiken meestal de tobi. De tobi zit voor ons meisje volgens mij veel lekkerder, en hij zit ook beter vast. Verder gaan de gordels niet in de knoop, terwijl dat bij de priori constant is.
     
  10. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik zou zeggen ga voor een Priori.... :

    Wij hadden laatst 2 nieuwe Tobi's gekocht, 1 voor in mijn man zijn auto en 1 in mijn auto. Die van mijn man hadden we meteen in gebruik en we vonden hem niet fijn. De gordels blijven openstaan, dat is zeer handig. Maar hierdoor moet je behoorlijk hard trekken om ze aangesloten op het lijfje te krijgen.

    Ik kreeg de week na de levering van de autostoelen mijn nieuwe auto en had de stoel dus nog niet in de auto gezet. Bleek dat ik hem helemaal niet kon gebruiken omdat de autogordel waarmee je hem moet bevestigen met de deur van de auto mee naar buiten draait (ik heb een Mini Cooper Clubman). Dus mijn man teruggegaan naar Baby-dump met de stoel om hem te ruilen. Ik moest dus een stoel met Isofix systeem hebben. Omdat we de Tobi van mijn man niet prettig in gebruik vonden hebben we de Tobi dus geruild voor een Priorifix (à € 300 :confused: ). Gelukkig deden ze er bij Baby-dump niet moeilijk over.
    Een week erna trok mijn man de gordels van zijn Tobi stevig aan en trok zo het hele systeem aan gort. De stoel was pas 4 weken oud. Dus daar ook mee terug naar Baby-dump. Wat een superservice daar, de stoel werd meteen ingenomen en ze wilden al een nieuwe uit het magazijn halen maar toen hebben we aangegeven dat we liever een Priori hadden en dat was ook prima. Daar hebben ze dus de kapotte Tobi ingenomen en ons een nieuwe Priori gegeven. SUPERSERVICE dus van Baby-dump.

    Om een (te?) lang verhaal kort te maken: 2 Tobi's gekocht en binnen 4 weken geruild voor 2 Priori's...
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan ben ik blij dat wij de Priori gekocht hebben als ik het zo lees... ook een stuk goedkoper.

    (Suzanne, wat een leuke auto heb jij! Wij hebben ook een Mini, maar dan een 1000 uit 1988 met kuipstoelen, daar past helemaal geen autostoel in ;)).
     
  12. sunshine80

    sunshine80 Actief lid

    13 apr 2008
    409
    0
    0
    Hier de Tobi en zijn er echt super tevreden mee..Zijn ook vaak in de aanbieding dus dan scheelt het ook niet zo veel met de priori hoor..gewoon even de folder e.d. in de gaten houden ;)

    vwb de gordels, helemaal geen problemen mee..je hoeft helemaal niet hard er aan te trekken..het is ook super makkelijk dat ze open bljven staan als je je kind er in zet.
    We hebben de priori ook getest in de winkel, maar hij zit veel lekkerder(zo te zien dan he, aangezien hij het zelf nog niet kan aangeven :p ) in de tobi.

    Voor onze tweede schaffen we ook zeker weer de tobi aan ;)

    Succes met je keuze!
     
  13. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat gordelverhaal herken ik helaas wel een beetje, de gordels moet je hard aantrekken. Maar dat doe ik nog altijd liever dan iedere week de hele stoel ontleden om de gordels uit de knoop te krijgen (bij de Priori). Wat is het verschil tussen de priori en de priorifix dan?
     
  14. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb nooit problemen gehad met gordels in de priori.. Die zitten gewoon prima en zijn nog nooit in de knoop geraakt.
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien ligt het dan aan mijn stoeltje (is al wat ouder). Maar als je een goedkope tobi zou willen hebben, kun je misschien hier kijken:

    http://www.babyonline.nl/group.asp?groupid=6

    Ik had hem een dag later al toen ik hem had besteld.
     
  16. Instrument

    19 okt 2006
    56
    0
    0
    Bij ons werd tobi afgeraden aangezien deze niet veilig genoeg was volgens ANWB 2007
     
  17. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wat raar, in de laatste test was hij toch de veiligste?
     
  18. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ja ik ben er ook erg blij mee, mijn mannetje is nogal auto-freak, zodoende dat hij die voor me gekocht heeft :oops: . Een oude Mini is ook heel leuk!
    Oh en by the way, nav mijn geplaatste bericht over die gordel die mee naar buiten draait viel me vannacht :confused: :confused: in dat die gordel die mee naar buiten draait, de gordel van de bijrijdersstoel moet zijn :idea: . En dat we de Tobi dus wel gewoon hadden kunnen installeren in mijn auto. Mijn man kon ook niet slapen dus ik kaartte dat in bed aan en hij moest me inderdaad gelijk geven.

    Verschil tussen de Priori en de Priorifix is dat de "gewone" Priori met de gordel vastgemaakt wordt aan de bank van de auto en de "Fix" met het isofix systeem in de bank geklikt wordt. Dat is het enige verschil. De stoel zelf is verder hetzelfde.
     
  19. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    wij hebben ook de priori goede stoel gekocht bij babypark de dump voor 100 euro gr gerda
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jouw man heeft in ieder geval een goede smaak ;). Wel vaag hoor van die gordels, ik zat even wat foto's te bekijken en ik vind het maar rare deurtjes, en raar dat die gordels daar zo aan zitten, ziet er niet ech praktisch uit.

    Wat betref het prijsverschil tussen de Priori en Tobi, ik vind het wel aanzienlijk, scheelt zo 50 euro!
     

Deel Deze Pagina